• Jamku

Varför hatar folk MP?

För att de verkar ha andra prioriteringar än miljö och klimat?

Jag gör omröstningar för att spara lästid
  • Svar på tråden Varför hatar folk MP?
  • themia
    Runes skrev 2014-05-11 00:02:11 följande:
    Synd att dom kan miljön men har andra prioriteringar, annars kunde det vara mitt parti, så det behövs ett nytt Miljöparti. C borde ta chansen.
    C hade chansen i slutet av 70-talet. Hade dom tagit den hade Mp aldrig bildats.
    Men dess ledning var inkompetent, och såg inte framåt.
    Centern saknar idag helt en politisk kompass.
    Dom har ingen framtid.

MP syftar framåt och ökar ständigt. Förklaringen är folks stora förtroende för partiets politik.
    Idag är det endast en liten minoritet som inte kan tänka sig rösta på MP
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd
  • Fagerlund
    Runes skrev 2014-05-11 04:20:02 följande:
    Den är inte mest miljövänlig men bättre än olja kol och gas som kan ta död på oss  alla.
    Det stämmer inte. Kärnkraften är faktiskt den mest miljövänliga av alla energikällor.

• Quintus Zebra
    Fagerlund skrev 2014-05-11 07:05:20 följande:
    Det stämmer inte. Kärnkraften är faktiskt den mest miljövänliga av alla energikällor.

Miljö handlar om mer än bara klimat.

Konstigt nog blir t.ex. FP och SD ofta jättestora miljökramare den lilla stund man kan få dem att prata kärnkraft. Men konstigt nog smittar inte den omsorgen om miljön över på andra frågor?

Det finns riktiga miljövänner som förespråkar kärnkraft, men då syns detta engagemang i hela politiken. Och sen finns det många kärnkraftsförespråkare som inte prioriterar miljö i så gott som något annat område, utan bara verkar använda klimathotet och miljön som ett politiskt verktyg för att gynna sin politik.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Cal XVI Gustf skrev 2014-05-11 02:58:08 följande:
    Såg förresten att Putin tagit fram ett liknande förslag som MP och att det nu klubbats igenom i ryska duman vilket lett till protester från människorättsorganisationer.

Bra att folk reagerar. Det är inget bra förslag. Nu hade väl Romson nog helt andra skäl än Putin. Internet och även användandet av anonymitet är alldeles för värdefullt för att vi ska låta det förstöras av folk som tror att det är en demokratisk rättighet att gömma sig bakom anonymitet när man hånar, hatar, mobbar och hänger ut andra. Men även om MP hade goda intentioner så är det ju ingen ursäkt.

Sen har vi U.S.A som avlyssnar både vänner och fiender på ett sätt som nog skulle göra gamla DDR ganska avundsjuka. Och vi har F.R.A. här hemma. Båda är företeelser som MP har kritiserat men som andra svenska partier inte ser som problematiska på samma sätt. Flera högerpartier i Sverige vill ju även införa lagar på nationell nivå och på europanivå som gör det förbjudet för stater i EU och för t.ex. svenska gymnasieskolor att gå emot marknadsliberalismens ideologiska "lagar". På ett liknande sätt som den "kommunistiska" ideologin är skyddad med lag i vissa diktaturer. Så vilka partier som för mest Nordkorea-politik går att diskutera.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Runes skrev 2014-05-11 04:21:30 följande:
    MelonPartiet, Gröna på låtsas och röda inuti. Men så har dom rökt på också.
    Du har missat MPs syn på friskolor och småföretag? Eller att en ledande person i partiet pratade om plattskatt för något år sedan? Inte sådant som en vänsterpartist skulle klassa som vänster kanske?

Själv vet jag en ganska högt ansedd miljöpartist som helt vill avskaffa skatt på arbete, och istället beskatta konsumtion mer istället. Ganska intressant tanke, eftersom arbete i sig inte är miljöskadligt. Men det är inte så vänster kanske? Detta är nog inget som MPs nuvarande ledning anammar dock.
  • Quintus Zebra
    Quintus Zebra skrev 2014-05-11 10:58:35 följande:
    Själv vet jag en ganska högt ansedd miljöpartist som helt vill avskaffa skatt på arbete, och istället beskatta konsumtion mer istället.
    Beskatta miljöskadlig konsumtion mer, ska det vara.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-05-11 11:00:15 följande:
    Beskatta miljöskadlig konsumtion mer, ska det vara.
    Faktiskt en riktigt bra ide. Tyvärr kommer vänstern i Sverige aldrig acceptera en sådan lösning eftersom konsumtionsskatt inte är relaterad till inkomst.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-05-11 11:06:32 följande:
    Faktiskt en riktigt bra ide. Tyvärr kommer vänstern i Sverige aldrig acceptera en sådan lösning eftersom konsumtionsskatt inte är relaterad till inkomst.
    Kanske.

Det skulle ju inte vara omöjligt dock att kombinera med att t.ex. beskatta förmögenhet eller beskatta företag på ett litet annat sätt än nu.

Tror dock rätt många på alla sidor i politiken och samhället kan bli lite rädda för en så helomvälvande förändring.

Men det är som sagt en bra idé i teorin.
  • grind

Den dagen MP låter människor vara ifred skulle de bli mindre impopulära. De lägger näsan i blöt i så gott som allt.

• grind
    grind skrev 2014-05-11 12:10:07 följande:
    Den dagen MP låter människor vara ifred skulle de bli mindre impopulära. De lägger näsan i blöt i så gott som allt.
    De vill bestämma vilka som ska sitta i styrelsen i mitt företag.
    De vill bestämma vem som ska vara hemma med barnen, jag eller min fru.
    De vill bestämma att min fru ska arbeta.
    ,
    mm mm mm
Svar på tråden Varför hatar folk MP?