Magnolia10 skrev 2014-08-15 12:34:02 följande:
Åh, känner mig så ledsen och olycklig idag :( Alla mina vänner blir gravida utom jag. Just nu är det 5 st av mina vänner som ska ha barn. Känns som att jag får sms och samtal varenda dag med "glada" nyheter och för varje gång blir jag mer och mer ledsen. IVF verkar bli vår enda chans till graviditet och just nu är det ca ett halvårs väntetid på Sahlgrenska. Och min läkare har inte ens fått iväg remissen än... Jag känner mig så ensam och värdelös... Tycker att livet är så orättvist ibland. Jaja, ville bara skriva av mig lite...
Men styrkekramar till dig!!!
Jag har ganska mycket erfarenhet av vården och om det är någonting jag lärt mig så är det att man ska vara envis och stå på sin sak. Ring dit med jämna mellanrum och kolla hur det går med din remiss samt hur det går med er kö. Visa dem att du verkligen mår dåligt över detta! Tillslut kommer säkert någon snäll själ sätta dig före i kön. Jag lovar dig att det funkar.
När jag hade en ofarlig tumör skulle dem ta ett år innan dem opererade ut den. Jag var ju såklart livrädd och vägrade vänta ett år. Men dem i princip talade om för mig att så är det punkt slut.
Jag ställde till med många scener och ringde varje vecka i en månad och så vips hade jag en operationstid och tumören var ute på "nolltid". Nu blev det långt men jag tror verkligen du kan påverka!!! Vi är så vana i Sverige med att bara vänta snällt på vår tur när det kanske inte alltid ska vara så (varför ska du må så dåligt om du KAN få hjälp tidigare?) lycka till!!!