• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

elims

neh det var rätt snurrigt då.. var precis när jag kom hem jag kan ta en "gladbild" bara för din skull?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

kidA:

Du passar i glasögon! Skulle själv behöva skaffa mig ett par nya faktiskt..

elims:

Nä, det är nog ingen idé att oroa maken mera Till sist kan han nog inte äta något utan att vara rädd för att bli sjuk

• marcink

elims: låter som att du borde undervisa maken i hur otroligt hälsovådligt konserveringsmedel, smakförstärkare och sötningsmedel är. efter det lär han få bekymmer.

• hot fuss

chaia

tack.. tycker själv de är lite snygga. lite popchic sådär.. men det är ovant..

• elims

marcink

brukar inte hela er kyl lukta lök sen då...?!

Finns faktiskt i våra judiska källor rekommendationer om att inte spara ju hackad lök till nästa dag.

• hot fuss

elims

här sparas ingen lök.. marcin slår in den i plastfolie o sparar den o jag kastar den så fort jag ser den.. jag äter inte sparad lök.. det är hans snåla sinne som vill spara de där örena..

• elims

KidA

Min man har annars en annan variant. Han får för sig i sitt huvud att något i kylen är dåligt, men slänger inte bort det, utan låter det liggar kvar alt. skjuter det längre in i kylen med motiveringen att elims ju säkert skulle kunna tänka sig att äta det bara att han inte vågar. sjysst va?!

• hot fuss

elims

den stora frågan är.. gör du det då?

• marcink

elims: nu när kida lärt mig om lök kanske du kan lära mig om våra judiska källor...

kida: hörru, lägg av att håna mig för mitt ursprung! jäkla antisemit!

• hot fuss

marcink

ja ni uppsalabor är ju så snåla.. eller?