• Malinbarre

Vi som börjar med pergotime mars 2014

Hej! Jag har precis fått reda på att jag inte har någon ägglossning eller enstaka per år. Har inte fått någon diagnos men ska lämna prover imorgon på kvinnokliniken. Nu undrar jag om det är fler som ska börja med pergotime inom en snar framtid? :) ska vi följas åt? Det hade varit jätte roligt om vi kunde byta erfarenhet, symtom, tankar och bekymmer! Kram M

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014
  • julii
    Gweny skrev 2014-08-13 15:08:37 följande:

Hur många försök i rad för man göra med pergotime? Har era läkare sagt något om hur mycket ni ska få försöka med det innan annat tas in/görs?

Vad jag fattat det som så får man prova äta en och samma dos 3 gånger i streck sedan får man höja/sänka dosen och fungerar inte det får man gå vidare. När jag läst runt här på fl så verkar det jätte olika. Någon hade ätit i 12 månader och en annan fick inte äta mer än 3. Så skulle tro att det är ganska individuellt.
  • KnytetsMamma

Min gyn sa senast i måndags att eftersom det KAN finnas en kvardröjande effekt månaden efter man ätit pergo vill en del att man bara stiumlerar varannan månad. Men det verkar ju som sagt v'äldigt olika, en del verkar få 6 månader utskrivet bara sådär och typ "hör av dig om du inte blir gravid" typ....Jag tyckte att det var lite jobbigt att min gyn inte lät oss ha sex innan hon gjort vul när jag åt pergo i maj men samtidigt är jag ju glad över det eftersom det minskar risken för tvillingar eller trillingar.

• Gweny

Ok, ja verkar skilja så otroligt mycket när man läst andra berätta. Min gyn gör inget UL förrän man ger dubbel eller trippeldos tydligen.  Bara sånt prov efteråt för att se om det varit äl. Men var jag väldigt orolig, så kunde hon göra det redan nu sa hon.

• KnytetsMamma
    Gweny skrev 2014-08-13 16:33:12 följande:
    Ok, ja verkar skilja så otroligt mycket när man läst andra berätta. Min gyn gör inget UL förrän man ger dubbel eller trippeldos tydligen.  Bara sånt prov efteråt för att se om det varit äl. Men var jag väldigt orolig, så kunde hon göra det redan nu sa hon.

Jag är glad att min gyn var seriös och gjorde vul för vi vill inte ha trillingar, det är risk både för mamma och barn då. Så min gyn gjorde både vul OCH skickade mig att ta blodprov för att se om äl verkligen skett. För enligt henne är det enda säkra sättet att se om det faktiskt blivit äl.

Nu hoppas jag ju såklart att jag ska slippa några fler kurer, att det blir spontan ägglossning och att jag lyckas bli gravid på första försöket igen :) Vågar dock inte hoppas för mycket men kan inte sluta tänka att det kanske kan finnas en liten chans.

• VeronicaHM

Hej igen.

Tog test igår och som vanTligt blev det negativt :(

Tårarna bara rann än en gång. Undrar om det kommer att hända för oss. Mensen kommer nog senare idag, känner den där molande värken. Fy fan alltså!

Ah ja, har 2 kurer till. Får se hur det går...

Tack för svaret knytets mamma :)

Önskar alla lycka till barnaskapandet <3

• Gweny
    VeronicaHM skrev 2014-08-14 09:45:27 följande:

Hej igen.

Tog test igår och som vanTligt blev det negativt :(

Tårarna bara rann än en gång. Undrar om det kommer att hända för oss. Mensen kommer nog senare idag, känner den där molande värken. Fy fan alltså!

Ah ja, har 2 kurer till. Får se hur det går...

Tack för svaret knytets mamma :)

Önskar alla lycka till barnaskapandet <3

uch så tråkigt. tungt varje gång det visar negativt eller mensen kommer.
  • KnytetsMamma

Tror nog tyvärr inte det blir någon spontan ägglossning för mig nu, har inte alls den värken i magen som jag hade när jag fick äl med pergotime i maj och inte heller några ägglossningsflytningar....så hoppet har minskat drastiskt så nu känns det riktigt bra att jag ska på nytt vul redan imorgon för då kan jag starta en ny behandlingsomgång direkt utan att behöva vänta våra två veckor som vi är på semester.

• Joooo01

Var på Vul idag och hade en rund och fin äggblåsa på 16 mm. Troligtvis äl på söndag/måndag :) jag har därmed svarat väldigt bra på sprutorna, då detta är dag 8. Med pergotime var jag mycket segare, fick då äl på dag 18-20. Så nu hoppas vi att det är vår tur den här gången!

• Gweny
    Joooo01 skrev 2014-08-14 16:01:00 följande:

Var på Vul idag och hade en rund och fin äggblåsa på 16 mm. Troligtvis äl på söndag/måndag :) jag har därmed svarat väldigt bra på sprutorna, då detta är dag 8. Med pergotime var jag mycket segare, fick då äl på dag 18-20. Så nu hoppas vi att det är vår tur den här gången!

låter lovande! hur länge provade du pergotime innan du gick över till sprutor?
  • KnytetsMamma

Vad kul, lycka till :)

Joooo01 skrev 2014-08-14 16:01:00 följande:

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime mars 2014