• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Vattenliljan

Ja, Claes är bra! :) Och jag håller med, det är skönt att få ventilera. Fast för mig går det lite i vågor. Ibland känner jag snarare att jag blir mer besatt och tokig av att ständigt sitta och läsa på forum och jämföra med andras erfarenheter osv. så jag har behövt ta pauser från FamiljeLiv ibland. Men håller jag mig till några få trådar går det bättre, så jag ska försöka göra det nu i sommar. :)

• attlangta01

Jag sätter förhoppningsvis också igång igen i augusti, om min kropp inte beter sig konstigt. : )

Håller också gärna fortsatt kontakt, är ganska ensam i detta träsket. Skönt att kunna ventilera sig. Känner ingen irl som har några problem. Jag har lyckats hamna bland alla människor som blir gravida bara någon tittar på dem ; )

• Tesen83

Vad kul att ni är så många som går på samma klinik och samma läkare. Vad är oddsen för det. Hoppas att ni träffar på varandra någon gång i väntrummet ;) 

Här väntas det på att 10 dagar efter ovitrelle ska vara över så jag kan testa och få ett riktigt svar. Testade igår (dag 6) bara för att se om det hände något på stickan vet att man inte ska göra så men är nyfiken av naturen. De senaste två åren har jag testa blankt varje gång så det var kul att se ett mycket svagt plus på stickan.

Hoppas att det visar det på lördag fast starkare då. Är rätt skeptisk till att det hänt något men man kan ju alltid ha ett litet hopp brinnande. Annars väntar jag också till augusti inte för att min klinik stänger under sommaren men är mitt uppe i en flytt just nu. 

• Vattenliljan

attlangta01: För mig är det ganska blandat, vissa bekanta har blivit gravida helt normalt och andra har behövt hjälp, så det är en rätt bra mix antar jag. :P Min pappa och hans fru gick på Sophiahemmet och gjorde hormonstimuleringar för att få sitt första barn. Hon är 4 år nu. :) De gick där igen för andra barnet, men blev gravida i december när kliniken var stängd (efter flera månader hormonbehandlingar under hösten)! Och den lillan är 1,5 år nu (exakt sex månader äldre än min knodd). Min pappas fru tyckte också bäst om Claes, berättade hon igår. :D

Tesen83: Jag hoppas verkligen att du får ditt plus! Låter ju som att det kan vara så i alla fall, om du fått lite slag. Hoppas bara inte det är Ovitrellehormonerna som spökar. Men vänta, stänger inte din klinik under sommaren? Lyx! Jag skulle lägga om ALLA planer om det betydde att jag kunde köra på med stimuleringarna direkt. Inte för att jag har några planer... Men OM jag hade. :P

• Tjockisbullen2012

Hur gör ni andra under sommaren, kör ni sex regelbundet? Ägglossningstest? Eller de blir som det blir? Själv har jag körd ägglossningstester och nu idag fick jag positivt. Vi myste igår och lär köra idag och imorgon och sen hoppas på tur. :)

• Vattenliljan

Åh, hopas att ni blir gravida naturligt!

Jag kör inte några ÄL-test eftersom de tydligen kan visa falskt om man har PCO. Däremot tempar jag, i hopp om att få ÄL naturligt, och försöker ha sex regelbundet. Sambon har dock varit dunderförkyld de senaste veckorna så det har gått sådär halvbra. :p

• snorklan
    Tjockisbullen2012 skrev 2014-06-29 15:40:43 följande:

Hur gör ni andra under sommaren, kör ni sex regelbundet? Ägglossningstest? Eller de blir som det blir? Själv har jag körd ägglossningstester och nu idag fick jag positivt. Vi myste igår och lär köra idag och imorgon och sen hoppas på tur. :)

Jag tänkte köra ÄL test för att inte missa något om jag mot all förmodan skulle ägglossa.
  • Tesen83

Då har jag testat idag. 12 dagar efter ovitrelle. Ett svagt +. Funderar på om det går att lita på. Har ni varit med om det? Känner mig förvisso gravid men har svårt att lita på resultatet ännu.

• Vattenliljan

Åh, Tesen83, hoppas hoppas! Jag hade inte vågat lita helt på det men de säger väl att Ovitrellesprutan kan visa falskt negativt i tio dagar, så det BORDE ju inte vara den som spökar! Förstår att du inte vågar hoppas, men jag tror nog att du har ett litet knytt i magen... :)

• LängtansBlåaBlomma
    Tesen83 skrev 2014-06-30 12:08:55 följande:

Då har jag testat idag. 12 dagar efter ovitrelle. Ett svagt +. Funderar på om det går att lita på. Har ni varit med om det? Känner mig förvisso gravid men har svårt att lita på resultatet ännu.

Jag testade positivt dag tio efter ovitrelle och jag är gravid. Du kan se hur mina test blir starkare:

kampenmotpco.blogg.se/2014/april/forsok-nr-8-positivt-graviditetstest-nr-3.html
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 31/12 2014
Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?