Anonym (Bonus) skrev 2014-02-01 18:30:11 följande:
Min åsikt är att vi betalar för mycket skatt i Sverige. Med effektivare politik skulle tror jag att vi skulle kunna sänka skattetrycket rejält. Betala överpriser för feta kommunalpampar som bara lyfter arvode är inte min ide om effektivt styre... Jag betalar skatt så det räcker och blir över. När det gäller min bonus som jag personligen jobbat skithårt för, anser jag att svenska staten inte förtjänar ett öre. Kan jag undvika skatta på ett lagligt sätt på den så kommer jag göra det.
jag håller med dig helt men tyvärr är detta fel forum att säga såna här saker i för du får bara påhopp.
Det enda man kan göra är att bita ihop, rösta blått (vi har dock ju fått rätt mkt lägre skatt pg a det de senaste åren) . I slutändan är det egen företagare som är det enda sättet att få ut några riktiga pengar, helst ett företag som inte räknas som fåmansbolag (så skattar du ändå i inkomst av tjänst alt ordna så att du nyttja 3:12 reglerna). Skattmasen kommer jaga dig men du kan iallafall göra avdrag för en massa saker som egen företagare.
//jurist (ej skatte) som också tycker det svider rejält när de drar 58% av de pengar man slitit på helger och kvällar...
trösta dig med att gå in på sidan
jobbskatteavdraget.se -där kan du se hur mkt mer du hade fått betala om sossarna suttit kvar vid makten (i mitt fall rör det sig om 5000 mer i skatt i månaden)