• Madmoiselle

Bojkottar du något varumärke?

Bojkott av varumärken är en av de största sakerna man kan göra för att förändra ett varumärke eller visa på missnöje. Bojkottar du någonting och isåfall vad och varför?

Själv bojkottar jag Barilla efter kommentarerna om homosexualitet.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?
  • Anonym (?)
    Anonym (Förälder) skrev 2014-03-20 19:43:30 följande:

Bojkottar alla Malmö FF:s sponsorer (Swedbank m fl) eftersom de inte offentligt tar avstånd mot att Malmö FF låter en dömd sexbrottsling representera klubben. För mig spelar det ingen roll att personen avtjänat sitt straff, han utnyttjade ett barn och i min värld är det inte OK på något sätt.

Får man fråga om du tar avstånd till allt och alla som inte dömer ut sexbrottslingar med avtjänade straff. Eller är det bara aktuella saker som media skriver om som du bojkottar?
  • Anonym (Förälder)
    Anonym (?) skrev 2014-03-20 19:57:26 följande:
    Får man fråga om du tar avstånd till allt och alla som inte dömer ut sexbrottslingar med avtjänade straff. Eller är det bara aktuella saker som media skriver om som du bojkottar?
    Jag skulle bojkotta alla företag som framhåller en dömd sexbrottsling som föredöme. Men jag kliver inte in på min lokala ICA och kräver att få veta om någon där är dömd om det är det du menar.
  • Anonym (Förälder)

Och för att förtydliga. I detta fall väljer sponsorerna att vilja bli förknippade med Malmö FF. Då anser jag att de står bakom klubbens beslut att låta en person dömd för sex med barn spela i representationslaget.

• Rataxes

Bojkottar postkodslotteriet som delar ut miljoner till kriminell verksamhet.

If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Arbetsvegan
    Rataxes skrev 2014-03-20 20:34:11 följande:
    Jag skulle aldrig ens fundera på att delta i skiten men upplys mig, vad är det du syftar på?
  • Anton Chigurh

Jag funderar starkt på att bojkotta SAAB. Bilen SAAB. Inte deras flygplan.

Eller jo, fan, flygplanen också. Jag håller mig till F-22. Om det blir aktuellt !!!

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Rosebud
    Rataxes skrev 2014-03-20 20:34:11 följande:
    Bojkottar också dem men tyvärr är det inte ömsesidigt. De fortsätter spamma ner min brevlåda
    trots att jag ingen enda gång öppnat ett endaste brev från dem.
    Hur gör man för att bli kvitt dem? Har provat att retur- posta deras försändelser
    med påskrift om adressat okänd men det hjälper föga. 
  • Rataxes
    Arbetsvegan skrev 2014-03-20 20:47:33 följande:
    Jag skulle aldrig ens fundera på att delta i skiten men upplys mig, vad är det du syftar på?

85 miljoner till brottsyndikatet greenpeace...
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • chrissandra

Just nu bojkotter jag comhem, TiVo och havrefras p.g.a  deras överjävligt irriterande pop up reklam när man är på den här sidan Demon

• UniqueSnowflake

Kan det verkligen kallas "bojkott" om man är bara en person som gör det?

Bojkottar jag Lätta när jag köper Bregott istället?

Bojkottar jag Lendo för att jag inte tar svindyra skitlån? osv

Svar på tråden Bojkottar du något varumärke?