RubyRed skrev 2014-05-16 12:11:37 följande:
Orkar inte riktigt bläddra igenom hela tråden, så jag frågar istället.
Sheer cover, är det något att ha? Min käre son förstörde allt mitt smink för några månader sen, allt jag har kvar är ögonskugga så jag beställde hem ett test-paket i måndags. Det har inte kommit än men jag har läst så mycket blandat om det.
Har ingen aning om hur nya Sheer Cover är (dom har ju ändrat produkten rätt nyligt), har dock testat den gamla (då man fick två färger som man skulle blanda med varandra). Den gamla är verkligen skitbra. Ganska lik ID i att den är lite "fuktigare" i konsistensen och att den ger ett fint glow. Täcker bra också. Det jag har att klaga på är att färgerna är så himla mörka (precis som med ID då). För att få det att funka blandar jag ut Sheer Cover i färgen Bisque med Tikei i nyansen N1.
Måste säga att jag blev väldigt positivt överraskad av produkten, hade aldrig testat den om det inte vore för att jag fick med den en glossybox eftersom jag har inte så lite fördomar om TV-shopprodukter.
Har för övrigt yttorr hy som är känslig och har lätt för att reagera på produkter med klåda och rodnad. Vet inte hur produkten hade funkat för mig om jag inte använt ansiktsolja under min fuktighetskräm morgon och kväll dock, tycker det verkar som att mineraler, rent generellt, kräver att man återfuktar noga innan applicering.