• Anonym (anhörig)

son/dotter går på heroin,vad göra?

Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Finns det hjälp? Åldersgränser?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till?

• Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?
  • Snövit snövit

d

Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 16:10:41 följande:

Riktigt så fungerar det inte, eller så är man redo för att ta emot hjälp eller så är man inte redo för det, om man med tvång och terror forcerar en person till nått denna inte önskar så kan just den handlingen driva en längre ifrån samhället, djupare i problem och sluta i tragedi.
    Det finns barn med i bilden vad jag förstår så det är verkligen dags att tänka sig för tre gånger innan man omvandlar deras liv till ett helvete.

Håller absolut inte med att hellre sparka tills det fungerar, finns långt bättre sätt än att försöka piska nån till ett bättre tillvaro.

Vi har olik syn på detta. Behöver ingen predikan.
  • frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:04:23 följande:

När man gjort allt i sin makt för att vederbörande skall gå med på frivillig hjälp, utan resultat går man ett snäpp högre. Hellre ingripa 16 ggr för mycket än 1 gång för lite.

Det är många som vittnar om att just alla jävla skit som läggs på dom.

Är det som får dom att tippa över.

Lika så att en del är detta bra.

Så komma med generella påståenden om detta sättet är det enda rätt.

Då är man ute på riktigt jävligt tunn is.

Det krävs en oerhörd lyhördhet och känsla.

Nått som vi definitivt saknar i den svenska missbrukarvården, där är vi ett U-land.

Och inte alls konstigt att vi ligger på dubbel drogdödlighet mot EU, och länder som är långt mer liberala i frågan droger.

Detta och vår narkotikapolitik är orsaken.

• Anonym (hjälp.)
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:23:51 följande:
    d

Men det måste ändå bli sagt så folk tänker sig för innan dom tar förhastade beslut och överreagerar utan relevant information.

• frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:23:51 följande:
    d

Din syn på det hela, är grunden till vår dubbla drogdödlighet mot EU.

Lite mer flexibel och förstående till alla människor är olika och ska tas hand om på olika sätt, är det enda.

Du verkar lite väl konservativ i frågan, känns som det är viktigare för dig att forcera din syn på de som ahr problem med droger.
    Än ha en öppen och human människosyn.
    Vi lever i 2014 och det finns fortfarande dom(Läs: du) tror att piskan är ett redskap att göra så folk gör som man vill.

Skrämmande.

• Snövit snövit

Vid ett fortgående heroinmissbruk kan du ge dig fan på att jag ingriper. Har gjort det förr och ångrar inte en sekund. 

• frappa
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:44:24 följande:
    Vid ett fortgående heroinmissbruk kan du ge dig fan på att jag ingriper. Har gjort det förr och ångrar inte en sekund. 

Problemet att du är en bulldozer, som bara kör rätt över.

Det är inte rätt sätt gå.

Men inte konstigt att vår missbrukarvård är undermålig.

Som verka styras av personliga åsikter och en del kunskapsluckor verkar existera också.

• Snövit snövit
    frappa skrev 2014-03-18 16:52:28 följande:

Problemet att du är en bulldozer, som bara kör rätt över.

Det är inte rätt sätt gå.

Men inte konstigt att vår missbrukarvård är undermålig.

Som verka styras av personliga åsikter och en del kunskapsluckor verkar existera också.

Så. Nu har du väl  gaggat klart hoppas jag.
  • MuppinCowboy
    Men lägg nu av med att förstöra TS tråd Skrikandes

Är det något fel med läsförståelsen eftersom man fortsättera rapa upp drogpositiva inlägg utan ände
    Sarta en egen tråd eller hjälp TS med dennes frågeställning, TS har problem med droger och vill ha hjälp med det och inte höra drogpositivt rättfärdigande svammel.
    Dumhet diskriminerar inte
  • Anonym (hjälp.)
    Snövit snövit skrev 2014-03-18 16:44:24 följande:

Så om dina handlingar putar nån i graven så har du samvete rent för du har ju trots allt "gjort vad du kunnat"?

Sjukt hur lite mänsklig liv värdesätts hos vissa.

Intala sig sedan att man skadar andra i bra syfte därför är det okey och för andra att följa är barockt.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 16:58:14 följande:
    Men lägg nu av med att förstöra TS tråd Skrikandes

Är det något fel med läsförståelsen eftersom man fortsättera rapa upp drogpositiva inlägg utan ände
    Sarta en egen tråd eller hjälp TS med dennes frågeställning, TS har problem med droger och vill ha hjälp med det och inte höra drogpositivt rättfärdigande svammel.

Igen undrar jag om du verkligen skriver i rätt ruta, peka på en drogpositiv inlägg, jag kan då inte se nån.

Om ts har problem med droger så kan man ju hoppas att hon söker hjälp innan hon blir enligt trådens rekommendation överkörd avhumaniserad och piskad till ett bättre tillvaro vare sig det i slutändan handlar om graven eller på akutpsyk.

Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?