Rocket Mania skrev 2014-03-19 07:53:56 följande:
Jag har läst alla dina inlägg och svarar utifrån mig själv eftersom jag vet att det jag svarar är sant. Till skillnad från det du svarar i form av vad "man" gör. Det stämmer ju inte, "man" dvs jag och d flesta jag känner, gör inte alls så.
Du anser att en bojkott inte gör någon nytta mer än att "man" själv ska känna sig bra. Ok, det får stå för dig. Jag håller fortfarande inte med.
Du skriver att det inte är någon vits med att bojkotta vissa varor om "man" överkonsumerar eller handlar en massa annat från samma bolag. Nej, har någon sagt något annat?
Vill du ha de svar du efterfrågar utan att gå in med härskarteknik och fördumma folk föreslår jag att du beter dig lite trevligare och frågar om det du faktiskt vill ha svar på istället för att hävda andra personers lässvårigheter.
Du kan sitta och tycka precis vad du vill men det är ett faktum att din lilla bojkott inte gör någon som helst skillnad för koncernerna. Det enda den åstadkommer är ett lite renare samvete. Det handlar således inte om ett tyckande utan om fakta. En sak som vi alla borde ha lärt oss vid det här laget tack vare bla Nestle är att tyckande är totalt oväsentligt för producenterna. Men visst, om du visar hur ditt lilla tyckande åstadkommer en förändring i världen utanför dig så kommer jag att ändra uppfattning.
Det är rätt självklart att det blir omöjligt att diskutera alla individer i en generell diskussion. En bojkott är dessutom generellt riktat eftersom INDIVIDEN inte är mer än en piss i Värtan.
Jag varken fördummar eller använder mig av härskarteknik utan diskuterar med di efter dina villkor. Du förstår, de gäller åt bägge håll och inte bara fr dig. Varför trodde du att det var annorlunda? Ditt bollande med diskussionsregler är däremot en riktig taskig härskarteknik. (Det som gäller mig gäller inte dig)