• Anonym (anhörig)

son/dotter går på heroin,vad göra?

Vad kan man göra,vem kan man vända sig till om man har starka indicier på att en anhörig
    börjat med heroin?
    Finns det hjälp? Åldersgränser?
    Kan samhällsfunktioner hjälpa till?

• Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?
  • MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 16:59:46 följande:

Så om dina handlingar putar nån i graven så har du samvete rent för du har ju trots allt "gjort vad du kunnat"?

Sjukt hur lite mänsklig liv värdesätts hos vissa.

Intala sig sedan att man skadar andra i bra syfte därför är det okey och för andra att följa är barockt.

Om du inte är intresserad av att försöka hjälpa TS varför skriver du i hennes/hans tråd?

Starta en egen tråd om dina positiva erfarenheter av droger eller vad du nu vill säga, på det viset förstör du inte TS tråd

Dumhet diskriminerar inte
  • MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:02:18 följande:

Igen undrar jag om du verkligen skriver i rätt ruta, peka på en drogpositiv inlägg, jag kan då inte se nån.

Om ts har problem med droger så kan man ju hoppas att hon söker hjälp innan hon blir enligt trådens rekommendation överkörd avhumaniserad och piskad till ett bättre tillvaro vare sig det i slutändan handlar om graven eller på akutpsyk.

Var någonstans skriver du till hjälp för TS, du likt andra dyker på varje TS som finns för att föra fram era åsikter, ni ger ju blanka sjutton i att TS behöver råd och hjälp, era åsikter är inte relevanta
  • Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:02:31 följande:
    Om du inte är intresserad av att försöka hjälpa TS varför skriver du i hennes/hans tråd?

Starta en egen tråd om dina positiva erfarenheter av droger eller vad du nu vill säga, på det viset förstör du inte TS tråd

VAD är det du svamlar om?

Varje inlägg som står i tråden är fri för ts att läsa, hon får bägge sidor av myntet och inte bara den politiskt korrekta att man ska sparka på knarkare tills dom eller inte orkar gå upp mer eller mot alla ods reser på sig trots motgångar omgivningen ställer.

Ursäkta med var skrev jag nått positivt om droger överlag?

• MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:02:18 följande:

Om ts har problem med droger så kan man ju hoppas att hon söker hjälp innan hon blir enligt trådens rekommendation överkörd avhumaniserad och piskad till ett bättre tillvaro vare sig det i slutändan handlar om graven eller på akutpsyk.

Bara den här delen visar ju att du tydligen inte ens läst TS eller bryr dig om hennes problem, varför skriver du i den här tråden?

Är det bara för att föra fram dina drogpositiva och självrättfärdigande ursäkter,?

Dessa otaliga försök att normaliser droger i trådstarterna här på MISSBRUK är ett hån mot dom som skriver om sina problem, fattar ni inte det?
  • MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:05:54 följande:

VAD är det du svamlar om?

Varje inlägg som står i tråden är fri för ts att läsa, hon får bägge sidor av myntet och inte bara den politiskt korrekta att man ska sparka på knarkare tills dom eller inte orkar gå upp mer eller mot alla ods reser på sig trots motgångar omgivningen ställer.

Ursäkta med var skrev jag nått positivt om droger överlag?

Vadå bägge sidor?!?!

Hon har inte bett om det - hon har bett om information, det här är ingen diskussionstråd om drogers farlighet eller inte.
  • Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:06:45 följande:
    Bara den här delen visar ju att du tydligen inte ens läst TS eller bryr dig om hennes problem, varför skriver du i den här tråden?

Är det bara för att föra fram dina drogpositiva och självrättfärdigande ursäkter,?

Dessa otaliga försök att normaliser droger i trådstarterna här på MISSBRUK är ett hån mot dom som skriver om sina problem, fattar ni inte det?

Jag försökte mig på lite humor i och med du skjuter förbi målet och skräppar ner tråden med personliga påhopp på bland annat mig.
    Jag vet sedan inte om det ens finns några drogproblem med i bilden, ts har inte nämnt några.

Det viktigaste i såna fall att inte förhasta sig, inte köra som en tank över sina närmsta, inte utan en rejäl hållbar anledning.
    Det är nått som rekommenderas av vissa här vilket jag anser är ett fruktansvärt övergrepp som kan bifoga skador man inte hämtar sig ifrån om använt vid fel tillfälle eller utan fog.

