• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

elims

ja de var helt okej faktiskt. men jag är så ovan vid glasögon. o nu har jag gått hela dagen o känt mig full eller ngt.. snurrig o dan..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

chaia

jo hon bokade ny tid om 2 veckor. ska kolla ögonen igen då o se om såren har läkt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

elims:
    Det viktigaste är att kyla ner resterna snabbt och inte låta dem stå framme i rumstemperatur. Samma sak med ris. (Men hur många gånger har jag inte slarvat med detta och ALDRIG blivit magsjuk? )

• marcink

elims: jag har hört samma rykte om spenat. en snabb googling hittade det här:

www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx

"Överblivna spenaträtter ska man sätta in i kyl eller frys tämligen snabbt. Efter upphettning går spenaten bra att äta igen, under förutsättning att den upphettats väl så att skadliga bakterier har försvunnit.

Skälet till att Livsmedelsverket rekommenderar att inte låta mat som innehåller spenat ligga framme länge i rumstemperatur är att nitrithalten kan öka (nitrat som finns naturligt i spenat kan omvandlas tilll nitrit)."

• marcink

(jag tror chaia extraknäcker på livsmedelsverket)

• elims

Min man är hypokondriker av stora mått, så finns det minsta tvivel angående detta så värms inga spenatrester upp på nytt här hemma iallafall.

Men det där med riset visste jag inte... bästa att inte säga något till honom!

• elims

KidA

De var ju jättesnygga ju!
    fast du såg inte så glad ut på bilderna direkt...

• marcink

däremot lärde kida mig rätt nyligen att lök blir giftigt rätt snabbt när man skurit upp den. jag har tidigare sparat hackad lök efter exvis tacokvällar rätt länge, utan några större bekymmer.