• Anonym (kackelacksbajs)

Varför urringning?

Jag skulle gärna vilja veta varför så många kvinnor väljer att ha urringade tröjor, i vissa fall väldigt djupa sådana.

Skulle tycka det vore fruktansvärt kallt åt bröst/halsen + massa förkylningar.

Som kille tycker jag det bara ser fånigt ut, typ "kolla på mina bröst" eller nått. Blir otroligt avtänd av just uringningar. Å andra sidan tänder jag på andra saker som andra killar kanske inte tänder på, typ ben, men det hör inte till ämnet just nu.

• Svar på tråden Varför urringning?
  • sextiotalist

Det finns, tack och lov, olika typer av urringningar. Jag kan ha en del urringat, men sällan något som visar brösten, men allra bäst trivs jag med båtformade urringningar.
    På en del kvinnor är det väldigt snyggt med lita djupare urringningar, på andra ser det slampigt eller helt enkelt fult ut.
    Men bekymra dig inte. Du får blunda om du tycker det ser oanständigt ut med en anständig urringning

• La Lola
    Anonym (Jo) skrev 2014-04-03 18:51:33 följande:

Jag är tyvärr en av de som blir det... :-/
    Men en förkylning är ju ett virus...?
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • viseversa

Tror dom SKITER i vad du tycker ts. Sen blir dom flesta tröjor som inte jättehöga i halsen urringade om man har stor byst.

• La Lola
    Anonym (C) skrev 2014-04-03 18:47:53 följande:

Jag får jättelätt ont i halsen om jag blir kall över bröstet/halsen. Men uppenbarligen har inte alla sådana besvär. Blir jag kall om magen får jag hicka.
    Jo det är ju en sak men det var förkylning jag tyckte lät märkligt.
  • La Lola
    viseversa skrev 2014-04-03 18:56:24 följande:
    Tror dom SKITER i vad du tycker ts. Sen blir dom flesta tröjor som inte jättehöga i halsen urringade om man har stor byst.
    Exakt.

• Anonym (som)
    La Lola skrev 2014-04-03 18:56:23 följande:
    som lättare bryter ut om man blir kall......
  • Anonym (kallt)
    Har man ett virus i kroppen som inte bryter ut men blir kall, blir man förkyld. Jag en kall lägenhet på vintern pga dålig värme. Jag sitter jämt i drag och blir kall om fötter och rygg och förkyld blir jämt förkyld fast jag är frisk för övrigt, utan något förkylningsvirus i kroppen.
  • Anonym (---)
    Det kan nog vara så ibland att förkylningen bryter ut för att man varit kall, pga att det tar på kroppen? Jag blir lätt förkyld om jag tex gått med blöta kläder pga regn. Samma om jag sovit alldeles för lite en vecka, eller ätit lite för dåligt ngn/ett par dar...det är som att kroppen inte kan klara av att bekämpa viruset om man samtidigt utsätts för andra påfrestningar. jobbar med små barn som ständigt är förkylda, så min kropp kämpar nog mot virus ständigt, även om jag oftast inte blir sjuk/det går över efter ngn dag.  
  • La Lola
    Anonym (som) skrev 2014-04-03 19:00:19 följande:
    som lättare bryter ut om man blir kall......
    Men då har man ju viruset i kroppen redan.
  • Tissetass

Som jag lärt mig, så kan immunförsvaret sänkas om man blir kall och då blir kroppen inte lika motståndskraftig mot virus som man redan har fått i sig.

Svar på tråden Varför urringning?