• Anonym (hatar barn)

jag hatar barn.

Jag är en tjej och jag hatar barn. Jag avskyr dem och avskyr tanken på att folk antar att jag måste skaffa ett eget. 
    Varför måste man som tjej vilja ha barn? Varför blir man ifrågasatt varje gång man nämner att man inte vill ha barn och att man inte tycker om barn? 
    Jag frågar ju inte alla som föder barn varför de vill spruta ut ungar till höger och vänster. 

+ att barnföräldrar är det äckligaste jag vet, man tappr tydligen allt när man blir barnförälder. blä. 

• Svar på tråden jag hatar barn.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:59:52 följande:
    Om du orkade läsa igenom tråden som man brukar göra när man ramlar in i en forumtråd hade du sett varför jag tycker som jag gör. Men för att vara tjatig kan jag berätta detta för dig igen;

DETTA GÄLLER NATURLIGTVIS INTE ALLA FÖRÄLDRAR MEN MÅNGA. 

Byter bajsblöjor i restaurangen på bebisar när människor sitter brevid och äter, kastar in blöjor i hissen i lghs hus, stäler ut soppåsar med blöjor i i trapphuset så det stinker, låter barn springa runt hur som helst och blir irriterade när man säger till för att man inte uppskattar att bli skriken i örat eller att en unge drar i ens kläder, låter barn stå med sina snoriga händer i lösgodis och bara ta, kör på folk med barnvagnar (de går väl att styra barnvagnar också och inte bara köra rakt fram och köra på folk?), föräldrar som ber ANDRA att gå av bussen för att de skall på en full buss (vem ber någon gå av som var där först?) några exempel av vad jag stöter på i min vardag.

Sen vet jag att det finns toppen föräldrar också. 

Okej. Jag brukar inte läsa hela tråden alla ggr när ja ramlar in. Utan läser vara de första du skrivit. Ursekta.

Okej. Ja jag är sj småbarns förälder och stör mug många ggr sj på hur vissa andra föräkdrar har otroligt dålig koll på sina ungar och låter dom göra vad som.

Inte lät alla ggr att vara förälder. Men man måste lära sina barn vad som är rätt och fel, oavsätt hur jobbigt de är. Annars ska man inte ha barn.
  • Baby Firefly
    LillGris skrev 2014-02-15 19:01:52 följande:

They sure are! Hmmmmm. Fick plötslig lust att åka hem och utnyttja karlstackarn :)
    Do it
  • Anonym (Irriterande)

Fy vad det hade vart synd om dina barn ifall du hade fått ett. Vilken TUR att du inte vill ha barn, blir så glad av att höra det, man skulle inte kunna må bra i din omgivning så mycket hat som du hyser.. Att kalla folk som valt att skaffa barn för äckliga dvs att föräldrar är äckliga! De var valt att bli föräldrar, då ska DU inte ha något emot det för det är deras val och att inte skaffa barn är DITT val. Hur skulle det ha vart om man kallade dig äcklig för att du inte skaffar barn? Hur skulle du känna dig? Och att hata ett hjälplöst barn som än har mycket att kära i livet! hur tänkte du där? Din omogenhet tyder på att du inte har mycket till vett i skallen. Jag undrar om du hatar barn för att du inte kan få ett eget och du är avundsjuk?! Kan ju hända.. Hursomhelst så gör hat inte dig till en bättre människa du kan bli en snällare människa. Att skaffa barn leder till att man blir en bättre medmänniska för då lär man sig om hur livet är. Du borde respektera föräldrar som valt att skaffa barn så som du borde bli respekterad för ditt val att inte skaffa barn.

• Anonym (jag med)
    Anonym (vill inte heller) skrev 2014-02-15 11:45:25 följande:
    Idag var jag en tur på stan och min motvilja mot att ha egna barn bara förstärks. Det är ganska skönt...jag kommer aldrig att ändra mig angående att jag skulle vilja ha barn i mitt liv. Skrikiga barn, trotsiga ungar, barn som inte gör som föräldrarna säger, som skriker och tjuter. Mysigt sätt att tillbringa helgen på! Eller så inte. Nej, istället för att släpa på små skrikande tyranner så får jag handla min mat i fred, jag får komma hem till mitt eget hem i lugn och ro, göra precis vad jag vill hela helgen utan att vara tvungen att sätta varenda vaken minut av helgen på någon unge. På natten får jag sova i fred och jag kan därför vara uppe så länge jag vill. Jag får sova tills jag vaknar och jag får ägna dagen åt precis det jag önskar. Livet är underbart utan barn! Njuter...!

