• Anonym (anhörig)

son/dotter går på heroin,vad göra?

Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Finns det hjälp? Åldersgränser?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till?

• Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?
  • Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:23:18 följande:
    TS ska vända sig till sjukvården och människor som arbetar med missbruk och ja ibland kan det faktiskt vara för barnets bästa att man  även tar kontakt med polisen.

Samma resonemang som barnmisshandlare har, ibland är det för barnets bästa med en omgång kokt stryk, denna kommer fatta bättre efterhand *spyr lite*

Jag var annars själv av åsikten att vården är ställe nummer ett vända sig till, då inte för ts då hon inte har problem utan "barnet" om denna behöver nån hjälp, efter att ha läst i tråden så måste jag säga att jag har reviderat min uppfattning, finns ingen hjälp att få även om man behöver.

• MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:26:50 följande:

Var har jag förespråkat droger? lägg nu ner med att sprida lögner och bygga halmgubbar.

och där kom det, 'hamlmgubbar' är också något som ni av denna åsikt använder er av Drömmer
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:26:50 följande:

Ts skriver inte VAD hon behöver hjälp med, var i problemet ligger, därför kan man bara ge svävande generella svar, det i motsatsen till kategoriska utlåtanden som jag har sagt emot i vissa fall.

och här ser man hur lite intresserad man faktiskt är av Ts.. för annars består ju TS av bara frågor,  TS skrivar vad han/hon behöver hjälp med. 

"Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till? "

För att avsluta det hela, oavsett vad jag har för åsikter eller vad du har för åsikter så är heroin inte bara olagligt utan innebär även innebär även en livsfara.
    En förälder som ignorerar dessa fakta är antingen väldigt outbildad eller använder droger själv.

Dumhet diskriminerar inte
  • frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:56:57 följande:
    Så. Nu har du väl  gaggat klart hoppas jag.
    Jag förstår det är pinsamt att du har stora kunskapsluckor, i hur man kommer fram till om man är missbrukare eller inte.
  • frappa
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 16:58:14 följande:
    Men lägg nu av med att förstöra TS tråd Skrikandes

Är det något fel med läsförståelsen eftersom man fortsättera rapa upp drogpositiva inlägg utan ände
    Sarta en egen tråd eller hjälp TS med dennes frågeställning, TS har problem med droger och vill ha hjälp med det och inte höra drogpositivt rättfärdigande svammel.
    LoL, har du skippat propagera nu Skrikandes
  • Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:35:04 följande:
    och där kom det, 'hamlmgubbar' är också något som ni av denna åsikt använder er av Drömmer

och här ser man hur lite intresserad man faktiskt är av Ts.. för annars består ju TS av bara frågor,  TS skrivar vad han/hon behöver hjälp med. 

"Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till? "

För att avsluta det hela, oavsett vad jag har för åsikter eller vad du har för åsikter så är heroin inte bara olagligt utan innebär även innebär även en livsfara.
    En förälder som ignorerar dessa fakta är antingen väldigt outbildad eller använder droger själv.

Om du hade läst tråden så hade du sett följdfrågor som ts undvek, därmed. utan relevant information så kan man INTE ge råd som kan resultera i flera förstörda tillvaro.

Vilka andra potentiellt farliga plan anser du att en förälder har total makt över?
    Riskfyllda sporter?
    Bilar?
    Sex?

och innan du svamlar iväg dig igen så nej, jag likställer inte heroinbruk med bilkörning dock är bägge delar potentiellt dödliga så var slutar förälders befogenhet enligt dig?

Är det bara på ämnet droger man kan avhumanisera sitt eget kött och blod och villkorslöst tvinga till blint lydnad?

• Anonym (anhörig)

Tack för "hjälp".

Jag tycker inte dina inlägg är relevanta för tråden Frappa.
    Jag har observerat att du anser att man kan bruka heroin .
    Det tycker inte jag.Inte utan att vara oerhört korkad.
    Det finns ingen anledning att riskera sitt liv,eller utsätta sig för
    den risken att bli beroende om ett bruk medför.

Det finns andra droger man kan bruka om man har ett behov av att
    droga sig.
    Heroin är den i särklass dödligaste mest beroendeframkallande drog du kan ta.
    Därför bör man inte ens testa den.
    det är allmänt känt även i missbrukarkretsar.

Jag har inga drogproblem.
    jag varken röker eller dricker alkohol heller.
    Det är en anhörig.

• MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:41:46 följande:

Om du hade läst tråden så hade du sett följdfrågor som ts undvek, därmed. utan relevant information så kan man INTE ge råd som kan resultera i flera förstörda tillvaro.

Vilka andra potentiellt farliga plan anser du att en förälder har total makt över?
    Riskfyllda sporter?
    Bilar?
    Sex?

och innan du svamlar iväg dig igen så nej, jag likställer inte heroinbruk med bilkörning dock är bägge delar potentiellt dödliga så var slutar förälders befogenhet enligt dig?

Är det bara på ämnet droger man kan avhumanisera sitt eget kött och blod och villkorslöst tvinga till blint lydnad?

Det är upp till Ts vilken information hon vill ge ut och vad hon tycker är relevant, vad du anser vara relevant är faktisk inte det som avgöra vad som faktiskt är relevant eller inte i TS tråd.

