Inlägg från: Rutgers |Visa alla inlägg
  • Rutgers

Varför hatar folk MP?

FDFMGA skrev 2015-11-29 20:00:41 följande:
    Jag tycker det daltas för mycket med skrikhögern.

Vilket vidrigt påstående "Du hade försvarat henne även om eldat med barn".
    Asch, det är Robert Gustafsson som säger i en sketch med Henrik Schyffert.
  • Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-12-01 21:26:03 följande:

En minister som gråter när hon tvingas genomdriva ett beslut som hon finner djupt olyckligt men där hon inte ser några alternativ.

Då är hon fel person på fel post. Krångligare än så är det inte.

• Rutgers
    FDFMGA skrev 2015-12-01 22:19:37 följande:
    Tycker du ja.
    Jag?

Säger bara hur det är att vara ledare. Där måste man kunna ta svåra beslut på rätt sätt utan att tänka på sig själv. Titta på hur Thorjörn Fälldin agerade den 2 nov 1981, sa till svenska försvaret att skjuta skarp om ryssarna gick över gränsen. Hade Åsa klarat det?
  • Rutgers
    Speakers Corner skrev 2015-12-02 07:37:42 följande:
    Tvärtom, det gör henne mänsklig och kännande.
    Och det är vad som gör henne lämplig.
    Vem fan vill ha politiker som är robotar, då är man bra blåst om man tror det är bättre. 
    Klart man vill ha en robot som tar tuffa och nödvändiga beslut för att få ett bättre Sverige på sikt. Inte någon som försöker använda känslor och använda silkishandskar en kort stund.

Men som Gert sa, inte ens Stefan litar på henne.
  • Rutgers
    Speakers Corner skrev 2015-12-02 15:26:53 följande:
    Det jag reagerade på var att nån sa att en minister som gråter per definition inte är lämplig.
    Det beror såklart på när man gråter.

• Rutgers
    Speakers Corner skrev 2015-12-02 20:50:00 följande:
    Det där är en oxymoron, en robot kan inte fatta beslut som gör Sverige bättre.
    Det är för komplext och kräver att man har känslor, vilket en robot saknar.
    Så bevare oss alla om en robot kommer till makten, då ligger vi riktigt illa till. 
    Utan att ta hänsyn till människors känslor så får vi ett omänskligt samhälle.

Sen blandar du inte ovidkommande saker som hur hon agerar som politiker.
    Om du inte gillar dom beslut hon fattar varför kritiserar du inte henne för det då, istället för att ge dig på att hon gråter?
    Om hon grät istället för att fatta dom tuffa besluten, då hade jag kunnat förstå kritiken, men nu var det ju inte så.
    Hon gjorde det som behövdes, varför får hon då inte visa känslor inför att det var jobbigt? 
    Det låter väldigt hårt att kräva av andra, rentav rätt orimligt. 
    Eller är det så att du helt enkelt inte gillar henne och använder vad som helst för att smutskasta henne som person istället för att kritisera henne sakligt? 
    Apropå att inte dra in känslor och så menar jag. 
    Rutgers skrev 2015-12-02 19:20:45 följande:
    Det beror såklart på när man gråter.
    Så när får man inte gråta för dig? 
    När kan det vara fel att visa mänskliga känslor när vi är människor? 
    För mig låter det mycket märkligt. 

Nu har jag sagt mitt och jag tänker inte dra det i långbänk, jag avslutar här. 
    Enligt dig ja. Jag tycker beslut skall fattas efter andra grunder än magkänsla.

Varken hon eller Stefan har gjort vad som behövs. Men det är iofs en annan diskussion. En (vice)statsminister skall ha auktoritär och utge respekt.

Men visst, jag gillar inte henne som person heller.

• Rutgers
    Rataxes skrev 2016-01-08 23:42:43 följande:

Romson och Fridolin verkar leva på en annan planet.
    De är helt väck.
    Uppträder som små skolflickor båda två.
    Romson ser man knappt till längre. (Knappast någon förlust iofs)

Hon kanske är upptagen på tjejmiddag.

goo.gl/vRo5Ee
  • Rutgers

Stellan Lindell (MP)

Var en av initiativtagarna som genomförde en protestaktion på Kastrup emot ID-kontroller. Han tycker regeringen gör fel som har infört dessa.

Vore det inte lämpligare att prata med sitt eget parti istället? Måste vara ovanligt att protostera mot sig själva.

• Rutgers
    Rataxes skrev 2016-02-17 01:35:13 följande:

Med såna föredömen i partiledningen blir återväxten i partiet därefter:

Medlemsantalet minskar,

"Miljöpartiet har sedan förra året tappat en stor andel av sina medlemmar. Årsskiftet 2014/15 hade partiet drygt 20.000 medlemmar, nu är siffran knappt 17.000."

De skyller på att det inte är val.

