• Anonym (anhörig)

son/dotter går på heroin,vad göra?

Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Finns det hjälp? Åldersgränser?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till?

• Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?
  • frappa
    MuppinCowboy skrev 2014-03-17 21:37:25 följande:
    Frappa oavsett om du har positiva erfarenheter eller inte så har TS inte det och det är hennes situation tråden handlar om. Läs TS igen och se vad det är hon efterfrågar.

Jag föreslår att du startar en egen tråd om droger där du kan hålla dina utlägg istället för att spamma alla trådstarter i den här delen av Familjelivs forum som nu råkar heta Missbruk

Jag har inga erfarenheter med heroin.

Men jag har erfarenheter med folk som brukar heroin och inte missbrukar det.

Personligen skulle jag aldrig klara av att bruka dessa "ta-bara-en-till-droger", som opioider/opiater och benzo är.
    Men det ändrar itne ett det finns folk som kan.

Det verkar utmålas att jag säger det är hur enkelt som helst, inte rört denna del alls.

Utan bara påpekar detta.

Har ni verkligen så svårt att läsa vad jag skriver?

• frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-17 21:35:54 följande:
    Gällande heroin så är det svart/ vitt, finns inga mellanting. Att börja med den drogen är som att spela Rysk roulette med sitt eget liv. Att du vågar påstå annat är helt skevt.

Nä, heroin är det inte svart och vitt, eftersom vi har det enkla faktat att alla som testar heroin fastnar inte.

Redan där fallerar det svarta och vita för dig.

Sen väljer du börja prata om ryskroulette,  vilket är helt ointressant för mitt påpekande att det finns de som brukar heroin.

Att det är en svår drog, vet jag redan och inte det jag hitintills tagit upp.

• frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-17 22:02:13 följande:
    Inväntar fortfarande fakta gällande heroin "bruk". Se till att ha belägg för dina snurriga påståenden hädanefter, för din egen skull.

Nä, jag tänker inte lägga upp hur man gör för bruka heroin.

Det är en kunskap som inte ska delas med.

Jag tror vart enda här inne håller med mig, inklusive moderatorer som utan eftertanke skulle varna mig.

Vill du verkligen förkovra dig i ämnet, så får du ta reda på detta själv.

Jag tänker inte ta ansvaret att lägga upp det här.

För en sak jag aldrig påstått är att heroin inte är en svår bemästrad drog, för det är den.

• Snövit snövit
    frappa skrev 2014-03-18 00:25:42 följande:
    Nä, jag tänker inte lägga upp hur man gör för bruka heroin.Det är en kunskap som inte ska delas med.Jag tror vart enda här inne håller med mig, inklusive moderatorer som utan eftertanke skulle varna mig. Vill du verkligen förkovra dig i ämnet, så får du ta reda på detta själv.Jag tänker inte ta ansvaret att lägga upp det här.För en sak jag aldrig påstått är att heroin inte är en svår bemästrad drog, för det är den.

Tala inte om det du i själva verket inte har nån aning om. Vad dina låtsas vänner klarar av är helt ointressant så kom inte med kunskap/ erfarenhet du egentligen inte besitter. Fortsätt "googla" fram information som inte ens stämmer. Lägg ner din pantade inställning till droger som inte gynnar en kotte ink. Dig.
  • frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 06:58:18 följande:

Tala inte om det du i själva verket inte har nån aning om. Vad dina låtsas vänner klarar av är helt ointressant så kom inte med kunskap/ erfarenhet du egentligen inte besitter. Fortsätt "googla" fram information som inte ens stämmer. Lägg ner din pantade inställning till droger som inte gynnar en kotte ink. Dig.

Jag tänker inte sprida i hur man gör.

Heroin är en svår drog, och ska undvikas.

Detta till trots, så finns det folk som brukar heroin.

• Snövit snövit
    frappa skrev 2014-03-18 13:11:32 följande:
    Jag tänker inte sprida i hur man gör. Heroin är en svår drog, och ska undvikas. Detta till trots, så finns det folk som brukar heroin.

Hurru du. Har du inget givande att komma med så kan du göra något vettigt utav din tid. TS oroar sig över sitt barn/ anhörig.. Din skeva syn på verkligheten hör inte hit.
  • frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 14:06:02 följande:

Hurru du. Har du inget givande att komma med så kan du göra något vettigt utav din tid. TS oroar sig över sitt barn/ anhörig.. Din skeva syn på verkligheten hör inte hit.

