• Jullan

Mensvärk efter et

Hej! Jag gjorde et igår och är alltså på RD 2. Både igår kväll och nu på morgonen har jag haft ganska kraftig mensvärk i ca 3 minuter. Därefter har den försvunnit som om inget hänt. Någon mer som varit med om något liknande? Är det normalt? Ska ringa kliniken och fråga men tänkte om det är någon av er andra som har egna erfarenheter. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Mensvärk efter et
  • Pluttemor

En grej till som jag kännt nu i två dagar e sura uppstötningar.

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Jullan

Nä bara 1 av 5 gick till frysen. Känns som att chanserna för att det ska bli något med det som är i mig minskade nu :( jag vill bara gå hem. Det är så himla jobbigt att vara på jobbet under denna tid tycker jag. Kan inte koncentrera mig.

Pluttemor: kan inte alla de symptomen du nämner vara graviditetssymptom? Det tror jag! Jag skulle inte kunna hålla mig från att testa om du har kommit så långt att ett test skulle kunna ge utslag :)

• Pluttemor

Jag vet inte. Jag vågar inte testa. Vill inte bli besviken. Testar tidigast söndag eller måndag. Jag är på RD 6, eller räknar jag fel?

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-06 14:48:17 följande:
    Jag vet inte. Jag vågar inte testa. Vill inte bli besviken. Testar tidigast söndag eller måndag. Jag är på RD 6, eller räknar jag fel?

Jag vet inte, jag trodde att du låg före mig. När sattes det tillbaka? Jag gjorde et i torsdags och efter att ha läst på lite så tror jag att jag är på RD 7 idag. Alltså att man börjar räkna dagen efter et som Jenkis skrev.
  • Pluttemor

Okej. Mitt sattes in i onsdags. Och jag har testdag 11/2.

Känner du någon jullan

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-06 19:43:27 följande:
    Okej. Mitt sattes in i onsdags. Och jag har testdag 11/2.

Känner du någon jullan
    Då borde du vara på RD 8? Jag vet inte vad jag känner längre eller vad jag inbillar mig. Brösten är fortsatt ömma och stora iaf. Jag pendlar mellan att känna att det är kört och att hoppas. Någon förändring hos dig?
  • Pluttemor

Brösten e fortfarande ömma och jag har mensvärk som kommer och går. Ibland e den kraftig och ibland e den mer molande.

Det har inte kommit mer brunt med crinonegelen. Så det ser jag som en positiv sak. Men jag har lärt mig att inte hoppas för mycket för då blir besvikelsen så stor :(. Hoppades allt för mycket dom tre sista försöken vi gjorde och då blev jag bara så oroligt ledsen.

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-06 21:03:58 följande:
    Brösten e fortfarande ömma och jag har mensvärk som kommer och går. Ibland e den kraftig och ibland e den mer molande.

Det har inte kommit mer brunt med crinonegelen. Så det ser jag som en positiv sak. Men jag har lärt mig att inte hoppas för mycket för då blir besvikelsen så stor :(. Hoppades allt för mycket dom tre sista försöken vi gjorde och då blev jag bara så oroligt ledsen.

Det förstår jag verkligen. Vet inte själv hur jag kommer reagera om vi får ett negativt besked. Förmodligen kommer jag bli så ledsen att jag inte ens kan gå till jobbet.

Sambon ville inte testa idag. Han tycker det är för tidigt och det har han väl rätt i. Så jag får snällt hålla mig. Kliniken hade tydligen sagt till honom idag att vi inte kan få ett säkert svar förrän absolut tidigast på tisdag.
  • Pluttemor

Jullan: det här med hur man tar det är verkligen olika. Vissa accepterar det och tänker på nästa steg medan andra (som mig) blir väldigt ledsna och hamnar nästan i en så kallad depression.

Jag har tagit i stort sett alla minus som jag upplevt väldigt hårt. Och därför har jag tvingat mig själv att inte hoppas för mycket.

Jag hoppas att det ska gå bra för dig och att du inte behöver uppleva minuset!!

Kramar

• Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-07 16:08:44 följande:

Det förstår jag verkligen. Vet inte själv hur jag kommer reagera om vi får ett negativt besked. Förmodligen kommer jag bli så ledsen att jag inte ens kan gå till jobbet.

Sambon ville inte testa idag. Han tycker det är för tidigt och det har han väl rätt i. Så jag får snällt hålla mig. Kliniken hade tydligen sagt till honom idag att vi inte kan få ett säkert svar förrän absolut tidigast på tisdag.
    Jo så är det. Säkert svar för dig på tisdag eller kanske hellre onsdag. Tänker att om du hade ÄL den 28/1 (om du inte gjort IVF alltså), så hade du ju inte förväntat dig mensen förrän på onsdag 12/2 och det är då CB t.ex. visar mer än 99 % säkert.
Svar på tråden Mensvärk efter et