• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (Nobodys mama)

Jag vill inte heller ha barn, men jag älskar barn ändå. Dom uppfostrade barnen.

Tycker att dom är mysiga och har mycket intressant att säga när dom väl sätter igång.

Men jag vill inte ha egna för det är inget liv jag vill ha.

Jag vill inte sätta min fot på en förskola, jag vill inte vabba, jag vill inte vara tvungen att laga middag varje kväll, jag vill kunna flytta när jag vill och även kanske byta partner i framtiden.

Jag vill kunna byta liv om jag så önskar.

Men det räcker inte att säga att man inte vill ha barn.

Jag blir ifrågasatt och så får jag höra "ja vänta bara, det kommer"

ibland säger jag efter att ha lyssnat ett tag på hur underbart det är med barn att jag inte kan få barn. Att vi har försökt i många år. Bara för att jävlas.

• Anonym (1234)

Är Familjeliv bara för dom som älskar alla barn?

• Anonym (hatar barn)
    Fnulan skrev 2014-02-08 12:32:28 följande:
    Då förstår jag faktiskt inte varför du är på ett forum som Familjeliv?
    Du kanske inte läst de andra forumena om hälsa, jobb, relationer till sin partner, sex och samlevnad - som förälder kanske man snöar in sig på just barnfrågorna. Men de här är ett forum för alla, även de som inte älskar barn och vill diskutera vilken blöja som är den mest praktiska. 
  • Ann Cistrus
    Anonym (Jag håller med) skrev 2014-02-08 01:01:04 följande:

Hata skulle jag väl inte säga, men jag tycker verkligen inte om barn jag heller. Stått starkt vid att jag aldrig ska ha barn sen jag själv var barn och det sitter i än, precis lika starkt. De är äckliga, pillar i näsan och sen ska de klättra på en o sprida skiten, de spyr, skriker, tjuter för skitsaker, tar evigheter att gå nånstanns så man blir precis genomfrusen vid kalla årstider, blöjor och amning är jag totalt allergisk emot, de är fula, spädbarn luktar illa... etc.
    Jag har sluppit detta sen jag blev vuxen men nu har jag en vän som har barn och ungen är asjobbig, men jag får ju spela trevlig och gillandes mot henne (och konstigt nog tycker ungen jättemycket om mig). Däremot har jag varit öppen om att jag inte tycker om barn i allmänhet o aldrig ska skaffa. Tur att ungen lämnat blöj-och-amningstiden. Ja just det, barn är super-äckliga vid matbordet också. Tappar aptiten när de halvt spottar ut skiten, kladdar och viftar med besticken fulla med mat, ansiktet full med gammal mat...

Folk, som min pappa, hoppas ju på att jag ska ändra mig sen jag blev vuxen men nu när jag är vuxen börjar han inse att jag faktiskt inte vill ha barn och att det inte bara var en idé jag hade som yngre. Det jobbiga är väl att man förväntas tycka om barn, man förväntas säga grattis när nån fått unge/blivit gravid och får man ett sms från bästisen där hon säger att åh hon gosar med en nyfödd så tänker jag "uh okej... du vet att jag inte tycker om barn, vad förväntar du dig att jag ska säga egentligen?"

Jag ser inte fram emot när man inte kan träffa en vän utan att det kommer en unge i släptåg, o ingen kan göra något kul för den inte har barnvakt etc.

Nu ska jag inte säga att du kommer att ändra dig för det vet jag inget om men, jag tycker ungefär som du när det gäller alla andra barn än mina egna. Jag tycker det är äckligt att äta tillsammans med andra barn om de sitter och kladdar, mina egna torkar jag iofs av lite mellan varven under måltiderna och försöker lära in bordsskick. 

Jag tycker det är äckligt när sambons dotter pillar sig i näsan hela tiden, jag känner att jag aldrig vill att hon ska ta någonstans nära mitt ansikte. Jag kommer att ligga på mina barn rätt hårt den dagen de börjar med näsgrävning osv... 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Fnulan
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-08 13:38:49 följande:
    Du kanske inte läst de andra forumena om hälsa, jobb, relationer till sin partner, sex och samlevnad - som förälder kanske man snöar in sig på just barnfrågorna. Men de här är ett forum för alla, även de som inte älskar barn och vill diskutera vilken blöja som är den mest praktiska. 
    Jag tycker bara att det är märkligt att välja ett sånt här forum när det finns andra. Mest intresserad av varför.
  • Anonym (Jag håller med)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-08 13:45:07 följande:
    Nu ska jag inte säga att du kommer att ändra dig för det vet jag inget om men, jag tycker ungefär som du när det gäller alla andra barn än mina egna. Jag tycker det är äckligt att äta tillsammans med andra barn om de sitter och kladdar, mina egna torkar jag iofs av lite mellan varven under måltiderna och försöker lära in bordsskick. 

