• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-14 22:16:02 följande:
    nej den är nog som förut men mina gravidhormoner har nog retat upp min hy skulle jag tro :-/

Torrhy är väldigt jobbig! Men allas hy är individuell så man får känna sig sjäv rätt så bra för att hitta rätt produkter ibland,.. Aja alltid kul att pröva lite nytt dock

Ja de där hormonerna är inte att leka med! Usch..

Ja det är alltid kul att testa lite annat Hoppas den blir bra! Men den är väl svår att få tag på här va?
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-14 22:17:55 följande:
    Gjorde om mina naglar ikväll lite fransk manikyr på både händer och fötter... fötterna var lite trixiga att få till nu med min stora mage i vägen :-P

Så snyggt!
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-15 07:32:16 följande:

Ja de där hormonerna är inte att leka med! Usch..
    Ja det är alltid kul att testa lite annat smile1.gif Hoppas den blir bra! Men den är väl svår att få tag på här va?
    Nordicfeel har börjat sälja rimmel nu nyligen Härligt med lite mera märken att testa!

Rimmel,nyx och wet N wild är väldigt underskattade märken man tror ju gärna ju dyrare desto bättre men ju mer produkter jag prövar går jag nästan alltid tillbaka till budget varianterna förutom på mina ögonbryns produkter,bronzer och ögonprimer.Avnjuter ändå mina high end produkter en hel del men gillar verkligen dessa underskattade märken. Loreal är även det ett väldigt bra märke för pengarna egentligen.
  • BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-15 12:49:24 följande:
    Nordicfeel har börjat sälja rimmel nu nyligen Härligt med lite mera märken att testa!

Rimmel,nyx och wet N wild är väldigt underskattade märken man tror ju gärna ju dyrare desto bättre men ju mer produkter jag prövar går jag nästan alltid tillbaka till budget varianterna förutom på mina ögonbryns produkter,bronzer och ögonprimer.Avnjuter ändå mina high end produkter en hel del men gillar verkligen dessa underskattade märken. Loreal är även det ett väldigt bra märke för pengarna egentligen.

Jag har provat de flesta dyra foundations och ingen sitter där den ska..

Älskar Loreals ögonskuggquads! Superbra pigment, sitter hela dagen och är billiga Gillar isadoras ögonskuggor och maybellines mascaror..

Nordicfeel är ju ganska billiga också
  • Emmalinnéa
    denna har jag alltid med mig när jag bara ska bort över natten och inte vill ha med mig alla mina skuggor. Perfekta färger använder den ljusaste som skimmer highlight på kindbenen också gillar alla saker man kan använda till flera områden. Kanon bra pigment älskar den djupa bruna färgen, den är mattare på ögonlocket än vad den är i paletten.
  • Emmalinnéa

perfekt guld, denna ska jag köpa och ha i sommar, jättebra pigment i även den och söt liten burk
  • förvirradflicka

Någon som vet vart jag kan få tag på produkter från Urban Deacy billigt?
    Har kollat in beautybay.com men är väldigt osäker på den sidan då jag läst väldigt många recensioner som är negativa.

• BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-16 11:52:27 följande:
    denna har jag alltid med mig när jag bara ska bort över natten och inte vill ha med mig alla mina skuggor. Perfekta färger använder den ljusaste som skimmer highlight på kindbenen också gillar alla saker man kan använda till flera områden. Kanon bra pigment älskar den djupa bruna färgen, den är mattare på ögonlocket än vad den är i paletten.

Jag har nog 3-4 av dessa quads Älskar dem! Såå fiina till blå ögon
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-16 12:02:18 följande:

Jag har nog 3-4 av dessa quads smile2.gif Älskar dem! Såå fiina till blå ögon smile1.gif
    Dom duger till mina grön bruna ögon också :-P
Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!