• heartagram

koppla era hundar!

Ni hundägare som inte kopplar era hindar när ni är ute, varför?

Tycker de är så oerhört respektlöst mot oss hundrädda, kan inte ens gå till affären utan o möta lösa hundar och får panik varje gång!
    Även om ni nu tycker era hundar är så lydiga och duktiga så kanske vi är rädda ändån, och ännu mindre okej är de när dom ska springa fram o lukta o sånt, o så står ägaren som ett jävla fån o ler istället för o kalla in sin satans hund! Använd koppel! Jag älskar hundar, men har blivit attackerad så jag är jävligt rädd för hundar jag inte känner.

Så jag undrar vad de svåra är med o sätta på ett koppel på era hundar?

• Svar på tråden koppla era hundar!
  • Flaskpostaren
    jag är den jag är skrev 2014-04-02 13:19:13 följande:

Om du menar att jag var otrevlig i inlägg 25 så undrar jag på vilket vis? Jag menade inte att vara det, det kan jag försäkrar dig.

Jag ställde en fråga där jag undrade om du kände till ett visst uttryck. Detta för att göra dig uppmärksam på att du borde ändra tonläge då dina inlägg gav ett .....eh.....mindre begåvat intryck.  Uppenbarligen gick detta budskap inte fram hos dig och jag ber om ursäkt för det.
    Har du hört talas som uttrycket "Haha vilken idiot du är!"?

Bara undrar Solig
  • Fjärilslarv
    jag är den jag är skrev 2014-04-02 13:19:13 följande:

Om du menar att jag var otrevlig i inlägg 25 så undrar jag på vilket vis? Jag menade inte att vara det, det kan jag försäkrar dig.

Jag ställde en fråga där jag undrade om du kände till ett visst uttryck. Detta för att göra dig uppmärksam på att du borde ändra tonläge då dina inlägg gav ett .....eh.....mindre begåvat intryck.  Uppenbarligen gick detta budskap inte fram hos dig och jag ber om ursäkt för det.
    strunta i flaskpostaren, jag tycker inte att du har varit otrevlig!
  • Flaskpostaren
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 13:13:34 följande:
    ok det är synd att du inte tar åt dig av kritiken, men jag lämnar diskussionen där. hejdå.
    Hejdå! Trevlig helg! Synd att du inte tar åt dig av kritiken!
  • jag är den jag är
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 13:24:06 följande:
    strunta i flaskpostaren, jag tycker inte att du har varit otrevlig!

Nej, det tycker inte jag heller. Men man måste ju visa lite "god vilja"
  • jag är den jag är
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:23:25 följande:

Bara undrar Solig

Nej, men jag förstår varför du har hört talas om det......
  • bustjejen

En riktigt lydig hund med en klok och förnuftig ägare som visar medkänsla för hundrädda personer behöver inte vara kopplad tycker jag.
    Dock blir jag tokig på folk som har sin lösa hund framspringandes och som hojtar att "den är jättesnäll, han vill bara hälsa" eller liknande.
    Jag är helt ointresserad av att ha en främmande hund nosande i skrevet.

• MigSjälv
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:23:25 följande:

Bara undrar Solig
    Haha, jag undrar, finns det någon tråd du skriver i, där du inte kallar någon för "idiot"? Hitills tror jag inte att jag har sett någon.
  • Flaskpostaren
    jag är den jag är skrev 2014-04-02 13:29:41 följande:

Nej, men jag förstår varför du har hört talas om det......
    Ooooohhhh scnapp!
    MigSjälv skrev 2014-04-02 13:40:01 följande:
    Haha, jag undrar, finns det någon tråd du skriver i, där du inte kallar någon för "idiot"? Hitills tror jag inte att jag har sett någon.
    Men det är ju inte mitt fel det kryllar av idioter här!
  • MigSjälv
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:47:31 följande:
    Men det är ju inte mitt fel det kryllar av idioter här!
    När man börjar se idioter till höger och vänster, typ överallt, då kanske det är dags att fundera på, om det inte är man själv som är problemet?  Skrattande
  • Flaskpostaren
    MigSjälv skrev 2014-04-02 13:51:58 följande:
    När man börjar se idioter till höger och vänster, typ överallt, då kanske det är dags att fundera på, om det inte är man själv som är problemet?  Skrattande
    Eller så funderar man "Vart fan har jag hamnat!"
Svar på tråden koppla era hundar!