• Svar på tråden Vad tycker ni om denna frisyr för en liten pojke?
  • Anonym (.)

Om han vill ha det så - visst!
    Mina barn får välja själva vad de ska ha för frisyr. Visst har jag frisyrer som jag föredrar på dem, men det är inte mitt val.

• Prutt

Min son ville ha långt hår när han var 4, och jag tyckte det var helt ok så länge han var beredd på att behöva borsta det varje dag (hans hår är för övrigt väldigt tjockt, brunt och lockigt). När han sparat ut det en bit så började gamla främmande tanter nypa honom i kinderna och kalla honom för en så sööööt liten flicka. Sedan dess har hans hår aldrig varit längre än 2 cm. Han skyller på att det blir för jobbigt att borsta.

• viseversa

Min son Odin(3år). Nu har jag dock klippt håret lite men det är fortfarande långt. Han har inga problem med att jag sköter hans hår. 

• Anonym (ts)
    Anonym (mullet) skrev 2014-03-15 07:22:25 följande:
    Hade det inte varit lättare att bara skriva att han har hockeyfrilla?
    haha eller hur! :D
  • Anonym (ts)
    viseversa skrev 2014-03-15 12:31:49 följande:
    Min son Odin(3år). Nu har jag dock klippt håret lite men det är fortfarande långt. Han har inga problem med att jag sköter hans hår. 

har det hänt att folk trott han är tjej? är det han som vill ha långt hår?
  • viseversa
    Anonym (ts) skrev 2014-03-15 13:06:48 följande:
    har det hänt att folk trott han är tjej? är det han som vill ha långt hår?
    Ja det har hänt. Dock har det hänt att folk tror mina flickor har varit pojkar också så jag ser inte problemet. Han lider inte av att folk han inte känner tror han är en flicka. Det är inte skämmigt att vara flicka så varför skulle jag eller han bry sig?

Alla sokm känner oss vet att han är en pojke. Det är inget jag känner att jag MÅSTE bevisa för alla runt om oss vad mina barn har för kön mellan benen. Han trivs med sitt långa hår. JAG tycker han passar i långt hår så jag ser ingen anledning till att rätta mig/oss efter vad andra tycker=)
  • viseversa

Denna bild är tagen i går. Klippte av nästan en dm hår i förrgår då detsåg slitet ut i topparna. Som sagt det är inga problem att sköta hans hår på något vis=)

• Ann Cistrus
    viseversa skrev 2014-03-15 13:15:24 följande:
    Denna bild är tagen i går. Klippte av nästan en dm hår i förrgår då detsåg slitet ut i topparna. Som sagt det är inga problem att sköta hans hår på något vis=)

Konstigt vad man(jag) är styrd av preferenser. Jag ser bilden på din son och tänker "vad söt han hade varit med kort hår". 
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • viseversa
    Ann Cistrus skrev 2014-03-15 13:18:22 följande:
    Konstigt vad man(jag) är styrd av preferenser. Jag ser bilden på din son och tänker "vad söt han hade varit med kort hår". 
    Och jag känner bara NEJ när jag tänker mig honom med kort hår. Visst vill han självg ä'r det klart han får ha kort hår men än så länge finns det inget som visar att han vill det.
Svar på tråden Vad tycker ni om denna frisyr för en liten pojke?