• Malinbarre

Vi som börjar med pergotime mars 2014

Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • Gweny

Har mest läst i bakgrunden, då jag skulle få börjat i våras med pergotime men blev avbrytet pga av dåliga sköldkörtelvärden. Men nu ligger dem jättebra och fick klart att börja....idag kom mensen, så på lördag tar jag min 1a enkelkur. hoppas det kan hjälpa nu.

• hellohello84
    Gweny skrev 2014-08-12 20:16:43 följande:

Har mest läst i bakgrunden, då jag skulle få börjat i våras med pergotime men blev avbrytet pga av dåliga sköldkörtelvärden. Men nu ligger dem jättebra och fick klart att börja....idag kom mensen, så på lördag tar jag min 1a enkelkur. hoppas det kan hjälpa nu.

Vad kul! Lycka till! :)
  • VeronicaHM

Hej igen. Undrade bara en sak...
    Jag började äta min första pergotime kur i Juli och har gjort allt som man ska (if u know what I mean ;)). Grejen är att jag är 2 dagar sen, alltsá mensen skulle ha kommit pá Mándag. Sá det jag undrar är om det hänt att nágon blivit sen men inte gravid av att äta pergotime. Vill springa och köpa grav. test men sen blir jag "rädd" för att bli besviken som mánga ggr innan...
    Berätta gärna :)

• KnytetsMamma
    VeronicaHM skrev 2014-08-13 12:05:47 följande:
    Hej igen. Undrade bara en sak...
    Jag började äta min första pergotime kur i Juli och har gjort allt som man ska (if u know what I mean ;)). Grejen är att jag är 2 dagar sen, alltsá mensen skulle ha kommit pá Mándag. Sá det jag undrar är om det hänt att nágon blivit sen men inte gravid av att äta pergotime. Vill springa och köpa grav. test men sen blir jag "rädd" för att bli besviken som mánga ggr innan...
    Berätta gärna :)
    Hej, det kan ju vara så att du faktiskt är gravid. Kan ju också vara så att ägglossningen kom någon dag senare än du trott, jättesvårt att veta. Har läst om många som får ägglossning senare än vanligt när man äter pergotime. Har du varit på vul och följt äggblåsorna? Så enda chansen att få reda på det är ju att ta ett grav.test. Lycka till!!!
  • Happiness

Hej! Vem skriver ut Pergo? Måste man följas upp med Ultraljud? Ska till vanlig gynekolog snart kan jag be honom? Eller kan vanlig läkare också?

Axel -03 och Sofia -11 mina fantastiska barn!!!!!
  • Happiness

Finns det någon övre åldersgräns för pergotime?

Axel -03 och Sofia -11 mina fantastiska barn!!!!!
  • KnytetsMamma
    Happiness skrev 2014-08-13 13:40:10 följande:
    Hej! Vem skriver ut Pergo? Måste man följas upp med Ultraljud? Ska till vanlig gynekolog snart kan jag be honom? Eller kan vanlig läkare också?
    Tror inte vanliga läkare skriver ut men det verkar vara olika från landsting till landsting. min gyn kollar med vul men det verkar inte alla göra heller. om du inte får tag på det men vill testa en kur har jag ev. en att sälja (om jag nu får egen ägglossning som gyn kanske trodde).
  • julii

Hej igen. Nu har jag pratat med min gyn och tar det sig inte den här gången så kommer jag få göra en 5e kur fast denna gång dubbel. Får man värre biverkningar av det?

Jag tror att jag hade äl måndags/igår så nu är den långa väntan kvar.. den här gången har jag inte gjort något vul eftersom kliniken va stängd så har ingen aning om hur det gått denna gång. Tyckte att jag hade väldiga äl smärtor (mer än de andra 3 gångerna) så vänta vänta..

• Gweny
    hellohello84 skrev 2014-08-13 10:17:24 följande:
    Vad kul! Lycka till! :)
    tack ska du ha!
  • Gweny

Hur många försök i rad för man göra med pergotime? Har era läkare sagt något om hur mycket ni ska få försöka med det innan annat tas in/görs?

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014