• BigMami

Den stora MAKE-UP tråden!

Här tänkte jag att vi kunde samla in alla våra bästa make-up tips & trix, samt rekommendera de bästa make-up produkterna m.m

• Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!
  • BigMami
    saramy skrev 2014-05-12 18:29:52 följande:
    Du låter verkligen inspirerad. Kör hårt!

• pysselmajjo

oja, jag känner mig väldigt inspirerad! 
    Längtar till tillfällen då jag kan sminka mig lite mer, på mitt jobb är det ingen ide att sminka sig. Jobbar på lager med massa trötta killar
    Det är Tikei jag testat, jag gillar märket än så länge.
    Kör lite concealer, lite veil (minns inte riktigt vad det heter mer) och primer innan jag lägger på skugga då jag har sjukt oljiga ögonlock. Funkar kalasbra, inga fula veck här inte

• Emmalinnéa

Ni som använder dipbrow från anastasia och har färgen dark brown är den med askiga eller röda toner i?
    Svårt att se på alla bilder på nätet, har en liten rabatt nu så tänkte skaffa mig en

• Ingrid1989

Använder garniers primer. Bra tkr jag. Kanska ska lägga nogrannare på ögonlocken då...

Har olika ögonskuggor men mest hm dock. Budget för en student.. Dock väntar jag på två från mus nu som är toppen!!

Ska jag mätta ögonlocket med primer å puder innan ögonskuggan? Eller bara primer??

• BigMami
    Ingrid1989 skrev 2014-05-13 18:54:54 följande:
    Använder garniers primer. Bra tkr jag. Kanska ska lägga nogrannare på ögonlocken då...

Har olika ögonskuggor men mest hm dock. Budget för en student.. Dock väntar jag på två från mus nu som är toppen!!

Ska jag mätta ögonlocket med primer å puder innan ögonskuggan? Eller bara primer??

Har du primer så räcker det med att applicera endast den INNAN skuggan och sedan trycker du dit skuggan med en pensel. Slå av överflödig skugga eller torka lite lätt mot ett papper. Men viktigt att mätta primern!
  • BigMami
    Ingrid1989 skrev 2014-05-13 18:54:54 följande:

Har du primer så räcker det med att applicera endast den INNAN skuggan och sedan trycker du dit skuggan med en pensel. Slå av överflödig skugga eller torka lite lätt mot ett papper. Men viktigt att mätta primern!
  • Emmalinnéa

Nu har jag beställt Rimmels wake me up foundation som jag har hört så mycket om på youtube, tydligen ska den vara jättebra för oss med torrhy och hållbarheten ska vara riktigt bra i varma klimat. Ska bli kul att testa nu när min hud gått helt bananas och inte alls vill samarbeta med min true match längre efter ca 4 års användande... suck

• BigMami
    Emmalinnéa skrev 2014-05-14 18:14:47 följande:
    Nu har jag beställt Rimmels wake me up foundation som jag har hört så mycket om på youtube, tydligen ska den vara jättebra för oss med torrhy och hållbarheten ska vara riktigt bra i varma klimat. Ska bli kul att testa nu när min hud gått helt bananas och inte alls vill samarbeta med min true match längre efter ca 4 års användande... suck

Men så trist! Har de gjort om true match foundationen eller? Jag kör på med mineraler.. kruxet med mineraler när man har torr hy är att det blir så svårt att fästa! Släpper oftast i pannan =/ Så trist att inget vill stanna kvar. Så svårt att sminka torr hy .. Har köpt vichy nu så jag hoppas det blir bättre!
  • Emmalinnéa
    BigMami skrev 2014-05-14 20:07:59 följande:

Men så trist! Har de gjort om true match foundationen eller? Jag kör på med mineraler.. kruxet med mineraler när man har torr hy är att det blir så svårt att fästa! Släpper oftast i pannan =/ Så trist att inget vill stanna kvar. Så svårt att sminka torr hy .. Har köpt vichy nu så jag hoppas det blir bättre!
    nej den är nog som förut men mina gravidhormoner har nog retat upp min hy skulle jag tro :-/
    Torrhy är väldigt jobbig! Men allas hy är individuell så man får känna sig sjäv rätt så bra för att hitta rätt produkter ibland,.. Aja alltid kul att pröva lite nytt dock
  • Emmalinnéa

Gjorde om mina naglar ikväll lite fransk manikyr på både händer och fötter... fötterna var lite trixiga att få till nu med min stora mage i vägen :-P

Svar på tråden Den stora MAKE-UP tråden!