• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • Minniemousemommy
    förvirradflicka skrev 2014-05-16 11:58:39 följande:
    Någon som vet vart jag kan få tag på produkter från Urban Deacy billigt?
    Har kollat in beautybay.com men är väldigt osäker på den sidan då jag läst väldigt många recensioner som är negativa.

Det är absolut inget fel på den sidan. Var har du läst negativa recensioner? Jag har beställt från beautybay över 10 gånger. En gång under jul, och då tog det ca en månad att få mina produkter (pga svergies extremt dåliga service under jul) men annars har jag fått mina paket inom en vecka. Det är fraktfritt, produkterna är billiga, dom kommer i en fin låda och inga produkter har någonsin varit skadade när jag fått hem dom. Finns inget dåligt alls att säga om beautybay. Annars finns det även en hemsida som heter "lookfantastic". Dom har även benefit, too faced, stila och en massa bra märken. Paketen kommer fort, det är fraktfritt och inga problem alls. Älskar både lookfantastic och beautybay så tar verkligen åt mig när jag hör att någon hört dåliga saker om dom. Våga testa.

• Minniemousemommy
    RubyRed skrev 2014-05-16 12:11:37 följande:
    Orkar inte riktigt bläddra igenom hela tråden, så jag frågar istället.
    Sheer cover, är det något att ha? Min käre son förstörde allt mitt smink för några månader sen, allt jag har kvar är ögonskugga så jag beställde hem ett test-paket i måndags. Det har inte kommit än men jag har läst så mycket blandat om det.
    Jag provade sheer cover för några år sedan. Det var inte speciellt dryga produkter, men jag tyckte att resultatet blev bra. Dock så är jag ingenting för mineralprodukter, men alla är ju olika. Det är värt att prova i alla fall, med tanke på det otroligt låga priset. Får jag bara fråga.. Hur lyckades din son förstöra ALLT ditt smink? Hällde han lava på det eller cement eller hur? Badade med det och sedan brände upp det? Jag kan verkligen inte komma på ett enkelt sätt att förstöra smink på...
  • förvirradflicka
    Minniemousemommy skrev 2014-05-16 15:54:39 följande:

Det är absolut inget fel på den sidan. Var har du läst negativa recensioner? Jag har beställt från beautybay över 10 gånger. En gång under jul, och då tog det ca en månad att få mina produkter (pga svergies extremt dåliga service under jul) men annars har jag fått mina paket inom en vecka. Det är fraktfritt, produkterna är billiga, dom kommer i en fin låda och inga produkter har någonsin varit skadade när jag fått hem dom. Finns inget dåligt alls att säga om beautybay. Annars finns det även en hemsida som heter "lookfantastic". Dom har även benefit, too faced, stila och en massa bra märken. Paketen kommer fort, det är fraktfritt och inga problem alls. Älskar både lookfantastic och beautybay så tar verkligen åt mig när jag hör att någon hört dåliga saker om dom. Våga testa.

Oj, okej för jag läste en massa där de fick fel produkter, inte fick pengar tillbaka osv osv.
    Att våga testa, tja arbetslös som jag är så är de 400kr jag tänkte handla för ganska mycket. Och då inte veta om man får rätt produkter.
  • Minniemousemommy
    förvirradflicka skrev 2014-05-16 16:13:51 följande:
    Oj, okej för jag läste en massa där de fick fel produkter, inte fick pengar tillbaka osv osv.
    Att våga testa, tja arbetslös som jag är så är de 400kr jag tänkte handla för ganska mycket. Och då inte veta om man får rätt produkter.

Lögnare skulle jag tro. Som sagt har jag i alla fall alltid fått mina beställningar därifrån och inga problem med pengar eller sånt. Vart har du läst detta?

Men vågar du inte med beautybay, testa lookfanatsic. Du kommer inte bli besviken. :)

• RubyRed
    Minniemousemommy skrev 2014-05-16 15:58:25 följande:
    Jag provade sheer cover för några år sedan. Det var inte speciellt dryga produkter, men jag tyckte att resultatet blev bra. Dock så är jag ingenting för mineralprodukter, men alla är ju olika. Det är värt att prova i alla fall, med tanke på det otroligt låga priset. Får jag bara fråga.. Hur lyckades din son förstöra ALLT ditt smink? Hällde han lava på det eller cement eller hur? Badade med det och sedan brände upp det? Jag kan verkligen inte komma på ett enkelt sätt att förstöra smink på...

Haha, det undrar jag med. En morgon när jag varit så dum att jag glömt det framme så hittade jag hela hallen stylad och fin. Allt puder (ögonskuggor o dyl.) var krossade och ihopblandade, mascaror och eyeliners hade spegeln fått smaka på osv. Han är autistisk och kan få för sig såna saker om han vaknar på natten. Tilläggas bör att han är tyst som en mus och ingen kan vara vaken dygnet runt, alltid :)

Nåja, paketet hade kommit. Brevbäraren hade lämnat det utanför dörren (tack så mycket!). Ser fram emot att prova :D
  • BigMami
    RubyRed skrev 2014-05-16 13:19:05 följande:
    Hur är din hy?

Den är torr men jag är supernoga att smörja in. Blev i alla fall inge bättre. Men sheer cover funkar säkert bra för andra
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-16 15:04:53 följande:
    Fick den idag! Provade lite på handen såg direkt att den inte var varm i tonen utan kall och det ska inte ivory vara... Kunde blanda den lite med min true match för att få någorlunda bra färg ändå. Den blev lite varmare iallafall..

Den luktade väldigt gott, rent och fräscht men inte parfyrmerat... Den hade ett litet milt glow och kändes onekligen återfuktande, satt bra när den utsattes för vatten och jag skulle säga lätt till medium täckning men går att bygga på till full täckning .Och den smetade inte av sig efter apliccering.

So far so good! 

Prova i ansiktet imorgon

Ska ivory vara varm? Var helt 100 på att den är kall.. Min sensai är soft ivory och drar åt rosa..

Men bra att den gick att blanda i alla fall.
  • RubyRed
    BigMami skrev 2014-05-16 18:43:02 följande:
    Den är torr men jag är supernoga att smörja in. Blev i alla fall inge bättre. Men sheer cover funkar säkert bra för andra

Det känns som att det fungerar för mig. Får se när jag är lite mer noggrann. Men så här långt har jag bara provat en foundation som fungerat bättre för mig, men den har jag ingen tillgång till ;/
  • BigMami
    RubyRed skrev 2014-05-16 18:48:53 följande:
    Det känns som att det fungerar för mig. Får se när jag är lite mer noggrann. Men så här långt har jag bara provat en foundation som fungerat bättre för mig, men den har jag ingen tillgång till ;/

Vad tråkigt.. Hoppas den funkar bra i alla fall
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!