Bad soc om hjälp...
Jag bad soc om hjälp för nästan 2 år sedan, med relationen mellan mina barn och deras far då jag märkt att något brast pga måendet på barnen. Jag hade då försökt uppmuntra fadern att spendera mer tid ihop med barnen och inte bara vara under samma tak. Ja vi är skilda, separerade sedan många år och det var mot hans vilja.
Det uppenbarades då för mig att fadern var helt personlighetsförändrad från tidigare, han började från dag 1 hävda att jag försökte ta barnen ifrån honom och talade illa om honom inför barnen.
Jag fortsatte att be om hjälp men det blev endast någon form av samarbetssamtal mellan mig och fadern. Inget med barnen. Fadern började krångla allt mer, helt plötsligt var vi i en konflikt där barnen drabbades. Ena barnet vägrade träffa sin far, uttalade en fruktansvärd besvikelse och det andra barnet erbjöd jag fadern att ha på heltid för att slippa konflikten för barnens skull.
Sedan har allt bara rullat på och blivit allt värre. Orosanmälningar rullade in gällande pappan och det andra barnet, inte från mig. Fadern hetsar allt mer på mötena att jag trakasserar honom, i mötena vänder sig soc mot mig och uttalar att det är jag som brister som förälder som inte ser till att situationen förbättras. Jag var slut för 2 år sedan, då jag arbetat under många år för att hålla ihop situationen. Nu är det så att jag inte längre har samma glädje, kraft och ork efter dessa 2 år med mina barn och hemmet, det är på bristningsgränsen och nu vill de ha fler möten, fler utredningar.
Jag ångar mig så fruktansvärt att jag bad soc om hjälp, situationen är värre än någonsin och jag har aldrig varit mer trött och stressad, barnen har aldrig varit så ledsna som nu. Det är inte deras kränkningar, deras ignorerande eller möten som nästan kostat mig mitt arbete, utan barnens lidande, där man gjort saker för att fadern ska må bättre på barnens bekostnad. Där man motiverar att om fadern mår bättre, om han får känna att hans röst blir hörd, att hans vilja går igenom, blir barnen tryggare.
Finns det någon som känner till en väg att få ett slut på detta, att tacka och lämna soc, för att rädda barnen och ens egen familj?