• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • snorklan
    Tesen83 skrev 2014-06-30 12:08:55 följande:

Då har jag testat idag. 12 dagar efter ovitrelle. Ett svagt +. Funderar på om det går att lita på. Har ni varit med om det? Känner mig förvisso gravid men har svårt att lita på resultatet ännu.

Jag tror på plus!
  • Tjockisbullen2012

Tesen83: det låter mycket lovande och jag tror nog att du är gravid! Mina tester brukar sluta visa falskt positivt på dag 7 efter ovitrelle. Vågar mig på ett grattis!

• Tesen83

Hum... det här är bra konstigt igår possessivt gravtest idag helblankt och blödningar. Blir tokig på min kropp. Jag hoppas att det bara är nidblödningar men varför skulle då testet nu på morgonen vara blankt.

Känner mig kluven....

• Vattenliljan

Åh vad jobbigt, Tesen83! Inte kul med "dubbla budskap". :( Jag håller tummarna för att det bara är nidblödning. Det är väl lite för tidigt för mens?

• attlangta01

Vattenlilja: Även om man självklart inte vill önska andra att vara i den situationen som vi är i, så säger jag ändå: vad skönt att ha någon i din närhet som du kan prata med och som vet hur det är. 

Jag tycker det är jätte ensamt, då INGEN förstår hur det är i min närhet. 

Ägglossningstester har jag aldrig ens provat. Jag har ju som tidigare nämnt oftast massa småblödningar när jag inte går på hormoner. Så min kropp talar om att den inte fungerar så bra ; ) Sen har jag som sagt hört att vi, pcoare, inte kan testa med sådana. Har ju dock förstått att vissa kan se iallafall, efter erfarenhet. 

Men vi har iallafall, generellt ganska regelbunden sex oavsett om vi har chans till ägglossning eller inte. 

Jag gick senast igår och dagdrömde att ett mirakel skulle ske och jag blev naturligt gravid....det sker ju inte. Det förstår ju jag också. Men vad säger man...hoppet är det sista som lämnar en...

Tessan83: Jag säger bara Kram och hoppas på mirakel för dig också! 

• snorklan
    Tesen83 skrev 2014-07-01 08:40:57 följande:

Hum... det här är bra konstigt igår possessivt gravtest idag helblankt och blödningar. Blir tokig på min kropp. Jag hoppas att det bara är nidblödningar men varför skulle då testet nu på morgonen vara blankt.

Känner mig kluven....

Vad konstigt och jobbigt! Tyvärr ska nifblödning komma tidigare, när ägget fäster in. Ta nytt test!
  • Vattenliljan

attlangta01: Jo, det är faktiskt skönt att ha någon att prata med som förstår hur det känns. Men som du säger, "mirakel" KAN faktiskt ske! Nu minns jag inte om jag kanske redan berättat det här men i så fall får ni ha överseende. :P Min pappa och hans fru gjorde hormonbehandlingar på Sophiahemmet och blev gravid min första dottern (4 år gammal nu). Sen när de ville ha ett till barn satte de igång. De gjorde hormonbehandlingar hela hösten utan resultat. Sen var det ju stängt i december så då blev det inga hormoner. DÅ blev hon gravid. Den lilla pluttan är 1,5 år nu. :)

Jag har i alla fall ställt in mig på att det ska bli knott i magen i år. Det taggar mig och får mig att orka med att träna varje dag och försöka äta nyttigt för det mesta osv. "Det här ökar chanserna för att bli gravid/bebis ska må bra i magen." Tänker jag hela tiden och för mig hjälper det att hålla humöret uppe. Hoppet är det sista som lämnar en, som sagt! :)

Här är det för övrigt fortfarande ingen mens. Försöker med tempmetoden nu men temperaturen hoppar upp och ner från dag till dag så det verkar lite svårt att se något, även om jag mot förmodan SKULLE få ÄL spontant.

• Vattenliljan

Åh, nu är jag nojjig. Mina flytningar har blivit mer och mer genomskinliga de senaste dagarna. Nu ligger jag här i sängen och det typ hugger och molar omvartannat på vänster sida. Det känns typ som mensvärk, fast bara på ena sidan, vilket jag inte är van vid. Om det bara hade varit på andra sidan så hade jag verkligen börjat hoppas på ÄL, men äggblåsan som Claes såg på ultraljudet var ju på höger sida... :( So confusing! Det är för övrigt åtta dagar sedan UL:et, och då var äggblåsan 10 mm. Så OM det kanske fanns någon på vänster sida också i ungefär samma storlek så SKULLE det ju kunna vara ägglossning nu...

Jisses vad överdrivet analyserande man blir av sånt här!

• Tjockisbullen2012

Spännande vattenlilja! Kan du inte ta ett ägglossning och testa i fall du får positivt? Fast dd kanske redan är försent. Sexa på för säkerhetsskull! :)

• Vattenliljan

Ja nu är det nog försent i så fall. Har inga ÄL-tester heller. Men jag hade inte fått någon höjning på tempen idag så jag inbillade mig nog bara... Men lite spännande är det ändå. :)

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?