• Anonym (???)

Bittra bonusmorsor!

Varför tar ni på er så mycket ansvar? Ni klagar över att ni får göra allt osv. Men varför GÖR ni det då? Sluta att tvätta bortskämda barns (och mäns) kläder! Sluta att laga mat till gnälliga kräsna barn. Sluta att ta huvudansvaret för hans barn för att han "måste" jobba. Sluta att slita ihjäl er med både bonusar och egna barn när ni är mamma"lediga". Missförstå mig inte, jag är inte ute efter att klanka ner på er. Bonuslivet är ett helvete men det blir ju tusen ggr värre när ni tar på er så mycket frivilligt. Varför överlåter ni inte "bonusen" till sina föräldrar?

• Svar på tråden Bittra bonusmorsor!
  • Anonym (???)
    Anonym (rädd) skrev 2014-03-31 19:12:59 följande:

Men du är ju inte alla med borderline eller hur. Jag talar om just denna kvinnan med bordeline och hur den yttrar sig för henne.

Varför jag är så rädd att jag skakar? Jo för att hon skäller på att mina barn är hemma när hennes barn är där. För att hon står o skriker ute på våran trädgård om vi.inte tycker som hon. För att hon säger att hennes barn går före alla andra barnen och för att jag tycker det är olustigt när hon börjar prata högt o hetsigt o alldeles ljust. Jag har aldrig mött någon sådan människa förut som är sådan. Det är helt främmande för mig. Det är obehagligt med en människa som inte har gränser. Att låta mina barn höra att dom inte är välkomna i sitt hem när hennes dotter är där. Att veta att jag inget gjort hennes barn att bli arg o skälla ut pappan om han inte kunnat ha dottern här när hon vill och propsat på att hon skall hit just då ( vilket man inte gör om man tror att någon i hemmet skadar sitt barn) jag blir rädd för dottern när jag hör dottern berätta om mamman hur hon är i hemmet. Hur dottern får ta hand om sin mamma.

.
    Ärligt! Här blir jag förbannad. HON skulle få vara rädd för MIG om hon betedde sig så. Och HON skulle bli anmäld. Hur kan man vara så mesig att man låter en psykopat jävlas och behandla ens barn så?!
  • Anonym (???)

För övrigt får ni gärna starta en egen tråd om kriterier för borderline osv. Här är det OT. Skulle gärna vilja höra fler bonusmorsors förklaringar på varför de slår knut på sig själva för andras barn. 

• nymedlem
    Anonym (???) skrev 2014-04-01 12:03:49 följande:
    För övrigt får ni gärna starta en egen tråd om kriterier för borderline osv. Här är det OT. Skulle gärna vilja höra fler bonusmorsors förklaringar på varför de slår knut på sig själva för andras barn. 
    Jag tar på mig så mycket när det gäller bonusen för att jag VILL göra det, för att jag vill att vi alla ska kännas/vara en familj. Om jag väljer att flytta ihop med en man som har barn så väljer att leva med honom OCH hans barn. Vill jag inte det så fortsätter vi som särbos eller gör slut.

Så anser jag att min man ska tänka om mig/oss/mina barn också.
  • Anonym (rädd)
    Anonym (???) skrev 2014-04-01 12:01:06 följande:
    Ärligt! Här blir jag förbannad. HON skulle få vara rädd för MIG om hon betedde sig så. Och HON skulle bli anmäld. Hur kan man vara så mesig att man låter en psykopat jävlas och behandla ens barn så?!

Svårt att anmäla någon för att dom höjer rösten eller skriker.

Jag tror inte hon är psykopat. Inte vad jag vet iaf.

Vad vi gjorde när hon frågasatte vårat barns hemmavarande var att försvara oss. Jag menar att jag är rädd ändå. Jag skakar inombords o knäna skakar fast jag försöker säga min rätt. Men som sagt är inte med längre vid lämning /hämtning.
  • Indigo
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 12:12:22 följande:

Svårt att anmäla någon för att dom höjer rösten eller skriker.

Jag tror inte hon är psykopat. Inte vad jag vet iaf.

Vad vi gjorde när hon frågasatte vårat barns hemmavarande var att försvara oss. Jag menar att jag är rädd ändå. Jag skakar inombords o knäna skakar fast jag försöker säga min rätt. Men som sagt är inte med längre vid lämning /hämtning.

Kära (rädd)!

Vilket fantastiskt tålamod du besitter!
    Att du ens orkar fortsätta svara på inläggen i denna tråd -jag är imponerad.
    Trådstartaren ställde en fråga, du svarade ärligt "därför att jag är rädd".

Du verkar vara en stabil, godhjärtad
    och tålmodig person.

Hade du varit bonusmamma till mitt barn hade jag skattat mig lycklig.

{#emotions_dlg.flower}
    Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart
  • Anonym (rädd)
    Indigo skrev 2014-04-01 12:49:49 följande:
    Kära (rädd)!

och tålmodig person.

Nu gör du mig rörd p får mig att le <3

Tack så mycket för dom fina,fina orden.
  • Anonym (rädd)
    Indigo skrev 2014-04-01 12:49:49 följande:
    Kära (rädd)!

och tålmodig person.

Nu kom inte allt med som jag skrev i inlägget

Jag tackade dih för dom fina,fina orden.

Tack.
  • Anonym (rädd)
    nymedlem skrev 2014-04-01 12:07:30 följande:
    Jag tar på mig så mycket när det gäller bonusen för att jag VILL göra det, för att jag vill att vi alla ska kännas/vara en familj. Om jag väljer att flytta ihop med en man som har barn så väljer att leva med honom OCH hans barn. Vill jag inte det så fortsätter vi som särbos eller gör slut.

Skrev inte riktigt klart förut. Jag känner också att det vore mer skada än nytta att anmäla.

För det första så skulle det nog inte vara till våran fördel om vi höll på att anmäla varandra hela tiden fram o tillbaka. Sedan vill vi få slut på detta. Det vore nog att provocera fram något ännu större "krig" om vi anmälde.

Som ts skrev kanske diskussionen dragits lite för långt i tråden här.
  • Ess
    Anonym (rädd) skrev 2014-04-01 09:14:45 följande:
    Det känns som att många tar illa vid sig här. Jag ber om ursäkt. Jag talar inte om alla med borderline.
    Tro det eller ej men jag har en vän som har det.

Jag talar om just denna mammans bordeline. När jag säger att det är skillnad på utåtagerande och inåtagerande menar jag mest att denna mamman har en mycket utåtagerande borderline. Det är inte min åsikt eller som jag anser utan det har framkommit i hennes utredning samt pappan som levde med henne fick erfara.

Jag talar alltså om hennes borderline inte andra med bordeline och jag ber om ursäkt om jag har trampat andra på tårna eller sårat någon.
    Jag tror inte att man kan skylla hennes sätt på borderline. Mycket av det du skriver känner jag igen från det som min mans ex drabbat honom/oss med.
    Mig veterligen har hon ingen diagnos alls, funkar utmärkt i arbetslivet, men har/hade någonslags dominans behov. Eller rättare sagt, barnen är HENNES och BARA HENNES, men gick alldeles utmärkt att använda som slagträn och knölpåkar när det passade hennes behov.
  • Anonym (???)
    nymedlem skrev 2014-04-01 12:07:30 följande:

Vad bra för dig! Men tråden riktades mot bonusmorsor som tar på sig så mycket(mer än biopappan oftast) att de blir bittra.
Svar på tråden Bittra bonusmorsor!