SD ökade med 6 000 medlemmar förra året

• Rutgers
    KillBill skrev 2016-03-28 19:21:03 följande:

Expressen skriver inte hela sanningen om det inträffade.

Måste vara första gången. Hade det varit någon av hatsajterna hade det var en annan sak.

• Rutgers
    Ewald01 skrev 2016-04-11 21:54:30 följande:
    När det gäller sexövergrepp beror mycket på hur man definierar det och vad man är van med. I många arabiska länder har tjejer inte de rättigheter som de har i Europa. Man kan väl ungefär tänka sig Europa för 200 år sen. Men flyktlingarna ska väl lära sig att uppföra sig.
    Om du vill läsa mer om Köln.

www.dagenssamhalle.se/kronika/vagar-vi-tala-om-vad-som-verkligen-haende-i-koeln-24159

goo.gl/QEfwYg

"I torsdags presenterades den officiella utredningen av händelserna på nyårsnatten i Köln för parlamentet i tyska delstaten Nordrhein-Westfalen. Utredningen, som lades fram av delstatens socialdemokratiske inrikesminister Ralf Jäger, bygger bland annat på 1178 timmars material från övervakningskameror. "
  • Rutgers
    Ewald01 skrev 2016-04-12 22:48:12 följande:
    Tyskland är generellt dåligt på att föra folk som har fått avslag på sin asylansökan ut ur landet .... ska det vara ... 
    Det är Sverige också. Sen är det ändå skitsamma, eftersom varken vi eller Tyskland normalt har någon gränskontroll iaf.

• Rutgers
    Ewald01 skrev 2016-04-13 06:11:20 följande:
    Inom Schengen har man inga gränskontroller och det är i princip bra. De tillfälliga gränskontrollerna som man har nu bör inställas så snart som möjligt!

Det största problemet just nu är att Grekland inte kan eller vill skydda sin yttre gräns. Det man bör göra är att se till att Greklands yttre gräns skyddas på ett tillräckligt bra och effektivt sätt!

Att "samarbeta" med Turkiet rerespektive låta utpressa sig av Turkarna är ingen lösning! Turkiet ska aldrig få en chans att bli medlem i EU och man måste vara tydligare med det!

Man måste se till att EU respektive Schengenländerna gör sina hemuppgifter!
    Tja, EUs yttre gräns är hos en massa mindre rika länder i syd/öst. Så de rika som klagar på de fattiga är rätt fånigt. Och skall man nu inte ha några inre kontroller så borde en utvisning vara att man åker ut ifrån Schengen och inte bara till grannlandet.

Det sista med Turkiet håller jag med om.

• Rutgers
    Flash Gordon skrev 2016-04-17 08:17:16 följande:

Vad säger Säpo om den saken?

Gissar kod 291.

• Rutgers
    KillBill skrev 2016-04-27 17:56:25 följande:
    Vad tycker du om att så många borgerliga politiker vägrar att erkänna folkmordet?
    Jag tycker alla 8 (då var de bara 7) är idioter. Jag har hitils inte röstat på ett borgligt parti i rikdsdagsval och jag ser inte något idag som får mig att göra det heller.

• Rutgers
    Rataxes skrev 2016-07-02 14:15:51 följande:
    6 miljarder ska läggas på att köpa in utsläppsrätter (som ska förstöras) däremot inte en krona till fler poliser.
    Blir säkert en armbandskampanj för alla brottsoffer, typ "rör inte min bil" "sno inte min plånbok" etc.
  • Rutgers
    KillBill skrev 2017-01-24 07:47:43 följande:
    Detta låter som en ny skröna från skrikhögern. Varför skulle Mehmed Kaplan som är muslim stödja kristen hederskultur?
    Kristen?

• Rutgers
    KillBill skrev 2017-01-24 22:02:31 följande:
    Familjen är tydligen inte särskilt religiös men Fadime fick (på familjens inrådan) en kristen begravning.
    Gör det inte till kristen kultur.

Det är ungefär som midsommarfirande, finns i vissa kulturer/områden etc som inte har särskilt mycket med religon att göra med. Finns främst i mellanöstenområdet och Pakistan. Låter inte som särskilt kristna områden.

• Rutgers
    matsenglund skrev 2017-04-17 00:30:10 följande:

Varför hatar jag mp?

Well, hat är ett lite väl starkt ord...

Jag tycker mp bedriver en kontraproduktiv politik. Ett liv i kalla norden förutsätter hög energiförbrukning.

De bedriver väl ingen miljöpolitik överhuvudtaget? Jag ser då inget om att införa ett gemensamt pant-system i hela EU. Inget om att införa pant-system på allt annat i matväg som idag saknas (en del fanns faktiskt förr). Inget om att minska all embalage, köper man en elektronikpryl får man mer papper/plast än innehållet. Men det är jävligt viktigt med kemi-skatt på innehållet, även om de är miljövänligt.

Att sätta/höja skatt på allt löser inget, måste finnas alternativ.

Svar på tråden Varför hatar folk MP?