• Jullan

Mensvärk efter et

Hej! Jag gjorde et igår och är alltså på RD 2. Både igår kväll och nu på morgonen har jag haft ganska kraftig mensvärk i ca 3 minuter. Därefter har den försvunnit som om inget hänt. Någon mer som varit med om något liknande? Är det normalt? Ska ringa kliniken och fråga men tänkte om det är någon av er andra som har egna erfarenheter. Hoppas på svar!

• Svar på tråden Mensvärk efter et
  • Pluttemor

Jullan: ja precis. Det är väldigt olika. I Örebro är det 2 veckor från återförandet. Men det är 2 veckor från återförandet oavsett om det är 3,5 eller 6 dagars odlat, vilket i såfall innebär att man skulle kunna tjuvtesta 3 dagar innan td och få korrekt svar eller förstår jag det fel?

Två har blivit tre! Jag tackar GUD varje dag!!!
  • Pluttemor

Ska göra en lista :) Pluttemor, ivf, syskonförsök, TD 11/2 Nästa på tur

• Pluttemor

Vad ät lutinus? Är det istället för crinone?

• Lisen P

Usch jag blir hemsk när jag har mens och dricker vin. Brukar spöa på gubben då så jag dricker lite mindre när jag har mens nu ibland.

• Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-02 11:15:52 följande:
    Vad ät lutinus? Är det istället för crinone?
    Ja jag tror det. Det är en vaginaltablett som man tar från och med återförandet för att förbereda livmodern tror jag eller slemhinnan typ. Haha har inte riktigt koll Skäms
  • Jullan
    Pluttemor skrev 2014-02-02 11:12:53 följande:
    Jullan: ja precis. Det är väldigt olika. I Örebro är det 2 veckor från återförandet. Men det är 2 veckor från återförandet oavsett om det är 3,5 eller 6 dagars odlat, vilket i såfall innebär att man skulle kunna tjuvtesta 3 dagar innan td och få korrekt svar eller förstår jag det fel?
    Hm ja du borde kunna testa tidigare och eventuellt få ett korrekt svar men som alltid beror det väl på hur snabbt hcg-värdet stiger för just dig. Jag tror att jag kommer ta ett första test på RD 9.
  • 2barnsmamma8704
    Jullan skrev 2014-02-02 13:24:35 följande:
    Hm ja du borde kunna testa tidigare och eventuellt få ett korrekt svar men som alltid beror det väl på hur snabbt hcg-värdet stiger för just dig. Jag tror att jag kommer ta ett första test på RD 9.

Förra graviditeten så testa jag plus på ruvardag 11 :)
  • Pluttemor

Jag kan tänka mig att jag tjuvtestar två dagar innan TD. :)

• Jenkis
    Jullan skrev 2014-02-02 09:31:29 följande:

Jag tänker definitivt testa tidigare men har inte bestämt vilken dag än. Enligt listan som Jenkis la upp skulle jag kanske våga mig på att testa på dag 11, alltså RD 9 som är på fredag. Från början hade jag nog tänkt vänta till nästa söndag, RD 11. Jag får se :)

Jag tror att det i första hand är Lutinus som ger mensvärk. Det står iaf på bipacksedeln att det är en vanlig biverkning.
    Jag skall tjuvtesta på "embryodag" 11. För min del ruvardag 8 eftersom jag fått ett tredagars.

Det därmed symptom är ju en djungel och det kan skilja sig från gång till gång. Molvärk och spända bröst har jag aldrig fått av medicinen, fast det är jättevanligt. Mitt enda symptom som går att lita på är en kliande/pirrande känsla i brösten. Går inte att förklara riktigt.

Så du kan ju faktiskt vara gravid!
  • Jullan
    Jenkis skrev 2014-02-02 19:37:02 följande:
    Jag skall tjuvtesta på "embryodag" 11. För min del ruvardag 8 eftersom jag fått ett tredagars.

Det därmed symptom är ju en djungel och det kan skilja sig från gång till gång. Molvärk och spända bröst har jag aldrig fått av medicinen, fast det är jättevanligt. Mitt enda symptom som går att lita på är en kliande/pirrande känsla i brösten. Går inte att förklara riktigt.

Så du kan ju faktiskt vara gravid!
    Då testar vi på samma dag då, embryodag 11. När är det för dig?
Svar på tråden Mensvärk efter et