Fjärilslarv skrev 2014-02-16 13:03:04 följande:
jag förstår inte riktigt grejjen med radhus om jag ska vara ärlig ts :p. jag ser det som en tvåvåningslägenhet med en liten gräsplätt till. känns inte som ett hus. men alla är vi olika =),
Nej, som hus känns det ju inte. Fast det tycker inte jag att hus i villaområdet gör heller - då tomterna är skilda med ett litet staket emellan. Beror väl kanske på hur stor tomt man har. Fast i de flesta nybyggda villaområdet så ligger husen väldigt tätt. Jag tycker att lägenhet med uteplats i ett flerfamiljshus, skiljer sig otroligt från radhus. Man har liksom mer eget i ett radhus, så att säga. :)
Fjärilslarv skrev 2014-02-16 12:58:01 följande:
för att det är föreningens ansvar precis som i vilken annat bostadsrätt som helst. skillnaden är att i ett bostadsrättshus så har inte föreningen något trapphus, entre osv att husera över. Vi bor också i bostadsrättshus ovh vi äger insidan av vårt hus och altanen. Tomten disponerar vi som vi vill, men vi äger den inte. Inte heller ytterväggar ovh tak.
Hej! :) Ni bor alltså i en BR-villa? Inte radhus? Kan du se några fördelar med det alternativet, jämfört med radhus? Fördelar med radhus jämfört med fristående BR-villa? Sitter ert hus eller garage ihop på något sätt med grannen? Ligger husen tätt?