Berätta för mig varför jag ska posta ett inlägg, som får mig garanterat avstängd?

Vilket syfte skulle det ha, informationen finns inte kvar, och jag blir avstängd.

Men det är väl det du hoppas på att jag ska göra detta.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-17 18:45:45 följande:
    Och som vanligt förstörs trådar och människors frågeställningar för att folk ska propagera för droger.

Starta era egna trådar Skrikandes

Jag tror att det är du som har tagit fel på tråd, jag har inte sett nån som propagerar för droger här.

Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 19:05:01 följande:

Ja, sjukvården har sina uttryck, namn och kriterier. Fortfarande så klassas ALL narkotika användning som missbruk.
    Jag påstår inte att anhöriga skall koppla in myndigheter det första dom gör. Jag utgår ifrån att anhöriga gett all stöd, hjälp, motivation, lösningar till vederbörande men att den kemiska förälskelsen kvarstår.

INTE, enligt vården som ä'r den enda auktoritet på området, att lagen sedan dikterar oss nått utan verklighetsförankring är nått helt annat.

Här kommer den gråa substansen in i bilden, tänker vi lite själva eller tror vi bara på första man hör?

Jag vet inte vad ts har gjort och inte gjort, denna var snål med information så jag utgår ifrån skriven text, det finns misstanke och inget annat, på ren och skär misstanke gör man inte ett smack.

Anonym (snövit) skrev 2014-03-17 18:54:30 följande:
    Missade inlägg #42.

Genom att tillkalla polis kan personen lobbas och omhändertas i upp till 8 timmar i extrema fall även längre. Vederbörande kan köras till vårdinrättning eller i värsta fall fyllecell, och sorgligt nog är det dit dom oftast körs. Socialtjänst/ hemkommun kopplas in, En vårdplan kan påbörjas och ju mer noteringar/ anmälningar Socialtjänsten i hemkommunen får dessto bättre för vederbörande (även fast dom inte inser det just då).

Arrest, sjukhus, avgiftning är fan mycket bättre än bårhuset.

Nog om detta. Känner att hjärncellerna blir färre ju mer jag diskuterar med ärthjärnor.

Jag frågade hur personen blir hjälpt, inte vad denna kan utsättas för.
    Jag är fullt medveten vilken häxjakt det uppstår när myndigheter kommer in i bilden, tyvärr så är det just såna åtgärder som kan sluta på bårhuset då man kan inte hjälpa nån med tvång eller terror, det skadar bara.

• Snövit snövit

Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 15:58:51 följande:

Jag tror att det är du som har tagit fel på tråd, jag har inte sett nån som propagerar för droger här.

INTE, enligt vården som ä'r den enda auktoritet på området, att lagen sedan dikterar oss nått utan verklighetsförankring är nått helt annat.

Här kommer den gråa substansen in i bilden, tänker vi lite själva eller tror vi bara på första man hör?

Jag vet inte vad ts har gjort och inte gjort, denna var snål med information så jag utgår ifrån skriven text, det finns misstanke och inget annat, på ren och skär misstanke gör man inte ett smack.

Jag frågade hur personen blir hjälpt, inte vad denna kan utsättas för.
    Jag är fullt medveten vilken häxjakt det uppstår när myndigheter kommer in i bilden, tyvärr så är det just såna åtgärder som kan sluta på bårhuset då man kan inte hjälpa nån med tvång eller terror, det skadar bara.

När man gjort allt i sin makt för att vederbörande skall gå med på frivillig hjälp, utan resultat går man ett snäpp högre. Hellre ingripa 16 ggr för mycket än 1 gång för lite.
  • Anonym (hjälp.)
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:04:23 följande:

När man gjort allt i sin makt för att vederbörande skall gå med på frivillig hjälp, utan resultat går man ett snäpp högre. Hellre ingripa 16 ggr för mycket än 1 gång för lite.

Riktigt så fungerar det inte, eller så är man redo för att ta emot hjälp eller så är man inte redo för det, om man med tvång och terror forcerar en person till nått denna inte önskar så kan just den handlingen driva en längre ifrån samhället, djupare i problem och sluta i tragedi.
    Det finns barn med i bilden vad jag förstår så det är verkligen dags att tänka sig för tre gånger innan man omvandlar deras liv till ett helvete.

Håller absolut inte med att hellre sparka tills det fungerar, finns långt bättre sätt än att försöka piska nån till ett bättre tillvaro.

Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?