Inlägg från: Rutgers |Visa alla inlägg
  • Rutgers

Varför hatar folk MP?

FDFMGA skrev 2015-09-10 23:28:02 följande:
    Fast jag tycker det här är viktigt.

Det är olyckligt att namnförvrängningarna blir till ett självändamål, det vore bättre att försöka lägga energin på att förmedla åsikter i stället.
    Sluta gör det själv istället för att klaga på andra.

Sen att just skrikhögern blir självmål iom att de som har åkt dit för att ha skriket på torgmöten inte är högern utan vänstern gör det hela till komiskt.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-09-12 12:22:43 följande:
    Typiskt för vrålvänstern är "Jag är för allmänna och demokratiska val men... (Jag anser inte att Åkesson har rätt att föra fram sitt budskap)
    Nu var det inte på SDs möten utan SVP. Och SD är kommunister gentimot SVP.

Sen om du lyckas hitta andra i rödgröna som kallar SD för skrikhögern betyder inte att det är rätt. Bara att än fler har fel.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-09-12 15:35:54 följande:
    Jo, jag syftade på SD:s möten. Det var ganska många som försökte hindra Åkesson att tala på torgmöten inför valet förra året.

Jag anser att skrikhögern är ett bra begrepp om det syftar på de högljudda fraktioner inom M och KD som drömmer om ett samarbete med SD.
    Vad jag vet är det bara på SVPs möten som någon blev dömd för "skriandet".

Gör du det. Men anta inte att andra anser det. Än mindre klaga på vad andra har för öknamn. Och ja, AB är nåt så inåt rödgrön och långt ifrån blågul.

• Rutgers
    Rataxes skrev 2015-09-19 19:16:45 följande:

Miljötomte i Stockholm tyckte att bageriet kunde cykla in med brödet från Saltsjöbaden.

www.svd.se/beskedet-cykla-in-med-brodet-till-stan

Verkar vara oklart vad som gäller.

"I mitten av veckan bestämde Stockholms stads trafikkontor att det skulle ges dispens till ett antal färskvaruleveranser."

"Enligt polisens hemsida är det avstängda området öppet för kollektivtrafik, leveranstrafik, taxi och färdtjänst."

De måste under resans gång se till att det blir klart vad som ingår i leveranstrafik och inte.
  • Rutgers
    Solidaritet skrev 2015-10-16 12:41:43 följande:
    Främst sedan partiet inte vill kategorisera sig på höger-vänsterskalan. 
    Skall använda det i en SD-tråd. Viktiga är vad de själva anser, inte alla andra...

• Rutgers
    Solidaritet skrev 2015-10-22 07:45:31 följande:
    Det står dig naturligtvis fritt att peka på vad som gör MP till höger respektive vänster. 

Och du, sektmedlemmarna kräver ständigt motiveringar till varför SD skulle vara rasistiskt. Sedan förkastas motiveringarna med hänvisning till att det är enskilda individer och enskilda uttalanden, räkneexempel samt missförstånd. Kanske gäller detsamma för MP? Kanske du bara missförstått dem?Glad
    Vad enskilda personer anser vid sidan av speglar inte vad partiet anser. Att det finns personer i SD som är rasistiska är glasklart. Hurvida partiet är det är en annan fråga. Att SD har flest konstiga personer som är med är jag helt övertygad. Alla möjliga och omöjliga personer har kommit med. Men med tiden hoppas de på att sorterat ut de.

• Rutgers

Vi har iaf en miljöminister som tar miljön på allvar.

Ifrån hennes tvitter:

"Det mycket allvarliga händelserna i Paris just nu kan försvåra för klimattoppmötet i dec då över 100 regeringschefer planerat delta."

• Rutgers
    Rutgers skrev 2015-11-14 00:07:25 följande:

Vi har iaf en miljöminister som tar miljön på allvar.

Ifrån hennes tvitter:

"Det mycket allvarliga händelserna i Paris just nu kan försvåra för klimattoppmötet i dec då över 100 regeringschefer planerat delta."

Ah, hon har redan tagit bort det. Var rätt väntat iofs.

imgur.com/0VInioq

• Rutgers
    Petra26 skrev 2015-11-29 07:03:48 följande:

Gråt på du Åsa Romson ? skulle vara passande att du vid nästa presskonferens ställde dig och fällde några tårar för alla i Sverige, t.ex. barn och gamla som fått sin välfärd urholkade på grund av dig och din vansinniga politik.

Vissa saker får en att fundera på hur mycket av omvärlden hon lyssnar på.

"Åsa Romson (MP) slog under veckans presskonferens fast att ingen hade kunnat förutse dagens situation och att vi kommer att se tillbaka på denna höst med stolthet."

Really?...

• Rutgers
    KillBill skrev 2015-11-29 14:32:26 följande:

Om det nu var så uppenbart att det skulle komma en upptrappning av antalet asylansökningar kan du då förklara varför varken Finland, Norge eller Danmark skrev upp sina prognoser

För att de länderna också styrs av PK-politiker/media som här.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?