Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Varför hatar folk MP?

kvarnfot skrev 2017-04-18 10:53:34 följande:
    Inte blir det bättre av svaret i JP.

Finns det någon svensk kultur?

Nej, svarar Miljöpartiet, åtminstone ingen som är värd att bevara till eftervärlden.

Nja, så svarar väl knappast MP, utan din tolkning har passerat en fundamentalistisk kvarn först och blivit till "snömos".
    Rataxes skrev 2017-04-20 07:00:42 följande:
    Fridolin blev hånad för att han saknar all trovärdighet i denna fråga. Som GW sa, Fridolin är en orm.
    Jag skulle tro att han menade precis det han sa. 

Den eller det som kan te se som ormar för skrikhögern kan stundtals bara vara sådant som kan kännetecknas som komplext ur ett annat perspektiv - eller om man vill vara elak, mer rörigt än rörligt.

Men MP är knappast något alternativ för testuggare, annat än att då tillsammans med likasinnande ha som ett slags besvärjelseobjekt. Ungefär som skrikhögern anser att SD är för personer som ogillar högerpopulism och rasism.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2017-04-20 08:05:27 följande:
    GW som enligt egen utsago är sosse tillhör således numera skrikhögern.
    Snart är det bara MP och V kvar av riksdagspartierna, som inte är skrikhöger.

MP är numera ett alternativ endast för 2,5% enligt aftonbladet/inizio. Städernas innerstadspajasar har väl hittat nya gullegrisar.
    Nej, det tror jag inte - men han gillar att vara lite av ett spektakulärt orakel.

Tänk dig motsvarigheten att Jimmie Åkesson skrev en debattartikel med fokus på att man aldrig får glömma att huvudfokus måste ligga på vanliga hyggliga människor i utanförskapsområdena, att de flesta oavsett religion och ursprung faktiskt har precis samma behov av att slippa stök och brott. Och att få vara ifred från fanatiker, oavsett ursprung.

Jag hoppas att det inte skulle få mig att bli upprörd över att Åkesson skrev något som inte passade in i min bild av den politik han står för.
  • FDFMGA
    Helgonet skrev 2017-04-20 10:34:13 följande:
    Tänk att alla som kritiserar S+MP+V+F! är skrikhöger enligt dej....

Jag löste också intervjun där Alice Bah sa just det....
    Inte alls.

Det finns ju saklig kritik mot dessa fyra partier.

T ex den som Rataxes står för här ovanför.

Att ett parti som anser att klimatförändringen är ett mycket allvarligt hot samtidigt är negativa till kärnkraft antyder att partiet anser att en gammal symbolfråga är viktigare än verkligheten.

Om du länkar till artikeln du refererar till kan jag säkert hjälpa dig att förstå att Kuhnke inte påstått det du tror att Kuhnke påstått.
  • FDFMGA
    Helgonet skrev 2017-04-20 12:16:02 följande:
    Jag har inte länken till intrevjun, men här rä ledaren från samma tidning som kom några dagar efteråt: www.jp.se/article/ledarkronika-kulturdepartem.../
    Nej, du hittar den inte eftersom den inte existerar.

Däremot existerar det åsikter om vad MP menar med att inte vilja kulturminnesmärka företeelser.

Skribenten i JP verkar mer än lovligt korkad.

Fast det är ju min åsikt om honom, inte fakta - precis som hans åsikt om vad MP menar inte heller är fakta.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-04-20 16:17:07 följande:
    www.svt.se/nyheter/inrikes/s-sager-ja-till-fo...

Enligt Mats Andersson, som är socialdemokratisk statssekreterare i samordningskansliet i Rosenbad, kan elektronisk fotboja vara ett möjligt sätt, men inte det enda, att förbättra kontrollen över personer som bedöms vara säkerhetsrisker, skriver TT.

- Det är inte så att vi socialdemokrater har någonting emot den här idén, säger han.
    Snart är det väl bara skrikhögern och V som ogillar tanken på att elektonisk fotboja kan vara en metod att kontrollera vissa säkerhetsrisker.

Det kan man kalla en ohelig alliansSkrattande
  • FDFMGA
    kvarnfot skrev 2017-04-21 08:47:34 följande:
    Jo, alla är ju korkade eller skriker som inte tycker som du....
    Inte alls.

