• Anonym (hög-lön)

Lön för lokalvårdare/städerskor ?

Jag har fått erbjudande om provanställning för en städfirma, och blivit kallad på intervju hos en annan städfirma. 

Jag skulle vilja veta hur mycket lönen ligger på ungefär. Innan jag ska dit. Så jag vet vad jag ska säga när de tar upp ämnet ;)

Tim-lön? Månadslön?

Hur mycket får du som jobbar som städare/städerska?? Och hur mycket erfarenhet har du ?

Tacksam för lite råd och riktlinjer! :)

• Svar på tråden Lön för lokalvårdare/städerskor ?
  • Anonym (Underbetald)
    mia1234 skrev 2014-03-13 16:52:29 följande:
    Där jag jobbade var ingången utan erfarenhet 19500kr. Jag jobba upp mig till 24300 å hade tjänste bil som jag fick ha till och från jobbet. Jag var där i 3år hadde ingen erfarenhet när jag började

Grattis!!! Fantastiskt ställe du jobbar på - håll kvar i det jobbet!

Jag jobbar inom en helt annan branch, har 3 års högskoleutbildning och har jobbat i tre år. Har nu flera olika områdesansvar och min lön är 23900.... I timlön ger det 149 spänn/timma
  • Anonym (Anonym.)

Jag jobbar åt ett mindre företag och vi har samma löneavtal som kommunal av någon anledning. Började jobba för något år sedan, vill inte säga exakt när men ingångslönen var då 109 kr timmen med ca 19000 i månaden, mindre skatt på lönen, plus reseersättning. Dålig lön men var så less att gå hemma och ville verkligen inte jobba som undersköterska igen och ansvara över människor. Dock så har jag även gjort annat än städat och även jobbat med att hjälpa familjer som fått beviljad hjälp av soc. Nu har jag 115 kr i timmen vilket fortfarande är lite men då jag trivs med mitt jobb och friheten med att själv ta ansvar över mina arbetsuppgifter så är jag ändå nöjd och jobbar hellre med liten lön än arbetslös. Jag har dock inte tänkt jobba så länge till pga grav och efter nästa föräldraledighet tänkt söka nytt städjobb med fasta tider för att underlätta tiden med barnen under småbarnsåren. Jag har hemstäd helt just nu, var har ni för typ av kunder ni andra?

• Fuzzy Wussy

har 94 kr exklusive semmesterersättning (timmanställd).  Har jobbat som det i över 1 år nu. Har ungefär 50% grovstädning i verkstad och 50% vanlig städning i form av kontor/lunchrum. tycker det känns lite vad tycker ni jag ska kräva i lön?

• LinnéaRingstrom

Hej!

Undrar hur det gick, tog du något jobb och vad fick du för lön?

Ska själv provjobba imorgon på en städfirma

• CinnamonGirl
    Anonym (dålig) skrev 2014-03-11 21:35:16 följande:

Jag har visserligen inte jobbat så länge (1 år), men arbetsplatsen känns inte okej överlag. Känns som att de utnyttjar folk till max. Allt handlar om pengar.

Välkommen till städbranschen!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Anonym (Års)

Hade 110kr/h 2010. Då hade jag ett års erfarenhet. Exklusive semesterers då.

• Anonym (Trevligt men otacksamt jobb)

När jag valde att sluta i oktober 2015 hade jag 23 560 kr brutto.

• Anonym (Ström)

Jag började städa åt strömsunds kommun. Fick 19580 på en heltid! Jobbar ca 80% o får ut hela 11000 :)

Sjukt dåligt för slitsamt jobb. Gick ner nästan 7000 i lön mot vad jag hade innan på annat jobb i annan kommun!

Å andra sidan är det fritt...och när jag är klar är jag klar. Till skillnad mot det förra jobbet, där man inte ens vågade blinka om det inte stod på schemat och lampor skulle tändas om man gick på toa! Och utbrändhetetn var total!

Skulle tjänat på att stämpla men är inte gjord för att gå hemma o dra :)

Så tacksam för att jag fick ett jobb fast man är över 40 och nyinflyttad till ett litet ställe.

Hoppas på löneförhöjning när förhandlingarna är klara

• Poorlady

Anonym vikarie med sry har arbetat med städ nästan hela livet har 114kr per timme nu och de känns för jävligt när man läser här ????????????????????????

Svar på tråden Lön för lokalvårdare/städerskor ?