• Anonym (kackelacksbajs)

Varför urringning?

Jag skulle gärna vilja veta varför så många kvinnor väljer att ha urringade tröjor, i vissa fall väldigt djupa sådana.

Skulle tycka det vore fruktansvärt kallt åt bröst/halsen + massa förkylningar.

Som kille tycker jag det bara ser fånigt ut, typ "kolla på mina bröst" eller nått. Blir otroligt avtänd av just uringningar. Å andra sidan tänder jag på andra saker som andra killar kanske inte tänder på, typ ben, men det hör inte till ämnet just nu.

• Svar på tråden Varför urringning?
  • Anonym (Jo)
    La Lola skrev 2014-04-03 18:56:23 följande:
    Men en förkylning är ju ett virus...?
    Japp, visst är det konstigt?! 

Men faktum är att jag faktiskt observerat detta länge så jag gjorde ett experiment en gång i veckan... Resultatet? ALLA gånger jag hade urringat eller enbart linne på mig blev jag förkyld dagen efter. Visst är det konstigt? Jag trodde inte det var möjligt att bli förkyld genom att frysa, men det kan knappast varit slumpen för nu när jag inte burit urringat eller endast linne på 3 år så blir jag aldrig förkyld längre... Under hela förra året blev jag bara förkyld 1 gång. Jämför det med den tiden när jag gjorde experimentet "bära urringat/linne" och jag blev förkyld varje vecka. Väldigt underligt. Det samma gällde när jag sov i enbart påslakan (utan täcke i), eller när jag bara har täcke upp till magen... Jag frös om natten och när jag vaknade på morgonen var jag fruktansvärt förkyld VARJE gång. Alla gånger jag frös om halsen/bröstkorgen blev jag förkyld redan morgonen efter.

Nu är det inte så att jag tror att man blir förkyld av att frysa, MEN... Eftersom jag blivit förkyld alla gånger jag frusit men blir förkyld ytterst få gånger när jag inte fryser, så tror jag att immunförsvaret på mig försämras kraftigt när jag fryser. Jag vet inte alls hur det går ihop men jag vet i alla fall att jag blir förkyld när jag fryser om halsen/bröstkorgen så jag antar att det beror på att mitt immunförsvar försämras och jag blir sjuk pang bom.
  • Tom Araya
    Orcha skrev 2014-04-03 20:42:09 följande:
    Kvinnor i alla storlekar är snygga. Oavsett lång eller kort kjol, jeans, urringat eller polo.
    Jag hoppas att alla damer klär sig för sin egen skull, inte för nån annans eller för rådande ideal.

Sen att du ts har preferenser är en annan sak, lite synd att racka ner på kvinnors klädval pga dina personliga åsikter om hur kläder ska sitta/vara, bara.
    Men det kanske säger mer om din ytlighet?
    fluu skrev 2014-04-03 20:45:42 följande:

Plus
    Hail you, wise womens! Skål Solig

• Anonym (Bystig)

Jag är relativt kort (165), smal men med stor byst, och använder urringat (ej överdrivet då, ingen klyfta t.ex.) eftersom det är den ringning brösten ser minst ut i. Värst är polotröjor, ser löjligt ut när man är bystig, "kolla vad jag har" ungefär. (Detta fattade jag först efter ett antal kommentarer när jag var yngre!)

Speciellt i jobbsituationer försöker jag tänka på att visuellt förminska intrycket av min byst; samtidigt vill jag ha relativt kroppsnära kläder, annars ser jag dubbelt så stor ut pga min byst. (Tänk vad som helst som går rakt ner efter bysten = säck).

• Lilje

Jag gör det för att jag naturligt har stora bröst, så det mesta blir rätt urringat hur jag än gör. Tröjor som går helt upp i halsen gör oftast att jag ser mulligare ut. Dessutom har jag snygga smycken i halsen, ingen poäng att dom döljas bakom kläder. :)

• honkie

Jag tror att Ts, liksom jag, undrar då det verkar strida en hård "ge fan i att stirra på mig"-anda precis var man än är. Och var män än är så är där alltid en jävla massa kvinnor med urringning. Senast idag såg jag en tjej/kvinna på fb som bestämt hatade alla män för att de kollade på henne så fort det var dags att byta från vinter- till vårjacka. Samtidigt ser jag alla urringningar och tänker "du kanske inte vill att jag ska stirra, men hade du inte velat visa upp dem så hade du valt annat plagg". Vi män blir förvirrade, men det är inte för att vi nödvändigtvis är korkade. Nej, det är för att vi inte orkar bryta ner varje urringad situation till en integritetsdebatt i molekylskala. Situationerna är för höga i antalet, vi skulle inte få något annat gjort och till sist skulle du hamna på dårhuset. Så det enda logiska som kvarstår för oss är ett "fuck off, jag kollar några sekunder, sen återgår jag till whateverthefuck".

