• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Baby Firefly
    LillGris skrev 2014-02-15 18:27:39 följande:

Håller med! Fast som rörmokare är jag tydligen den stora avloppsrensaren här hemma :/
    Bra kvinna reder sig själv Karlar är bara till för nöjes skull.
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-15 18:30:49 följande:
    Bra kvinna reder sig själv Karlar är bara till för nöjes skull.

They sure are! Hmmmmm. Fick plötslig lust att åka hem och utnyttja karlstackarn :)
  • Anonym (hatar barn)
    LillGris skrev 2014-02-15 17:25:39 följande:

Saltgurka har en ful vana; att spotta ut "feministjävel" till alla kvinnor som inte gör "det kvinnor bör" dvs skaffa barn och vara hemmafruar.
    Ush vilken ful människa :( 
  • LillGris
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:05:24 följande:
    Ush vilken ful människa :( 

Ja det är trist. Jag har i ett flertal trådar blivit utnämnd till "jävla pk-feminist" för att min sambo är hemma med barnen mer än vad jag är. Det är tråkigt med folk som tar könsrollerna på så stort allvar, de som t ex ifrågasätter dig för att du som kvinna inte vill ha barn. Eller mig som kvinna som inte älskar att vara hemma med spädbarn mer än nödvändigt.
  • Anonym (hmm)

Tappar alla småbarns föräldrar allt?

Vad menar du med de?

• Anonym (hatar barn)
    LillGris skrev 2014-02-15 19:42:22 följande:

Ja det är trist. Jag har i ett flertal trådar blivit utnämnd till "jävla pk-feminist" för att min sambo är hemma med barnen mer än vad jag är. Det är tråkigt med folk som tar könsrollerna på så stort allvar, de som t ex ifrågasätter dig för att du som kvinna inte vill ha barn. Eller mig som kvinna som inte älskar att vara hemma med spädbarn mer än nödvändigt.
    Ush, sådana människor är aldrig roliga att stöta på. Jag vet precis vad du menar. 
    Tråkigt att vissa har svårt att acceptera att vi lever i ett fritt land där man som individ får bestämma över sig själv och sitt eget liv.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-15 19:45:58 följande:
    Tappar alla småbarns föräldrar allt?
    Vad menar du med de?
    Allt vett mot sin omgivning :) 
  • Anonym (hmm)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:49:36 följande:
    Allt vett mot sin omgivning :) 

Förklara gärna närmre.

På vilket sätt?
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (hmm) skrev 2014-02-15 19:54:18 följande:

Förklara gärna närmre.
    På vilket sätt?
    Om du orkade läsa igenom tråden som man brukar göra när man ramlar in i en forumtråd hade du sett varför jag tycker som jag gör. Men för att vara tjatig kan jag berätta detta för dig igen;
    DETTA GÄLLER NATURLIGTVIS INTE ALLA FÖRÄLDRAR MEN MÅNGA. 

Byter bajsblöjor i restaurangen på bebisar när människor sitter brevid och äter, kastar in blöjor i hissen i lghs hus, stäler ut soppåsar med blöjor i i trapphuset så det stinker, låter barn springa runt hur som helst och blir irriterade när man säger till för att man inte uppskattar att bli skriken i örat eller att en unge drar i ens kläder, låter barn stå med sina snoriga händer i lösgodis och bara ta, kör på folk med barnvagnar (de går väl att styra barnvagnar också och inte bara köra rakt fram och köra på folk?), föräldrar som ber ANDRA att gå av bussen för att de skall på en full buss (vem ber någon gå av som var där först?) några exempel av vad jag stöter på i min vardag.
    Sen vet jag att det finns toppen föräldrar också. 
  • LillGris
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:49:02 följande:
    Ush, sådana människor är aldrig roliga att stöta på. Jag vet precis vad du menar. 

Tråkigt att vissa har svårt att acceptera att vi lever i ett fritt land där man som individ får bestämma över sig själv och sitt eget liv.

De är övervintrare och kommer nig dö ut inom ett par generationer hoppas jag. Sen kan vi alla, barnfamiljer, singlar, ensamstående och barnfria leva som vi vill. Ska bli skönt.
Svar på tråden jag hatar barn.