• Jullan

Mensvärk efter et

Hej! Jag gjorde et igår och är alltså på RD 2. Både igår kväll och nu på morgonen har jag haft ganska kraftig mensvärk i ca 3 minuter. Därefter har den försvunnit som om inget hänt. Någon mer som varit med om något liknande? Är det normalt? Ska ringa kliniken och fråga men tänkte om det är någon av er andra som har egna erfarenheter. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Mensvärk efter et
  • Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-03 20:41:37 följande:
    Nu har jag googlat runt lite. Man ska kanske räkna insättningsdagen som dag 0 och dagen efter som dag 1.
    F...n vet

Om man tänker i "embryodagar" i stället blir det så. Ett tvådagars får man tillbaka två dygn efter plock. Plock tisdag ger tvådagars på en torsdag o.s.v.

Idag embryodag sex.
  • Jenkis

Nehe. Nu måste jag göra något annat. Mina ögon ser likadana ut som skärmen...

• Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-03 20:02:08 följande:
    Det mås ok. Så himla trött och rejält ömma och svullna bröst. Däremot har den molande värken nästan försvunnit. Det märks att det är något knas med hormoner eller liknande i kroppen. Igår hade sambon köpt fel sorts torsk när han kom hem efter att ha handlat och då började jag storgråta Inte min vanliga reaktion i vanliga fall haha. Jag ska inte tjuvtesta förrän på fredag.

Haha, man får ju hoppas på att det är graviditetshormoner :)
    Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-03 20:02:08 följande:
    Det mås ok. Så himla trött och rejält ömma och svullna bröst. Däremot har den molande värken nästan försvunnit. Det märks att det är något knas med hormoner eller liknande i kroppen. Igår hade sambon köpt fel sorts torsk när han kom hem efter att ha handlat och då började jag storgråta Inte min vanliga reaktion i vanliga fall haha. Jag ska inte tjuvtesta förrän på fredag.

Jag förstår hur du tänker. Men man ska nog inte jämföra sina symptom mellan olika graviditeter. Jag har varit gravid 2 gånger. Ena gången ömmade brösten som tusan, och jag hade världens mensvärk, (slutade dock med missfall) andra gången då jag fick min son så hade jag bara lite ömma bröst, kände inte mycket mer och då blödde jag till och med lite innan testdagen.
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-03 21:05:01 följande:

Jag förstår hur du tänker. Men man ska nog inte jämföra sina symptom mellan olika graviditeter. Jag har varit gravid 2 gånger. Ena gången ömmade brösten som tusan, och jag hade världens mensvärk, (slutade dock med missfall) andra gången då jag fick min son så hade jag bara lite ömma bröst, kände inte mycket mer och då blödde jag till och med lite innan testdagen.
    Nä det är klart. Jag har dock aldrig varit gravid så har inget att jämföra med. Symptomen som jag har nu tänker jag beror på medicinerna och inget annat.
  • Pluttemor
    Jullan skrev 2014-02-03 21:24:54 följande:
    Nä det är klart. Jag har dock aldrig varit gravid så har inget att jämföra med. Symptomen som jag har nu tänker jag beror på medicinerna och inget annat.

Jag tror och hoppas att det e gravidhormoner :)
  • Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-03 21:24:54 följande:
    Ja tänk så, så kanske det känns som du inte hoppas för mycket. Men Pluttemor och jag tror i alla fall att du är gravid!

Vi får väl se på fredag. Du meddelar väl oss?
  • Pluttemor
    Jenkis skrev 2014-02-04 20:56:39 följande:
    Ja tänk så, så kanske det känns som du inte hoppas för mycket. Men Pluttemor och jag tror i alla fall att du är gravid! Vi får väl se på fredag. Du meddelar väl oss?

Jag har testdag den 11/2 vilket e nästa tisdag :) tack för att du tror på mig. Själv vågar jag inte hoppas för mycket. Har gjort det tre gånger vid dom tre senaste ruvningarna då vi gjort syskonförsök.
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-04 20:56:39 följande:
    Ja tänk så, så kanske det känns som du inte hoppas för mycket. Men Pluttemor och jag tror i alla fall att du är gravid!

Vi får väl se på fredag. Du meddelar väl oss?

Haha ja vi får se. Klart jag meddelar! Det gör väl ni också när det är er tur?

Dagarna segar sig fram. Känns som att det åtminstone borde vara torsdag redan men icke :)
  • Pluttemor

Idag har jag haft väldigt mycket mensvärk nu på morgonen och när jag skulle ta crinonegelen tyckte jag att det liksom inte var sådär vitt som det brukar vara, utan det där lilla röret hade lite färg på sig :(. Brösten ömmar fortfarande och jag har hugg och stickningar i tjejmagen. :( Vågar inte testa och vågar heller inte torka mig med papper. Vill liksom inte se något. :(

Svar på tråden Mensvärk efter et