• emmason

OK för 13 åring dotter att sova över unge ?

hon vill att han ska komma   sova över !! 

kommer du tillåter detta ?! 

Jag tror verkligen inte att de tänker på sex

de är barn
  • Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?
  • Minniemousemommy

Absolut inte! Killar i puberteten får inte vara ensamma i ett rum med någon av mina döttrar, aldrig. När mina döttrar är 18 får dom gör vad dom vill, men inte mitt hus är det bara jag och min man som har sex, ingen annan. Det är vårt hur så vi bestämmer. Mina döttrar vet bättre än att ha sex på skoltoaletten och vi är öppna och ärliga mot varandra så ingenting sånt skulle hända. Dom vet att jag helst vill att dom gifter sig först och sedan försöker skaffa barn, dom vill också göra det i den ordningen i alla fall nu, så vi får väl se hur det låter sen. Dom är troende och vet hur dom ska bete sig, när dom blir av med oskulden så vill jag och dom att det ska vara på deras smekmånad när dom försöker bli med barn.

Men svar på frågan är absolut inte. Inte själva åtminstone. Vill dom ha ett stort sleep over i vardagsrummet med båda tjejer och killar så visst, oavsett ålder. Men inte att en människa med vagina och en med penis under 18 år vistas under en längre tid ensamma i ett rum på en kväll/natt. ALDRIG.

• fluu
    Minniemousemommy skrev 2014-03-18 20:29:36 följande:

Absolut inte! Killar i puberteten får inte vara ensamma i ett rum med någon av mina döttrar, aldrig. När mina döttrar är 18 får dom gör vad dom vill, men inte mitt hus är det bara jag och min man som har sex, ingen annan. Det är vårt hur så vi bestämmer. Mina döttrar vet bättre än att ha sex på skoltoaletten och vi är öppna och ärliga mot varandra så ingenting sånt skulle hända. Dom vet att jag helst vill att dom gifter sig först och sedan försöker skaffa barn, dom vill också göra det i den ordningen i alla fall nu, så vi får väl se hur det låter sen. Dom är troende och vet hur dom ska bete sig, när dom blir av med oskulden så vill jag och dom att det ska vara på deras smekmånad när dom försöker bli med barn.

Men svar på frågan är absolut inte. Inte själva åtminstone. Vill dom ha ett stort sleep over i vardagsrummet med båda tjejer och killar så visst, oavsett ålder. Men inte att en människa med vagina och en med penis under 18 år vistas under en längre tid ensamma i ett rum på en kväll/natt. ALDRIG.

Inte för att vara taskig eller kritisera din uppfostran eller så, men hur kan du veta att dina döttrar som dessutom fortfarande är små kommer "veta bättre" än att ha sex på exempelvis skoltoaletten eller i skogen. Under minns skoltid hände det ofta och det var alla slags personer med olika bakgrunder(även frikyrkliga och annars fromma små lamm) som sexade på toaletter. Jag gissar att deras päron inte fick veta det.
    Och hur tänker du i frågan att dina barn precis lika gärna kan ha sex med en kompis, oavsett kön? Och oavsett vad du lärt dem.
    Och hur tänker du i frågan att det inte behöver vara killen som är den pådrivande parten utan att dina döttrar skulle kunna förföra en kille som inte tänkt ha sex från början?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • KimPossible
    Prutt skrev 2014-03-18 17:59:30 följande:
    Är detta på riktigt eller är det en sandlådetråd?

Här sover ungarna hos varandra stup i kvarten, och när jag var liten var det precis likadant. Inte fasiken hade vi sex med varandra för det! Är detta på riktigt så är det otroligt sorgligt.
    Det är lika här. 
    Jag förstår inte vad som skulle vara så jävla farligt.

När det gäller sex,så förutsätter jag att man tagit sitt föräldraansvar och pratat med ungarna om sex och samlevnad, hur man skyddar sig, att man aldrig ska göra något man inte vill, och att man inte heller ska göra det mot någon annan. Något jag ser som självklart att man gör långt tidigare än barnen hamnar i tonåren/puberteten. 

Det är väl basic stuff? 
    Never let your sense of morals get in the way of doing what's right.
  • fluu

Här sover ungarna hos varandra stup i kvarten, och när jag var liten var det precis likadant. Inte fasiken hade vi sex med varandra för det! Är detta på riktigt så är det otroligt sorgligt.
    Samma här. Vi var ett stort gäng som sov över i tonåren. Började när vi var kring tolv år, men majoriteten hade inte sex fören efter 15 år och många inte för 18 år och framförallt hade vi inte sex med varandra.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • hansine
    Whitetrash86 skrev 2014-03-18 11:34:35 följande:
    say what ?
    Dags för SFI?
  • hansine
    emmason skrev 2014-03-18 11:31:46 följande:
    hon vill att han ska komma   sova över !! 

kommer du tillåter detta ?! 

Jag tror verkligen inte att de tänker på sex

de är barn
    Hur gammal är killen?
  • hansine

Kom att tänka på en klasskamrat som var med i Frälsis.Hon var absolut emot abort... tills hon trodde att hon var gravid. Tror förresten att hon var den i klassen som hade sex först.
  • nevermind

Men om de inte försöker bli med barn så har de inte sex? Jag menar, man kan ju gifta sig 10 år innan man planerar barn.
  • nevermind

TACK!

Jag delar lägenhet med en singelkille. Inte fan har vi sex. Mamma har inte varit orolig. Hon har ju lärt mig att ha omdöme.
  • DevilsDaughter

Jag och min killkompis sov ofta över hos varandra i åldrarna 10-13, inga problem, och nej vi tänkte inte på sex..

Svar på tråden OK för 13 åring dotter att sova över unge ?