son/dotter går på heroin,vad göra?
Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
börjat med heroin?
Finns det hjälp? Åldersgränser?
Kan samhällsfunktioner hjälpa till?
Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
börjat med heroin?
Finns det hjälp? Åldersgränser?
Kan samhällsfunktioner hjälpa till?
Jag har inga erfarenheter med heroin.
Men jag har erfarenheter med folk som brukar heroin och inte missbrukar det.
Personligen skulle jag aldrig klara av att bruka dessa "ta-bara-en-till-droger", som opioider/opiater och benzo är.
Men det ändrar itne ett det finns folk som kan.
Det verkar utmålas att jag säger det är hur enkelt som helst, inte rört denna del alls.
Utan bara påpekar detta.
Har ni verkligen så svårt att läsa vad jag skriver?
Nä, heroin är det inte svart och vitt, eftersom vi har det enkla faktat att alla som testar heroin fastnar inte.
Redan där fallerar det svarta och vita för dig.
Sen väljer du börja prata om ryskroulette, vilket är helt ointressant för mitt påpekande att det finns de som brukar heroin.
Att det är en svår drog, vet jag redan och inte det jag hitintills tagit upp.
Nä, jag tänker inte lägga upp hur man gör för bruka heroin.
Det är en kunskap som inte ska delas med.
Jag tror vart enda här inne håller med mig, inklusive moderatorer som utan eftertanke skulle varna mig.
Vill du verkligen förkovra dig i ämnet, så får du ta reda på detta själv.
Jag tänker inte ta ansvaret att lägga upp det här.
För en sak jag aldrig påstått är att heroin inte är en svår bemästrad drog, för det är den.
Jag tänker inte sprida i hur man gör.
Heroin är en svår drog, och ska undvikas.
Detta till trots, så finns det folk som brukar heroin.
Berätta för mig varför jag ska posta ett inlägg, som får mig garanterat avstängd?
Vilket syfte skulle det ha, informationen finns inte kvar, och jag blir avstängd.
Men det är väl det du hoppas på att jag ska göra detta.
Jag tror att det är du som har tagit fel på tråd, jag har inte sett nån som propagerar för droger här.
INTE, enligt vården som ä'r den enda auktoritet på området, att lagen sedan dikterar oss nått utan verklighetsförankring är nått helt annat.
Här kommer den gråa substansen in i bilden, tänker vi lite själva eller tror vi bara på första man hör?
Jag vet inte vad ts har gjort och inte gjort, denna var snål med information så jag utgår ifrån skriven text, det finns misstanke och inget annat, på ren och skär misstanke gör man inte ett smack.
Jag frågade hur personen blir hjälpt, inte vad denna kan utsättas för.
Jag är fullt medveten vilken häxjakt det uppstår när myndigheter kommer in i bilden, tyvärr så är det just såna åtgärder som kan sluta på bårhuset då man kan inte hjälpa nån med tvång eller terror, det skadar bara.
Nä
Jag tror att det är du som har tagit fel på tråd, jag har inte sett nån som propagerar för droger här.
INTE, enligt vården som ä'r den enda auktoritet på området, att lagen sedan dikterar oss nått utan verklighetsförankring är nått helt annat.
Här kommer den gråa substansen in i bilden, tänker vi lite själva eller tror vi bara på första man hör?
Jag vet inte vad ts har gjort och inte gjort, denna var snål med information så jag utgår ifrån skriven text, det finns misstanke och inget annat, på ren och skär misstanke gör man inte ett smack.
Jag frågade hur personen blir hjälpt, inte vad denna kan utsättas för.
Jag är fullt medveten vilken häxjakt det uppstår när myndigheter kommer in i bilden, tyvärr så är det just såna åtgärder som kan sluta på bårhuset då man kan inte hjälpa nån med tvång eller terror, det skadar bara.
Riktigt så fungerar det inte, eller så är man redo för att ta emot hjälp eller så är man inte redo för det, om man med tvång och terror forcerar en person till nått denna inte önskar så kan just den handlingen driva en längre ifrån samhället, djupare i problem och sluta i tragedi.
Det finns barn med i bilden vad jag förstår så det är verkligen dags att tänka sig för tre gånger innan man omvandlar deras liv till ett helvete.
Håller absolut inte med att hellre sparka tills det fungerar, finns långt bättre sätt än att försöka piska nån till ett bättre tillvaro.