Jag tycker det är äckligt när sambons dotter pillar sig i näsan hela tiden, jag känner att jag aldrig vill att hon ska ta någonstans nära mitt ansikte. Jag kommer att ligga på mina barn rätt hårt den dagen de börjar med näsgrävning osv... 

Bra det för jag kommer inte ändra mig ;) Bortsett från det jag redan skrivit så har jag inget intresse för att ta hand om barn, orkar inte med dom och kan inte tänka mig som mamma. Det går emot allt jag är typ... pedant och renlig, mycket egentid och lugn o ro t.ex. Lite självisk också. Haft många småsyskon och aldrig gått i närheten av deras blöjor och sånt, jag har aldrig bytt en blöja och kommer aldrig göra det. Många verkar tro att jag ska ha gjort såna grejer bara för att jag haft småsyskon under hela min uppväxt.

Ja det är väl inte så konstigt o tycka det är äckligt även om man själv vill ha barn. Hade jag velat ha barn hade jag också legat på hårt om såna saker.

• Ann Cistrus
    Anonym (Jag håller med) skrev 2014-02-08 14:00:42 följande:

Bra det för jag kommer inte ändra mig ;) Bortsett från det jag redan skrivit så har jag inget intresse för att ta hand om barn, orkar inte med dom och kan inte tänka mig som mamma. Det går emot allt jag är typ... pedant och renlig, mycket egentid och lugn o ro t.ex. Lite självisk också. Haft många småsyskon och aldrig gått i närheten av deras blöjor och sånt, jag har aldrig bytt en blöja och kommer aldrig göra det. Många verkar tro att jag ska ha gjort såna grejer bara för att jag haft småsyskon under hela min uppväxt.

Ja det är väl inte så konstigt o tycka det är äckligt även om man själv vill ha barn. Hade jag velat ha barn hade jag också legat på hårt om såna saker.

Det är inte första gången jag har hört folk säga att de blivit "avskräckta" från egna barn av att ha många småsyskon. Fast det var kanske inte det du menade? 

Det är väl ypperligt att du låter bli att skaffa barn om du känner att du är "fel" person som förälder, det hade varit bra om alla tänkte efter innan de tog beslut att försöka få barn. 

Det är tråkigt att så många "barnfria" känner att de måste försvara sitt livsval som om de vore sämre människor för att de inte vill ha barn men samtidigt tycker jag det är en trist attityd som ts visar upp när hon drar alla föräldrar över en kam. 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Anonym (Jag håller med)
    Ann Cistrus skrev 2014-02-08 14:17:04 följande:
    Det är inte första gången jag har hört folk säga att de blivit "avskräckta" från egna barn av att ha många småsyskon. Fast det var kanske inte det du menade? 

Det är väl ypperligt att du låter bli att skaffa barn om du känner att du är "fel" person som förälder, det hade varit bra om alla tänkte efter innan de tog beslut att försöka få barn. 

Det är tråkigt att så många "barnfria" känner att de måste försvara sitt livsval som om de vore sämre människor för att de inte vill ha barn men samtidigt tycker jag det är en trist attityd som ts visar upp när hon drar alla föräldrar över en kam. 
    Jo jag har nog blivit avskräckt av att ha småsyskon. Jag har ju sett allt liksom och känt att detdär vill inte jag göra/ha när jag blir vuxen.
    Ja en del verkar ju inte tänka efter alls nästan... och sen några år senare kan de säga att de ångrar att de inte väntade lite till.

Jao, tycker inte man ska behöva försvara sig. Men blir jag ifrågasatt så förklarar jag, ibland (eller oftast) är det irriterande att folk inte fattar hur många gånger man än sagt att man inte vill ha barn. Då känner man till slut ltie som ts faktiskt... och blir ännu mer irriterad på barn och alla oförstoende barnälskande personer..
  • Anonym (hatar barn)
    Fnulan skrev 2014-02-08 13:59:36 följande:
    Jag tycker bara att det är märkligt att välja ett sånt här forum när det finns andra. Mest intresserad av varför.
    Som sagt, det står bra saker om hälsa, träning, jobb och relationer. Om du tittar in på de andra forumena ser du att det finns mer än snor och blöjor som folk pratar om och det är därför jag är här. Vart skall jag annars vara? Flashback och prata om droger och rasism?
Svar på tråden jag hatar barn.