sverker11 skrev 2014-03-16 08:30:22 följande:
Det tycks inte heller där finnas någon större skillnad mellan de olika grupperna:
Från SÄPO och BRÅ: Våldsam politisk extremism Rapport 2009:15
"Den autonoma miljöns grundläggande avsikt är att avskaffa det demokratiska statsskicket, vilket aktivister ofta ger uttryck för. I nuläget finns emellertid inga konkreta planer på att omkullkasta statsskicket som sådant. Även förmågan att genomföra den uttalade grundläggande ideologiska avsikten saknas, då miljön består av ett begränsat antal individer som är beredda att begå brott."
Rapporten i sin helhet finns på:
www.sakerhetspolisen.se/download/18.635d23c21...
Varför är det, om vi bortser från att du delar deras ideologi, rätt av vänstern? Det är ungefär som att säga att Djurgårdens ligister har rätt gentemot Malmö FF:s ligister. Eller att kriminell mc A har rätt mot kriminell mc B.
De autonoma vill liksom nazisterna skrota demokratin, men den stora skillnaden är att nazismens mål är att utrota alla människor som enligt deras ideologi inte bör finnas. Det är en vidrig människosyn!
Jag delar inte yttervänsterns ideologi, jag är aktiv miljöpartist, men jag tycker att de gör rätt som står upp emot nazismen, så länge de inte använder våld.
Våld är förkastligt i alla sammanhang utom i självförsvar.