• heartagram

koppla era hundar!

Ni hundägare som inte kopplar era hindar när ni är ute, varför?

Tycker de är så oerhört respektlöst mot oss hundrädda, kan inte ens gå till affären utan o möta lösa hundar och får panik varje gång!
    Även om ni nu tycker era hundar är så lydiga och duktiga så kanske vi är rädda ändån, och ännu mindre okej är de när dom ska springa fram o lukta o sånt, o så står ägaren som ett jävla fån o ler istället för o kalla in sin satans hund! Använd koppel! Jag älskar hundar, men har blivit attackerad så jag är jävligt rädd för hundar jag inte känner.

Så jag undrar vad de svåra är med o sätta på ett koppel på era hundar?

• Svar på tråden koppla era hundar!
  • Fjärilslarv

Råder det inte koppeltvång nu?

• Fanny b
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 10:37:57 följande:
    Råder det inte koppeltvång nu?

Varje kommun har olika regler för var det är koppeltvång, det är t e x vanligt att det är koppeltvång i bostadsområden. Det finns en generell lag som tolkas olika, där det står att mellan mars och augusti, får inte hundar störa vilt i naturen och att de ska vara under kontroll. Det står inte specifikt att hundar ska vara kopplade i denna lag. Däremot brukar det vara koppeltvång i naturreservat, vilket brukar stå på informationskyltar vid sådana områden.
  • Flaskpostaren

Min hund gillar att gå lös. Så han får gå lös.

• Isbit

Även många som sätter fast sin hund i kopplet precis utanför en affär så man kan fan inte ens gå in utan att hunden kommer åt en

• heartagram
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 10:53:22 följande:
    Min hund gillar att gå lös. Så han får gå lös.

Då får man väll lösa de på ett annat sätt, hundrastgård, på din tomt & till o med i skogen har jag förståelse för. Men fan inte i bostadsområden där vi hundrädda ska behöva stöta på era okapplade hundar!
  • Flaskpostaren
    heartagram skrev 2014-04-02 11:28:21 följande:

Då får man väll lösa de på ett annat sätt, hundrastgård, på din tomt & till o med i skogen har jag förståelse för. Men fan inte i bostadsområden där vi hundrädda ska behöva stöta på era okapplade hundar!
    Ni hundrädda borde vara i rastgårdar så våra hundar slipper stöta på er!
  • heartagram
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 11:31:48 följande:
    Ni hundrädda borde vara i rastgårdar så våra hundar slipper stöta på er!

Men herregud vilket argument. De är väll bara ren jävla respekt och inte tvinga på andra folk din hund. Kan du inte göra de bra för både medmänniskor och din hund så borde du faktiskt inte vara en djurägare. Håll dig till vandrande pinnar istället kanske.
  • Flaskpostaren
    heartagram skrev 2014-04-02 11:39:30 följande:

Men herregud vilket argument. De är väll bara ren jävla respekt och inte tvinga på andra folk din hund. Kan du inte göra de bra för både medmänniskor och din hund så borde du faktiskt inte vara en djurägare. Håll dig till vandrande pinnar istället kanske.
    Du kan ju inte visa respekt för min hund, så då borde inte min hund visa respekt för dig.
  • Defeateris

Jag brukar rätt ofta ha min hund lös när vi är ute MEN jag kallar ALLTID in henne när vi möter någon vi inte känner och placerar henne sittande bredvid mig. Får jag minsta vibb av att personen är hundrädd så sätter jag också på kopplet. För min del spelar det ingen roll att min hund är otroligt väluppfostrad och helt ointresserad av andra människor - det handlar om respekt för medmänniskor.

Däremot tycker jag inte att någon har rätt att kräva att jag ALLTID ska ha min hund kopplad, även om vi är i områden där vi kan träffa på andra människor - det handlar också om respekt. Respekt måste gå på båda hållen..

• Dreaming83
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 11:42:50 följande:
    Du kan ju inte visa respekt för min hund, så då borde inte min hund visa respekt för dig.

Ffs ge dig! Du är ju uppenbart bara ute efter att reta upp folk. Gör något konstruktivt med din tid istället!
Svar på tråden koppla era hundar!