• emmason

OK för 13 åring dotter att sova över unge ?

hon vill att han ska komma   sova över !! 

kommer du tillåter detta ?! 

Jag tror verkligen inte att de tänker på sex

de är barn
  • Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?
  • Bleu

Det kommer inte på tal med killar som sover över vid 13.

• puss

det skulle jag absolut tillåta.

*puss puss puss puss*
  • Lovali

Skulle jag inte tillåta NEJ utan de får snällt vänta tills de är 15. Min dotter är snart 12. Jag anser 13 vara för ungt för att att ha sex även om en översovning självklart inte alltid måste leda till sex men jag motar också hellre Olle i grind än att ta dne risken å dotterns vägnar MEN jag är inte dum eller blåögd, klart sex kan hända var som helst när hon är vllken ålder som helst. Har dock en öppen dialog hemma & tror att jag fått fram budskapet rätt klart. Man gör INGENTING man inte vill & sex är bara tillåtet om man är över 15 & KÄR Så det så

• Skuld
    kakmonstret123 skrev 2014-03-18 14:13:17 följande:
    Jaså, är det så du uppfostrar dina barn? Till svaga individer som säger ja för att vara till lags? Får jag lov att undra i vilken ålder man magiskt förvandlas till en flicka som inte längre säger ja för att inte bli ovän, om man har en förälder som förbjuder situationerna som är kopplade till detta?
    Väl skrivet! Barn blir inte automatiskt sexmogna morgonen som de fyller femton. Om någon killbekant skulle pilla på mig när jag var i trettonårsåldern skulle jag antingen ha sagt åt honom att dra åt helvete och gå därifrån, eller gå med på det och uppskatta tillfället att utforska lite. Och den attityden uppkom inte av självt hos mig, utan det var far och mor som uppfostrade mig så.
    Fan vad bra det går.
  • Birgitta02
    kakmonstret123 skrev 2014-03-18 14:13:17 följande:
    Jaså, är det så du uppfostrar dina barn? Till svaga individer som säger ja för att vara till lags? Får jag lov att undra i vilken ålder man magiskt förvandlas till en flicka som inte längre säger ja för att inte bli ovän, om man har en förälder som förbjuder situationerna som är kopplade till detta?
    Förhoppningsvis så är barnet under uppfostran fortfarande när de är 13. Att lära sig ifrågasätta, sätta gränser går inte över en natt. Och jag skulle inte drömma om att "lita" på min flickas 13-åriga omdöme om hon låter en pojke sova över. Hon kanske inte ens VÅGAR säga nej. I mitt fall var det en kille hon gillade lite mer än som en kompis. Och nej, sätter henne inte i den situationen. Och det är jag som vuxen som måste vägleda henne till vuxen ålder. Det är MITT omdöme som hon skall lära sig lita på tills hon lärt sig lita på sitt eget. Lite lite låter jag en kille sova i hennes rum som att jag skulle låta henne köra bil. Och då tänker jag inte på vad som är lagligt utan för vad hon är mogen för.

Vill du som förälder tillåta din dotter detta - fine. Men jag gör det inte. Och det står jag helt för.
  • fluu

Jag skulle tillåta det. Också om hon vore 5,1o,15,19. Ska mitt barn ha sex ser jag hellre att hon har det hemma hos mig än på exempelvis skoltoaletten. Och då utgår jag ändå inte från att de ska ha sex....

Dessutom är päron väldigt naiva om de tror att barnen inte kan ha sex med någon som bara är en kompis. Eller någon av samma kön. Som kanske också bara är en kompis. 

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • GrimbartStrike
    Lovali skrev 2014-03-18 14:58:09 följande:
    Skulle jag inte tillåta NEJ utan de får snällt vänta tills de är 15. Min dotter är snart 12. Jag anser 13 vara för ungt för att att ha sex även om en översovning självklart inte alltid måste leda till sex men jag motar också hellre Olle i grind än att ta dne risken å dotterns vägnar MEN jag är inte dum eller blåögd, klart sex kan hända var som helst när hon är vllken ålder som helst. Har dock en öppen dialog hemma & tror att jag fått fram budskapet rätt klart. Man gör INGENTING man inte vill & sex är bara tillåtet om man är över 15 & KÄR Så det så

Varför kär? Räcker det inte med kåt?
  • Bolide
    sthlmsgirl94 skrev 2014-03-18 15:39:01 följande:
    Såklart de finns en chans att dom tänker på sex, många som är 13 har redan fast sex.

Betyder det att vi ska uppmuntra det?
  • sthlmsgirl94
    Bolide skrev 2014-03-18 15:53:29 följande:

Betyder det att vi ska uppmuntra det?
    Nej har inte sagt det heller, har bara sagt att 13 åringar har sex. Själv tycker jag att de är alldeles för tidigt och hade inte tillåtit att dom dov över hos varann.
Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?