• heartagram

koppla era hundar!

Ni hundägare som inte kopplar era hindar när ni är ute, varför?

Tycker de är så oerhört respektlöst mot oss hundrädda, kan inte ens gå till affären utan o möta lösa hundar och får panik varje gång!
    Även om ni nu tycker era hundar är så lydiga och duktiga så kanske vi är rädda ändån, och ännu mindre okej är de när dom ska springa fram o lukta o sånt, o så står ägaren som ett jävla fån o ler istället för o kalla in sin satans hund! Använd koppel! Jag älskar hundar, men har blivit attackerad så jag är jävligt rädd för hundar jag inte känner.

Så jag undrar vad de svåra är med o sätta på ett koppel på era hundar?

• Svar på tråden koppla era hundar!
  • Maxmejaloke

Har själv två hundar och skulle ALDRIG låta dom gå lösa i ett samhälle. Först och främst av respekt för människor som är extremt hundrädda. Mina hundar är mycket lydiga och lyssnar. Men vet själv hur obehagligt det är med lösa hundar. Bara för att personen med hunden har full koll på sin hund vet ju inte jag det. Jag kan inte veta. Släpper mina hundar på avsedda platser för detta och i skogen. Men som sagt ALDRIG ibland människor.

• Flaskpostaren
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 12:52:36 följande:
    flaskpostaren: Sluta vara så otrevlig oc dryg!
    Är varken otrevlig ellec dryg!
  • Fjärilslarv
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 12:55:26 följande:
    Är varken otrevlig ellec dryg!
    eh jo det är du, båda två faktiskt, när man läser dina inlägg i tråden.
  • Dexter dot com

Tycker självklart att har man jobbat hårt för att ha 100% kontroll på sin hund så ska man få ha den lös där det är tillåtet men man visar respekt genom att kalla in den när det kommer människor. Jag själv är livrädd för lösa hundar just för att 99% inte har kontroll på dom men ser jag en lös hund som ägaren kan kalla in på 1 sekund kan jag passera utan att få hjärtat i halsgropen eller behöva ta en omväg.

• Flaskpostaren
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 12:56:16 följande:
    eh jo det är du, båda två faktiskt, när man läser dina inlägg i tråden.
    Då har du läst fel!
  • Fjärilslarv
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 12:58:46 följande:
    Då har du läst fel!
    Jag finner dig otrevlig i följande inlägg: 3, 6, 8, 13 och 26.
  • Flaskpostaren
    Fjärilslarv skrev 2014-04-02 13:05:50 följande:
    Jag finner dig otrevlig i följande inlägg: 3, 6, 8, 13 och 26.
    Då har du läst fel på följande inlägg: 3, 6, 7, 8, 13, 25 och 26.
  • jag är den jag är
    Maxmejaloke skrev 2014-04-02 12:54:25 följande:
    Har själv två hundar och skulle ALDRIG låta dom gå lösa i ett samhälle. Först och främst av respekt för människor som är extremt hundrädda. Mina hundar är mycket lydiga och lyssnar. Men vet själv hur obehagligt det är med lösa hundar. Bara för att personen med hunden har full koll på sin hund vet ju inte jag det. Jag kan inte veta. Släpper mina hundar på avsedda platser för detta och i skogen. Men som sagt ALDRIG ibland människor.

Tack för visad hänsyn!
  • Fjärilslarv
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:11:57 följande:
    ok det är synd att du inte tar åt dig av kritiken, men jag lämnar diskussionen där. hejdå.
  • jag är den jag är
    Flaskpostaren skrev 2014-04-02 13:11:57 följande:

Om du menar att jag var otrevlig i inlägg 25 så undrar jag på vilket vis? Jag menade inte att vara det, det kan jag försäkrar dig.

Jag ställde en fråga där jag undrade om du kände till ett visst uttryck. Detta för att göra dig uppmärksam på att du borde ändra tonläge då dina inlägg gav ett .....eh.....mindre begåvat intryck.  Uppenbarligen gick detta budskap inte fram hos dig och jag ber om ursäkt för det.
Svar på tråden koppla era hundar!