• Anonym (Undrar)

Vad tycker ni om second hand?

Hej!

Undrar vad ni tycker om second hand?
    Brukar ni handla där till era barn, Om ja isåfall varför och nej isåfall varför inte?

Själv gillade jag det inte alls innan men nu kan jag väl köpa nåt enstaka därifrån om ja har vägarna förbi. Men köper helst nytt för det känns fräschast. Hur tänker ni?

• Svar på tråden Vad tycker ni om second hand?
  • Anonym (Hej)

Hej. Jag tycker det är billiga priser. Vad tycker du?

• Miljövänligt

Billigt. Chans att hitta mer unika saker än de stora klädeskedjornas trista massproducerade grejjer. Miljövänligt.

• Anonym (Hlh)

Beror på var man handlar men är det en bra "kedja" så kan det vara väldigt kul och gå kolla men då främst för man kan hitta ett mer unikt plagg. Bara det är hela och rena grejer så kan man hitta mycket skoj

• Anonym (t)

jag har inga barn än men jag brukar handla på secondhand och även via internet (tradera,ebay  osv) 

det enda jag inte köper är underkläder

• The Fugly
    Miljövänligt skrev 2014-03-27 01:17:10 följande:

Billigt. Chans att hitta mer unika saker än de stora klädeskedjornas trista massproducerade grejjer. Miljövänligt.

Bra sammanfattning!
  • DJÄVULENS HÖGRA HAND

Jag tycker konceptet är bra.........men, ja det där jävla men!
    Jag skulle aldrig vilja ha något som suttit på någon annans kropp känner likadant för sängar och soffor.
    Jag skulle aldrig känna mig ren av att bära begagnade kläder som är dessutom begagnade av andra.

Så jag säger....BURRR!ObestämdFoten i munnen

• Oscarsmamma84

Köper mycket på tradera o dylikt till min son. Tvättar det innan jag tar det på honom. Tycker det är billigt o bra

• Anonym (slit å släng)

Tycker det är jätte bra om man kan återanvända kläder eller andra prylar. Herregud vi är alla så himla kräsna idag...allt ska va nytt å fint...urk...vilken framtid vi skapar för våra barn ...men klart dom ska ha det bästa å det senaste...:/

• Gizmo

Handlar ofta på second hand. Det är ofta mycket bra grejor och billigt! Solig

• Anonym (lisa)

Handlar aldrig second hand eftersom jag tycker det är äckligt med kläder som gud vet vad det har varit med om.

Har gjort ett enda undantag till barnen när de började rida 6-7 år gamla. Hittade i stort helt oanvända ridskor och stalljackor som inhandlades och användes första terminen eftersom vi inte riktigt visste om de ville hålla på med hästar och tyckte det var nog med att hjälmar,västar,byxor och handskar var nya.

Svar på tråden Vad tycker ni om second hand?