Att en förälder vill rädda sitt barn från missbruk (och ja missbruk kan leda till döden) ser jag som fullt normalt att ens jämföra det med att tvinga någon till lydnad.. det låter mer som svammel från Flaskback eller lindrig hjärntvätt.

• MuppinCowboy
    Anonym (anhörig) skrev 2014-03-18 17:51:29 följande:
    Tack för "hjälp".

droga sig.

Det är en anhörig.
    Dom flesta respekterar din åsikt och hoppas av du kommer få råd och hjälp. {#emotions_dlg.flower}

Att sen en grupp drogpositiva anser något annat är bara att ignorera, vi är ju alla medvetna om att dessa personer har sina egna privata skäl till att normalisera och legalisera droger.
  • Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:57:30 följande:
    Det är upp till Ts vilken information hon vill ge ut och vad hon tycker är relevant, vad du anser vara relevant är faktisk inte det som avgöra vad som faktiskt är relevant eller inte i TS tråd.

Att en förälder vill rädda sitt barn från missbruk (och ja missbruk kan leda till döden) ser jag som fullt normalt att ens jämföra det med att tvinga någon till lydnad.. det låter mer som svammel från Flaskback eller lindrig hjärntvätt.

Självklart är det så, och sdå ska man utgå ifrån information given och inte skapa egna versioner av vad som händer hos ts och hennes vuxna barn.

Om ts int nämner missbruk eller ens några problem alls mer än att hon _misstänker_ bruk då är det aning förhastad att diskutera missbruk, rekommendera polis soc och allt skit folk har hivat ifrån sig.

Vi vet inget om eventuellt missbruk vad vi däremot VET är att sådana kraftåtgärder är det som sätter oss extremt högt upp i eu statistiken när det kommer till dödlighet.
    Med tanke på att vi vet hur det generelt ser ut, kan jag inte med rent samvete rekommendera eller se på när andra rekommenderar nått som är bevisligen skadligt för den utsatte.

• Anonym (hjälp.)
    Tack för "hjälp".

droga sig.

Det är en anhörig.

Ditt tyckande förändrar inte faktum att man kan bruka heroin även om det är som du säger en tung drog.

med tanke på att alkohol ligger på samma nivå som heroin så är det underligt att dom flesta hanterar alkohol utan problem medan du påstår att ingen kan använda heroin.

Vilka risker folk tar och inte tar i sina liv är heller inget du behöver bekymra dig om.

Vad är det för indicier du har, vad för problem är det du spår, vad för problem är i bild nu?

MuppinCowboy skrev 2014-03-18 18:00:54 följande:
    Dom flesta respekterar din åsikt och hoppas av du kommer få råd och hjälp. {#emotions_dlg.flower}

Att sen en grupp drogpositiva anser något annat är bara att ignorera, vi är ju alla medvetna om att dessa personer har sina egna privata skäl till att normalisera och legalisera droger.

VEM har sagt nått om att ignorera, man vänder sig till källan givetvis och om personen är i behov av hjälp så erbjuder man den.

Man går inte bakom ryggen på sina närmsta och anger dom till myndigheter, i alla fall inte som förstahands åtgärd.

• MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 18:03:22 följande:

Självklart är det så, och sdå ska man utgå ifrån information given och inte skapa egna versioner av vad som händer hos ts och hennes vuxna barn.

Om ts int nämner missbruk eller ens några problem alls mer än att hon _misstänker_ bruk då är det aning förhastad att diskutera missbruk, rekommendera polis soc och allt skit folk har hivat ifrån sig.

Vi vet inget om eventuellt missbruk vad vi däremot VET är att sådana kraftåtgärder är det som sätter oss extremt högt upp i eu statistiken när det kommer till dödlighet.
    Med tanke på att vi vet hur det generelt ser ut, kan jag inte med rent samvete rekommendera eller se på när andra rekommenderar nått som är bevisligen skadligt för den utsatte.

Självklart anser de som är för droger att polis, soc, sjukvård osv är 'skit' då dessa vill fortsätta med sin destruktiva vana utan att någon lägger sig i.

De flesta anser dock dessa instanser vara bra och viktiga,
  • Skuld

Stäng in honom/henne i ett rum, och vänta tills bebisarna börjar kräla i taket.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 18:09:42 följande:
    Självklart anser de som är för droger att polis, soc, sjukvård osv är 'skit' då dessa vill fortsätta med sin destruktiva vana utan att någon lägger sig i.

e flesta anser dock dessa instanser vara bra och viktiga,

Inte när dom ofta gör mer skada än nytta och generellt bifogar bara skador som inte hjälper den utsatta.

När läget är kritiskt och det verkligen handlar om nån bortom kontroll som begraver sig i tung missbruk med barn nära så kan jag eventuellt tänka mig.

Jag är ganska säker på att det inte rör sig om det då det skulle ha blivit uttalad, det rör sig mer om personliga åsikter och faktafel som även ts serverar.

• frappa
    Tack för "hjälp".

droga sig.

Det är en anhörig.

Vad du tycker är inte så viktigt, i att det går att bruka.

Är det lätt att bruka, nej det är det inte.
    Jag skulle aldrig få tanken i alla fall, för skulle med 100% säkerhet misslyckas.

Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?