• Malinbarre

Vi som börjar med pergotime mars 2014

Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • Gweny
    Ia84 skrev 2014-08-28 19:40:07 följande:

Har haft så hemskt ont i nedre delen av magen idag och illamående, kom bara helt plötsligt, lindrades dock av Alvedon även om jag fortfarande väldigt öm. Blir lite orolig vad det kan vara?! Jag hade troligtvis ÄL förra veckan enl blodprov efter första dubbelkuren. Har ju hört talas om överstimulering men det skulle väl kommit förra veckan i så fall eller?

låter ju som äl. men kanske ett ägg som fäster med. sker ju 6-9 dgr efter.
  • Ia84
    Gweny skrev 2014-08-28 23:22:28 följande:
    låter ju som äl. men kanske ett ägg som fäster med. sker ju 6-9 dgr efter. smile1.gif
    Tog blodprov förra fredagen som visade på att jag kunde ha haft ÄL. Kan ju hoppas på att det är ett ägg som fäster. Blev väldigt orolig iaf, spec eftersom jag befinner mig utomlands just nu.
  • Magnolia10

Och där kom mensen! :( Sista kuren med Pergotime funkade alltså inte heller... Var väldigt säker på att det misslyckats så känner mig inte så nedslagen som jag brukar och nu är vi ju dessutom uppsatta i kö för IVF så nu håller vi tummarna för det istället!

• Gweny
    Magnolia10 skrev 2014-08-30 09:48:29 följande:

Och där kom mensen! :( Sista kuren med Pergotime funkade alltså inte heller... Var väldigt säker på att det misslyckats så känner mig inte så nedslagen som jag brukar och nu är vi ju dessutom uppsatta i kö för IVF så nu håller vi tummarna för det istället!

tråkigt, men nu har ni iallafall IVF att invänta och hoppas det ska leda er till ett fint plus.  Hur lång är väntetiden där?
  • Magnolia10

Tyvärr så kan Sahlgrenska inte hålla vårdgarantin så det är ca 6 månaders väntetid...

• KnytetsMamma

Finns det inget privat alternativ ni kan vända er till som kan ta emot er snabbare? Något ställe som har avtal med landstinget?

Magnolia10 skrev 2014-08-30 13:45:04 följande:
    Tyvärr så kan Sahlgrenska inte hålla vårdgarantin så det är ca 6 månaders väntetid...

• Magnolia10

Nä inget som har avtal med landstinget. Men vi kommer antagligen göra ett privat försök i väntan på Sahlgrenska. Då blir det Nordic IVF Centre till en kostnad av 29000kr...

• KnytetsMamma

Vad tråkigt, inget i närområdet heller? Oj, kostar det så mycket att göra ivf privat?! Det är ju inte klokt egentligen....

Magnolia10 skrev 2014-08-30 14:23:55 följande:
    Nä inget som har avtal med landstinget. Men vi kommer antagligen göra ett privat försök i väntan på Sahlgrenska. Då blir det Nordic IVF Centre till en kostnad av 29000kr...

• KnytetsMamma

Vad tråkigt, inget i närområdet heller? Oj, kostar det så mycket att göra ivf privat?! Det är ju inte klokt egentligen....

Magnolia10 skrev 2014-08-30 14:23:55 följande:

• julii
    Magnolia10 skrev 2014-08-30 09:48:29 följande:

Va tråkigt :/ håller tummarna.

Här har mensen inte kommit än. Mensvärken har jag inte haft på 2 dagar och imorse fick jag ont i bröstvårtorna. Men tror mensen kommer imorgon..
Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014