• Jullan

Mensvärk efter et

Hej! Jag gjorde et igår och är alltså på RD 2. Både igår kväll och nu på morgonen har jag haft ganska kraftig mensvärk i ca 3 minuter. Därefter har den försvunnit som om inget hänt. Någon mer som varit med om något liknande? Är det normalt? Ska ringa kliniken och fråga men tänkte om det är någon av er andra som har egna erfarenheter. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Mensvärk efter et
  • Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-02-02 19:37:02 följande:
    Jag skall tjuvtesta på "embryodag" 11. För min del ruvardag 8 eftersom jag fått ett tredagars. Det därmed symptom är ju en djungel och det kan skilja sig från gång till gång. Molvärk och spända bröst har jag aldrig fått av medicinen, fast det är jättevanligt. Mitt enda symptom som går att lita på är en kliande/pirrande känsla i brösten. Går inte att förklara riktigt. Så du kan ju faktiskt vara gravid!

Den där känslan hade jag inatt när jag sov. :) hoppas att det e ett gott tecken
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Hur mås det i tråden? Någon som vågat tjuvtesta? För min egen del har jag ömma bröst och molande värk som kommer och går. Och jag är oxå ganska bubblig och gasig i magen, men det var jag i och för sig sist och då var jag inte gravid.

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Jenkis
    Pluttemor skrev 2014-02-03 19:12:35 följande:
    Hur mås det i tråden? Någon som vågat tjuvtesta? För min egen del har jag ömma bröst och molande värk som kommer och går. Och jag är oxå ganska bubblig och gasig i magen, men det var jag i och för sig sist och då var jag inte gravid.
    Jag inbillar mig en massa saker såklart och har inte känslan i brösten ännu för det är för tidigt. Den kommer tidigast torsdag har jag räknat ut genom att kolla när den dök upp när jag var gravid. Kanske tjuvtestar på lördag. Om jag känner i brösten kommer jag göra det annars vet jag inte hur länge jag väntar för att få den negativa domen... Man vill ju iofs sluta med sina stödmediciner så fort som möjligt. Svårt det där...
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-03 19:12:35 följande:
    Det mås ok. Så himla trött och rejält ömma och svullna bröst. Däremot har den molande värken nästan försvunnit. Det märks att det är något knas med hormoner eller liknande i kroppen. Igår hade sambon köpt fel sorts torsk när han kom hem efter att ha handlat och då började jag storgråta Rynkar på näsan Inte min vanliga reaktion i vanliga fall haha. Jag ska inte tjuvtesta förrän på fredag.
  • Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-03 20:02:08 följande:
    Det mås ok. Så himla trött och rejält ömma och svullna bröst. Däremot har den molande värken nästan försvunnit. Det märks att det är något knas med hormoner eller liknande i kroppen. Igår hade sambon köpt fel sorts torsk när han kom hem efter att ha handlat och då började jag storgråta Rynkar på näsan Inte min vanliga reaktion i vanliga fall haha. Jag ska inte tjuvtesta förrän på fredag.
    Ha, ha. Du är ju gravid!
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-03 20:10:22 följande:
    Ha, ha. Du är ju gravid!
    Hoppas det! Men tror att det är alldeles för tidigt för de riktiga graviditetssymptomen tyvärr. Är ju bara på RD 5 med ett tvådagars.
  • Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-03 20:18:39 följande:
    Hoppas det! Men tror att det är alldeles för tidigt för de riktiga graviditetssymptomen tyvärr. Är ju bara på RD 5 med ett tvådagars.
    Räknar du insättningsdagen som dag ett eller dagen efter? Jag räknar dag ett som dagen efter. Ett dygn liksom. Men jag vet inte vad som är "rätt" liksom.

Hade du plock i tisdags 28/1?
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-03 20:29:17 följande:
    Räknar du insättningsdagen som dag ett eller dagen efter? Jag räknar dag ett som dagen efter. Ett dygn liksom. Men jag vet inte vad som är "rätt" liksom.

Hade du plock i tisdags 28/1?
    Vet inte heller vad som är rätt. Jag räknar insättningsdagen som dag 1, torsdag 30/1. Plock 28/1.
  • Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-03 20:33:19 följande:
    Vet inte heller vad som är rätt. Jag räknar insättningsdagen som dag 1, torsdag 30/1. Plock 28/1.
    Då är jag med. Jo, det är lite tidigt, men om du är känslig skulle du teoretiskt börja känna nu faktiskt. Det kan ju redan ha fastnat.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-03 20:38:03 följande:
    Då är jag med. Jo, det är lite tidigt, men om du är känslig skulle du teoretiskt börja känna nu faktiskt. Det kan ju redan ha fastnat.
    Nu har jag googlat runt lite. Man ska kanske räkna insättningsdagen som dag 0 och dagen efter som dag 1.
Svar på tråden Mensvärk efter et