• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Vattenlilja: jag går på sophia hemmet och Cleas är också min absoluta favorit! Han får mig alltid att må så bra när jag går där ifrån. De är något med hans sätt att prata och vara som ger mig hopp hela tiden. Hoppas du får något vettigt svar imorgon!

• attlangta01
    Vattenliljan skrev 2014-06-24 13:03:11 följande:

Är det förresten någon mer här som går på Sophiahemmet? Ni måste ju inte säga det då om ni inte vill, jag är bara nyfiken i en strut. :)

Jag går också där och Claes är också min favorit, alltid så positiv och hoppfull : ) Börjar även gilla Arthur.
  • Vattenliljan

Vad kul att du också tycker bäst om Claes! Har alltid gillat honom och du har rätt, han pratar på nåt speciellt sätt som jag gillar. :)

Och vill du se mer av vloggen kan du gå in på min YouTube-kanal (vad löjligt allt låter på svenska xD): www.youtube.com/TyrionVlogs. Du får gärna "subscribea" :p om du har ett konto och vill se när jaG lägger upp nys videos. Från början var de bara fokuserade på min son Tyrion och hans utveckling men nu handlar det även om min "fertilitetsresa". :)

• Vattenliljan

Nu såg jag ditt inlägg också, attlangta01. Knasigt att vi alla gillar Claes så mycket! Men kul för honom att vara populär. :p Jag har inget emot nån av läkarna, men Claes har alltid varit favvosen genom åren.

• Tjockisbullen2012

Jag har inte heller något emot de andra läkarna men Cleas var den första jag träffade så det kanske är därför jag tycker om honom så mycket. Generellt sett så tycker jag att de manliga läkarna är mycket varmare och positiva. :)

Jag har inget konto men följer dig gärna ändå. De blir att man följer endel bloggar medan man är föräldraledig. :)

• Vattenliljan

Håller med om att karlarna på något sätt känns mer positiva. Claes är så försiktig också. Jag har alltid ont vid VUL och han är alltid så himla försiktig och säger alltid vad han ska göra innan och sånt där.

Men vad kul egentligen att vi tre går på samma klinik! Tänk om vi suttit i väntrummet samtidigt utan att veta det. :D

• Vattenliljan

Kan säga redan nu att detta kommer bli ett ganska långt inlägg. Sowwy... :p

Men då har man i alla fall varit och träffat Claes på morgonen. Och jag hade visst haft ägglossning! Tydligen ligger det till såhär: När jag gjorde sista VUL:et innan Ovitrellesprutan hade jag en stor, mogen äggblåsa och många små (som alltid, eftersom jag har PCO-äggstockar). Jag tog Ovitrelle, och den stora äggblåsan lossade, men de små var helt enkelt FÖR små för att reagera på sprutan. Istället för att tillbakabildas som de brukar göra. så har minst en (han mätte bara en och jag hann inte se så bra) av de små äggblåsorna börjat växa mer. Denna/dessa utsöndrar då östrogen, som hindrar kroppen från att stöta ut slemhinnan och allt det där, så det är därför mensen lyser med sin frånvaro. Superkonstigt! Har aldrig hört förut att det kan bli så, har ni?

Så nu har jag i alla fall en äggblåsa på 10 mm. Han sa att den KAN växa på sig och lossa, även om det inte är så troligt eftersom min kropp inte brukar ägglossa av sig själv. Men ändå. Möjligheten finns! Så nu blir det sexy time under sommaren och den första augusti börjar jag med Provera. Han var dock riktigt noga med att jag MÅSTE ta ett gravtest innan jag börjar med Proveratabletterna. Jag frågade om det, för i bipacksedeln står det ju att man kan ta Provera när man är gravid och han sa att det kan öka risken för missfall. Så det kan ju vara bra för er andra att veta också om ni inte redan fått den infon. Alltid gravtest innan Proverastart (om man inte vet säkert från VUL eller liknande att man inte är gravid)!

Det känns faktiskt jätteskönt nu. Ett bättre "resultat" från läkarbesöket hade jag inte kunnat tänka mig och jag känner mig framförallt väldigt lättad att jag ändå KAN lita på att min kropp ägglossar av Ovitrelle. Så idag är jag glad igen. :)

Hur många är vi nu som kör igång igen i augusti? Jag fortsätter gärna hålla kontakten här, men förstår om tråden kanske dör ut när resten av gänget blir klara med sina behandlingar och antingen går vidare till gravidtrådar (hoppas!) eller måste vänta till augusti.

• Tjockisbullen2012

Så skönt för dig med tydliga svar! Och vilken tur att du fick träffa Claes för detta besök, han verkar så kunnig på de han gör! Jag har aldrig hört talas om detta men det låter ändå rätt logiskt. :) skönt att du fått provera att starta igång med i augusti.

Jag håller gärna kontakten över sommaren ändå och ventilerar över de som händer/inte händer framöver tills det är dags igen i augusti. Känns skönt att prata med andra som är mitt uppe i samma som en själv. :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?