• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (spy)
    Älskar barn skrev 2014-02-14 01:01:06 följande:
     flyttar till ett barnfritt ställe. 
    Hade älskat att bo på ett sånt ställe, vart finns det ett sånt? 
  • traveler
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-06 20:33:30 följande:
    Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

Du är en hjälte. Världen funkar inte om alla skaffar barn
  • Anonym (Fy)
    Isbit skrev 2014-02-07 18:37:12 följande:
    Självklart ska alla som inte vill ha barn slippa. Dessutom slippa att ens bli ifrågasatt men jag blir lite brydd på folk som pratar om barn som totalt världelösa, korkade, skrikiga....

Precis. Man kan välja att inte ha barn, vem bryr sig om det valet. Men att tycka illa om barn, anse alla föräldrar äckliga och spy galla över båda kategorierna är nästan lite sjukt. En äcklig attityd faktiskt.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Fy) skrev 2014-02-14 18:08:46 följande:

Precis. Man kan välja att inte ha barn, vem bryr sig om det valet. Men att tycka illa om barn, anse alla föräldrar äckliga och spy galla över båda kategorierna är nästan lite sjukt. En äcklig attityd faktiskt.
    Naturligtvis. Ta inte illa upp om jag kallar föräldrar äckliga om du påstår mig ha äcklig attityd, då har du inte så mycket att komma med :)
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (spy) skrev 2014-02-14 13:18:43 följande:
    Hade älskat att bo på ett sånt ställe, vart finns det ett sånt? 
    Samma här. Vilken dröm det skulle vara faktiskt.
  • Anonym (Sorglig)

De barn du skulle ha fått OM du skulle skaffa ska vara djupt tacksamma o lyckliga över att slippa att ha dig som förälder. En människa som använder uttrycket hata när det gäller människor och framför allt om barn är ingen snäll människa. Barnen kan inte hjälpa att de finns till.

• Anonym (Sorglig)
    traveler skrev 2014-02-14 13:20:45 följande:

Du är en hjälte. Världen funkar inte om alla skaffar barn
    Världen funkar inte med all hat som finns heller!
  • Anonym (jag med)
    Anonym (Sorglig) skrev 2014-02-14 18:47:27 följande:
    De barn du skulle ha fått OM du skulle skaffa ska vara djupt tacksamma o lyckliga över att slippa att ha dig som förälder. En människa som använder uttrycket hata när det gäller människor och framför allt om barn är ingen snäll människa. Barnen kan inte hjälpa att de finns till.

Det finns säkert människor du hatar också fastän de inte kan hjälpa att de finns till. Det är konstigt att när kvinnor skriver att de hatar sin svärmor här på FL får de styrkekramar och hejarop, men tycker man illa om barn är man djävulen själv. Jag skiter i vad som är pk och står för att jag hatar skrikiga oregerliga snorungar och fantiserar om att slå dem, fast det skulle jag dock aldrig göra i verkligheten. Jag älskar katter men skulle aldrig säga att de som inte gillar katter är hemska människor.
  • Anonym (jag med)
    isisisis skrev 2014-02-14 19:07:49 följande:
    varför hänger du här då? familjeliv heter denna sajt!

Jag har familj fastän jag inte har barn. Partner, husdjur, föräldrar och syskon är också familj.
Svar på tråden jag hatar barn.