• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Haskel
    Monchichier skrev 2014-03-18 00:02:55 följande:
    Så hur menar du att du bojkottar call centers?
    Inte nödvändigtvis. Vissa Callcenters ägnar sig enbart åt kundfrågor, fakturafrågor/produktproblem/kundorder.

Däremot bojkottar jag Callcenters som ägnar sig åt aktiv telefonförsäljning.
  • Anonym (sverker)
    ASD03 skrev 2014-03-18 00:08:08 följande:

Sverker, hur kommer det sig att du instant-svarar efter Monchi hela tiden? Jag tror iofs inte att ni är samma person då du verkligen enbart inriktar dig på Israel men det är ju ett sätt att lägga fokusen just där också.

Tycker du Sverker att folk inte borde försöka bojkotta Israel om de ogillar Israel? 

Jag frågade Aniiee en gång samma sak och hon förklarade mer att man istället borde ta direkt aktion, tycker du det också?

Nu tror jag bestämt att du behöver sova en stund. Du ser saker som inte finns.
    Godnatt på sig och sov så gott! Solig
  • Anonym (Lara)
    Monchichier skrev 2014-03-18 00:06:24 följande:
    Börjar någon bli trött? Sluta lägg ord i munnen på mig.

Vad gör du själv för att göra världen lite bättre?
  • Anonym (sverker)
    Anonym (Lara) skrev 2014-03-18 00:10:25 följande:

Men dessa kommer inte till statskassan med andra ord, så du bullshitar med andra ord. Säg det istället! Jag kommer efter min bästa förmåga fortfarande aldrig att stödja folkmord och etnisk rensning.
    Men hallå? Hur noga läste du egentligen? Det kan inte ha varit så noga eftersom Intel Israel nämns där.
  • ASD03

Ja både jag och Lara behöver visst sova när vi faktiskt försöker debattera er två på era ologiska punkter. Mina inlägg försvinner ju till och med.  Nu vart jag ju ganska trevlig (dom som klagar på att jag är så fruktansvärt otrevlig i alla mina inlägg :( ) kan du då inte ge mig ett svar? Eller behöver du lite sömn själv? 

• Anonym (sverker)
    Haskel skrev 2014-03-18 00:12:44 följande:
    Inte nödvändigtvis. Vissa Callcenters ägnar sig enbart åt kundfrågor, fakturafrågor/produktproblem/kundorder.

Däremot bojkottar jag Callcenters som ägnar sig åt aktiv telefonförsäljning.
    Hur vet du skillnaden? Det verkar vara rätt svårt om du inte har gått på niten först.
  • ASD03

Förbaskade jäkla korrigering! Jag menade du som och inte "dom".

• Anonym (sverker)
    Anonym (Lara) skrev 2014-03-18 00:10:25 följande:

Men dessa kommer inte till statskassan med andra ord, så du bullshitar med andra ord. Säg det istället! Jag kommer efter min bästa förmåga fortfarande aldrig att stödja folkmord och etnisk rensning.
    Eftersom du är så snar att avfärda allt så kan inte anti-stödet vara så speciellt allvarligt menat. Bojkotter ÄR svårt och ofta så tror jag ärligt att det mer handlar om att skapa sig ett rent samvete än att verkligen försöka förändra.
  • Aniiee

Nande? Grälar ni fortfarande här inne?

Bra! Fortsätt med det, August.....

I am a citizen of the world. - Sylvia Beach
Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?