Bara ytterligare ett exempel på den speciella sortens skrikhögerretorik som är så rigid att den skulle få en stenstod att framstå som intellektuellt flexibel vid en jämförelse. 

Ett annat exempel är när du tutar om vad MP anser
    kvarnfot skrev 2017-04-18 10:53:34 följande:
    Inte blir det bättre av svaret i JP.

Finns det någon svensk kultur?

Nej, svarar Miljöpartiet, åtminstone ingen som är värd att bevara till eftervärlden.

Att MP inte gett uttryck för detta spelar liksom ingen roll. En skrikhögeraktivist har sällan förmåga att skilja mellan en annans aktivist omdöme och verkligheten. 
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-04-28 19:17:15 följande:
    Kul för dem. Kul också att SD backar.

Alliansen stöd är verkligen uselt om man betänker att det snart bara är ett år till nästa val..
    Mm, jag tror inte det kommer att bli så stora förändringar fram till valet. S kommer att fortsätta öka ett par procentenheter, men förmodligen inte tillräckligt för att det räcker till rödgrön majoritet.

Tappet för M kommer sannolikt att fortsätta, även om de inte tappar i den här undersökningen - inte ens moderater tror ju på Batra.

C lär väl öka någon procentenhet till.

Men i grunden så kommer säkert dagens situation att kvartså. Då finns det bara blocköverskridande samarbete kvar som alternativ om man är tillräckligt ansvaraig för att se till Sveriges bästa.

Det tror jag mittenpartierna och S kommer att vara.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-04-30 01:44:55 följande:
    Inte nu längre Glad

omni.se/dn-ipsos-mp-backar-samsta-siffrorna-p...

Miljöpartiet backar till tre procent i DN/Ipsos aprilmätning. Det rapporterar Dagens Nyheter. Det är partiets lägsta notering sedan september 2001 och ett ras från förra månadens undersökning då partiet fick fem procent.

Undersökningen utfördes 4-19 april men cirka 80 procent av intervjuerna är gjorda efter terrordådet på Drottninggatan. Ipsos opinionschef David Ahlin menar att MP inte gynnats av debatten om terrorbekämpning.

- Den politiska agendan domineras av sakfrågor där Miljöpartiet har lågt förtroende, säger han till tidningen.
    Nej, jag såg det. De balanserar förmodligen på fyraprocentsspärren just nu.

Jag har en svag misstanke om att jag åsiktsmässigt befinner mig lite närmare MP än du men tycker dessväre att MP slarvat för mycket den här regeingsperioden.

Om nu S krävde att Vattenfall skulle få sälja brunkolsskiten i Tyskland så tycker jag att S kunde ha hjälp MP med en lösning på hur de skulle kunna undvika en svekdebatt och i stället lägga anvaret på de borgerliga partierna. Alltså samma variant som man gör med en del av V-förslagen.

Som socialdemokrat kan jag tycka att den behövs ett miljöparti i riksdagen - men jag anar att oavsett om MP finns kvar där eller inte så kommer de inte att ingå i regeringen då.

Jag tror alltså att S antingen kommer att hitta nya informella samarbetspartners eller formella i nästa regering. Ja, såvida inte de rödgröna får egen majoritet, men det är nog inte det mest sannolika alternativet. Det skulle kräva att MP får säg fyra procent, V kanske åtta och S 36, under förutsättning att KD får tre och Fi någon procent.

Nja, tror att om dina eller mina barnbarn läser politisk historia så kommer de att markera rubriken "Blockpolitikens död" med gult för 2018.
  • FDFMGA
    KillBill skrev 2017-05-03 16:01:21 följande:
    Miljöpartiet ska ta mig tusan ha cred för att de stoppade detta vansinniga avtal som allianspolitikerna ville teckna med onemed (företaget som Stockholm läns landsting köpt strumpor av för 6 000 kronor paret).

www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/strumpavt...
    Självklart.

Allt som modererar allianspartiernas vanstyre av Stockholms läns landsting kan också bidra till att en aning mer av våra skattepengar går till sjukvård i stället för att göda konsulter eller till ickefungerande skrytbyggen.
Svar på tråden Varför hatar folk MP?