Inlägg från: sthlmsgirl94 |Visa alla inlägg
  • sthlmsgirl94

    Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?

    Mina barn ska inte få leka med ipads, datorer, mobil mm när dom är i dagisåldern. Mycket bättre att dom får leka med leksaker, använda fantasin och leka ute med kompisar. Man hamnar inte efter eller nåt bara för att man inte använder en telefon när man är 4, de är bara en dålig ursäkt för lata föräldrar

  • sthlmsgirl94
    Siqueen93 skrev 2014-03-19 17:29:30 följande:
    Då tycker jag att dem får vara sena med talet osv. Bara lata "vuxna" människor som inte har bättre hjälpmedel för sig utan måste använda datorer, ipad och mobiler för att göra det så enkelt som möjligt. Snarare tror jag det blir tvärtom. Hjärnan utvecklas medan hälsan tar stryk. Stackars barn. 
    Håller med dig. Och hur kommer de sig att alla inte va sena med tal och sånt förr då? eftersom att de inte fanns mobiler och så. Jo föräldrar tog sig tid och lära barnen.
  • sthlmsgirl94
    Ingram skrev 2014-03-19 17:40:30 följande:
    Han har en telefon för att man alltid ska kunna nå honom och att han alltid ska kunna nå mig, vad är felet i det?
    Att ha telefon så man kan nå varandra ser jag inga problem med, det är något av de ända som jag ser är bättre. Önskar de finns vanliga nokia mobiler kvar när jag skaffar barn så.
  • sthlmsgirl94

    Ja men när dom är t,ex i skolåldern så tycker jag att ända användingen dom behöver i en mobil är att kunna ringa och sms, okej kanske nåt spel. Men tycker t.ex inte att dom ska kunna gå ut och surfa på internet o så.

  • sthlmsgirl94
    Ingram skrev 2014-03-19 17:49:31 följande:
    Varför inte?
    Varför ska en 7 åring kunna använda instagram, fb och gå in på internet? Och ja, för mycket strålning är verkligen inte bra.
  • sthlmsgirl94
    Ingram skrev 2014-03-19 17:53:05 följande:
    Varför ska dem inte göra det? min 7- åring har visserligen varken instagram eller fb men han tittar på youtube och spelar spel på sidor.
    Strålningen ska man vara orolig för och man bör därför begränsa användandet men att ta bort det helt ser jag ingen anledning till, vi lever trots allt med strålning omkring oss hela dagarna.
    Jag ser ingen anledning varför en 7åring ska ha instagram, facebook, osv. Känns bara jävligt onödigt. Men visst låt din unge skaffa instagram och lägga upp massa bilder på sig själv om du tycker att den ska få det. Men jag ser som sagt inte meningen med att dom ska ha det i sån ung ålder.
  • sthlmsgirl94

    jag skrev inte att ditt barn har instagram, jag skrev att om du vill att ditt barn ska få ha instagram om den vill skaffa de senare så låt den då, men jag skulle inte tillåta de. För jag ser inte varför ett litet barn ska va medlem på ett forum/sida som går ut på att lägga upp foton på sig själv och annat och där mest tonåringar/vuxna är medlem på.

Svar på tråden Ska barn få använda mobiler, dator, ipad m.m.?