Tyvärr när det kommer till vissa så enda missbruket jag ser är missbruk av ordet missbruk. vi ser bland annat i tråden att en som gömmer sig bakom sin titel påstår saker utan verklighetsförankring, jag anser inte att lögner eller rena faktafel gynnar ts nånstans.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:09:23 följande:
    Vadå bägge sidor?!?!

Hon har inte bett om det - hon har bett om information, det här är ingen diskussionstråd om drogers farlighet eller inte.

Hon får information, det är motsats till faktafel som skrivs här.

Vem diskuterar drogers farlighet här mer än dom som slänger ifrån sig en massa skeva påståenden?

• MuppinCowboy
    Anonym (hjälp.) skrev 2014-03-18 17:12:31 följande:

Jag försökte mig på lite humor i och med du skjuter förbi målet och skräppar ner tråden med personliga påhopp på bland annat mig.
    Jag vet sedan inte om det ens finns några drogproblem med i bilden, ts har inte nämnt några.

Det viktigaste i såna fall att inte förhasta sig, inte köra som en tank över sina närmsta, inte utan en rejäl hållbar anledning.
    Det är nått som rekommenderas av vissa här vilket jag anser är ett fruktansvärt övergrepp som kan bifoga skador man inte hämtar sig ifrån om använt vid fel tillfälle eller utan fog.

Tyvärr när det kommer till vissa så enda missbruket jag ser är missbruk av ordet missbruk. vi ser bland annat i tråden att en som gömmer sig bakom sin titel påstår saker utan verklighetsförankring, jag anser inte att lögner eller rena faktafel gynnar ts nånstans.

Det där är så himla typiskt er drogförespråkare, ni är så så snabba med att göra er själva till offer trots att ni behandlar andra precis likadant och i väldigt många fall värre.

Ni respekterar inte TS, ni gör det här till en slags tråd om personliga väredringar etc, ni bortser från faktumet att heroin är olagligt och skadligt.

Ts vill ha hjälp med sina barn men ni maler på bara för att föra fram era åsikter, ni försöker normalisera drogmissbruk och det tycker jag är allvarligt och skrämmande och hör definitivt inte hemma i en tråd där TS vill ha information, hon har redan bestämt sig för att hjälpa sina barn och då är faktiskt bästa vägen att gå till dom som arbetar med det inte lyssna på hobbytyckare som försöker normalisera missbruk och som försöker rättfärdiga sitt eget användande av olaglig narkotika
  • MuppinCowboy

TS ska vända sig till sjukvården och människor som arbetar med missbruk och ja ibland kan det faktiskt vara för barnets bästa att man  även tar kontakt med polisen.

• Anonym (hjälp.)
    MuppinCowboy skrev 2014-03-18 17:20:38 följande:
    Det där är så himla typiskt er drogförespråkare, ni är så så snabba med att göra er själva till offer trots att ni behandlar andra precis likadant och i väldigt många fall värre.

Ni respekterar inte TS, ni gör det här till en slags tråd om personliga väredringar etc, ni bortser från faktumet att heroin är olagligt och skadligt.

Ts vill ha hjälp med sina barn men ni maler på bara för att föra fram era åsikter, ni försöker normalisera drogmissbruk och det tycker jag är allvarligt och skrämmande och hör definitivt inte hemma i en tråd där TS vill ha information, hon har redan bestämt sig för att hjälpa sina barn och då är faktiskt bästa vägen att gå till dom som arbetar med det inte lyssna på hobbytyckare som försöker normalisera missbruk och som försöker rättfärdiga sitt eget användande av olaglig narkotika

Var har jag förespråkat droger? lägg nu ner med att sprida lögner och bygga halmgubbar.

Ingen bortser från att heroin är en tung svårhanterlig drog, det vad vissa här missa är att för kraftig åtgärder satta vid fel tillfälle kan vara så pass kontraproduktiva att personen har det långt värre efter "hjälpen" än innan.

Ts skriver inte VAD hon behöver hjälp med, var i problemet ligger, därför kan man bara ge svävande generella svar, det i motsatsen till kategoriska utlåtanden som jag har sagt emot i vissa fall.
    Nej, om dom som arbetar med detta ligger på nivån som uttalats i tråden så bör man akta sig jävligt noga om man vill ha sitt barn vid liv ett tag till.

Svar på tråden son/dotter går på heroin,vad göra?