Såna ungjävlar är monster och jag fattar inte hur föräldrar kan låta dem hållas och tycka att andra måste gilla dessa odrägliga ungar för "det är ju bara barn". Om jag hade en unge som betedde sig så vidrigt skulle jag nog vara så elak mot den att den blev omhändertagen av soc.
  • Anonym (jag med)
    Anonym (hatar barn) skrev 2014-02-15 19:59:52 följande:
    Om du orkade läsa igenom tråden som man brukar göra när man ramlar in i en forumtråd hade du sett varför jag tycker som jag gör. Men för att vara tjatig kan jag berätta detta för dig igen; DETTA GÄLLER NATURLIGTVIS INTE ALLA FÖRÄLDRAR MEN MÅNGA.  Byter bajsblöjor i restaurangen på bebisar när människor sitter brevid och äter, kastar in blöjor i hissen i lghs hus, stäler ut soppåsar med blöjor i i trapphuset så det stinker, låter barn springa runt hur som helst och blir irriterade när man säger till för att man inte uppskattar att bli skriken i örat eller att en unge drar i ens kläder, låter barn stå med sina snoriga händer i lösgodis och bara ta, kör på folk med barnvagnar (de går väl att styra barnvagnar också och inte bara köra rakt fram och köra på folk?), föräldrar som ber ANDRA att gå av bussen för att de skall på en full buss (vem ber någon gå av som var där först?) några exempel av vad jag stöter på i min vardag. Sen vet jag att det finns toppen föräldrar också. 

Och föräldrar som låter sin treåring skrika och gapa på tåget eller bussen utan att göra något. Skaffa inte barn om det är så jobbigt att kontrollera dem.
  • Baby Firefly
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-02-16 00:51:08 följande:
    Fy vad det hade vart synd om dina barn ifall du hade fått ett. Vilken TUR att du inte vill ha barn, blir så glad av att höra det, man skulle inte kunna må bra i din omgivning så mycket hat som du hyser.. Att kalla folk som valt att skaffa barn för äckliga dvs att föräldrar är äckliga! De var valt att bli föräldrar, då ska DU inte ha något emot det för det är deras val och att inte skaffa barn är DITT val. Hur skulle det ha vart om man kallade dig äcklig för att du inte skaffar barn? Hur skulle du känna dig? Och att hata ett hjälplöst barn som än har mycket att kära i livet! hur tänkte du där? Din omogenhet tyder på att du inte har mycket till vett i skallen. Jag undrar om du hatar barn för att du inte kan få ett eget och du är avundsjuk?! Kan ju hända.. Hursomhelst så gör hat inte dig till en bättre människa du kan bli en snällare människa. Att skaffa barn leder till att man blir en bättre medmänniska för då lär man sig om hur livet är. Du borde respektera föräldrar som valt att skaffa barn så som du borde bli respekterad för ditt val att inte skaffa barn.

Vad är det som gör att vissa av er breeders tror att man är avundsjuk på er avkomma för att man inte är förtjust övht?
  • LillGris
    Baby Firefly skrev 2014-02-16 08:45:37 följande:
    Vad är det som gör att vissa av er breeders tror att man är avundsjuk på er avkomma för att man inte är förtjust övht?

Jag tror det är nån slags försvarsmekanism. Det är ju samma med allt. Om du köpt en ny bil och jag säger att det skulle jag aldrig göra för det är en ren förlustaffär så är det inte otippat om du fräser "det är bara för att du är avundsjuk!" (Obs, inte du personligen såklart). Tror det handlar om att när någon väljer att inte skaffa barn så tar vissa det som personlig kritik mot ens val att skaffa barn. Öhhhh om du fattar vad jag menar :p jag är dock inte sån vill jag påpeka. Jag antar att de som väljer bort barn gör det av en orsak, att de inte vill ha några. Och vill man inte ha barn är man knappast avundsjuk på de som har.
  • Anonym (hatar barn)
    Anonym (Irriterande) skrev 2014-02-16 00:51:08 följande:
    Jag älskar verkligen situationer där vuxna människor skall tala om för en annan att den gör fel och sjunker till en ännu lägre nivå. Ditt meddelande här till mig var rätt vidrigt och omoget det också, du går på mig ganska hårt som person och säger att man inte kan bli glad i min omgivning. Det är verkligen det bästa som finns när folk som du leker moralpoliser och så är ni ännu vidrigare i sättet ni talar till folk om hur de beter sig.

Jag hopper inte att DU har barn eller någonsin kommer skaffa barn för då kommer du förmodligen tala om för dem att göra lika mot sina medmänniskor. Vill du säga åt någon som beter sig illa, sjunk då inte ännu lägre lilla gumman och börjar hacka på stackare som inte kan få barn och kalla dem avundsjuka. Men tyvärr eftersom jag aldig provat bli gravid kan jag inte utala mig, jag är inte för att göra massa aborter för skojs skull så tänker inte prova heller. ;) Men nej jag vill inte ha barn och är inte avundsjuk, att kunna resa och göra vad jag vill är anledningen till att jag inte skaffar barn helt enkelt. Du kanske är avundsjuk på folk som har ett liv?
  • Anonym (hatar barn)

Jag förstår inte det där heller. :(
    Hade man varit avundsjuk hade man väl haft gott om barn själv?
  • Anonym (jag med)

Jag tror att det är svårt för vissa att tro på att det finns kvinnor som inte gillar barn och därför inte vill ha några. Som kvinna ska man när man ser en gnällig trotsig unge tänka "åh, lilla vännen, jag vill pussa och krama dig och bjuda dig på saft och kaka", annars är man sjuk i huvet.
Svar på tråden jag hatar barn.