• Anonym (DD)
    fluu skrev 2014-04-03 20:37:49 följande:
    Nej, det är inte sak samma. Mytspridning är ingen hit.

Har du virus i kroppen och du utsätter dig för kyla när ditt immunförsvar är lågt så bryter förkylningen ut.... Sak samma!
  • Anonym (Bystig)
    honkie skrev 2014-04-03 23:00:46 följande:
    Jag tror att Ts, liksom jag, undrar då det verkar strida en hård "ge fan i att stirra på mig"-anda precis var man än är. Och var män än är så är där alltid en jävla massa kvinnor med urringning. Senast idag såg jag en tjej/kvinna på fb som bestämt hatade alla män för att de kollade på henne så fort det var dags att byta från vinter- till vårjacka. Samtidigt ser jag alla urringningar och tänker "du kanske inte vill att jag ska stirra, men hade du inte velat visa upp dem så hade du valt annat plagg". Vi män blir förvirrade, men det är inte för att vi nödvändigtvis är korkade. Nej, det är för att vi inte orkar bryta ner varje urringad situation till en integritetsdebatt i molekylskala. Situationerna är för höga i antalet, vi skulle inte få något annat gjort och till sist skulle du hamna på dårhuset. Så det enda logiska som kvarstår för oss är ett "fuck off, jag kollar några sekunder, sen återgår jag till whateverthefuck".
    Har hon på fb urringningar eller är det andras urringningar du menar när du skriver "samtidigt ser jag alla urringningar"? Hon kanske inte vill bli tittad på, men de med urringningar kanske vill bli tittade på. Men är det hon som går i urringat förstår jag att du tycker hennes budskap är aningen förvirrat... Jag har som kvinna svårt att bortse från en uppenbar urringning mitt i nyllet, då förstår jag att andra också har det

Sedan har jag alltid tyckt det är lite charmigt med vår i luften, man börjar titta på varandra på ett sätt man inte gör på vintern. Det är väl inget obehagligt i det? Så där har jag svårt att förstå din fb-vän. Men det var kanske bara ett sätt för henne att basunera ut för bekantskapskretsen att hon minsann får uppmärksamhet (och därmed få ännu mer uppmärksamhet, tadaa!).
  • Miss Skywalker

Jag tycker urringat är snyggare skärning på plagget. Men tycker inte det sitter snyggt på stora bröst som väller över, det ser vulgärt ut. Jag skulle bli irriterad om ngn tittade nedåt istället för mig i ögonen när jag pratar med ngn..

• WhiteOleander

Jag tycker helt enkelt att hud är vackert, ju mer desto bättre. Speciellt den tunna hud som finns där och vackra nyckelben. Jag ser inte mina bröst som något sexuellt, förutom vårtorna. Dom känns som helt vanliga kroppsdelar precis som benen och armarna så det är ingen konstig grej för mig att visa upp dom.

Ja, svaret är helt enkelt för att jag tycker det är finast. Känner mig obekväm i andra plagg för att jag känner mig så ful då. Det handlar inte om att jag vill att män ska bli kåta och jag ser inget motsägelsefullt i att ha djupringade toppar och bli irriterad om män stirrar. Vill dom kolla så är dom välkomna men det är alltid otrevligt att stirra.

• Anonym (Anna)

Jag får FRISPEL om jag har tajta kragar. Jag kan inte ha på mig en vanlig T-shirt, det känns ju som att man ska kvävas. Om jag hittar en riktigt snygg T-shirt med tajt krage så klipper jag sönder kragen och syr om den så att jag får möjlighet att andas (och nej, jag har inte en tjock hals Flört)

Sedan handlar det ju lite om att man känner sig snygg i det. Men mest andningssaken. 

Svar på tråden Varför urringning?