• Anonym (kackelacksbajs)

Varför urringning?

Jag skulle gärna vilja veta varför så många kvinnor väljer att ha urringade tröjor, i vissa fall väldigt djupa sådana.

Skulle tycka det vore fruktansvärt kallt åt bröst/halsen + massa förkylningar.

Som kille tycker jag det bara ser fånigt ut, typ "kolla på mina bröst" eller nått. Blir otroligt avtänd av just uringningar. Å andra sidan tänder jag på andra saker som andra killar kanske inte tänder på, typ ben, men det hör inte till ämnet just nu.

• Svar på tråden Varför urringning?
  • trolliz

Har ganska stora bröst så de syns ju i vanliga linnen. Fryser mer över armarna. Är som Anna där över mig och vill ha luft kring halsen!

Varken försöker visa eller dölja mina bröst. Jag har aldrig märkt att någon tittat men fått höra det flera gånger. Men jag tittar ju på andras bröst och speciellt om det är urringat. Min mostee t.ex. brukar ofta ha det, lite störigt ibland men kan ju vara fint och kvinnligt också. Ibland önskar jag att jag vågade ha det mer men blir ju just som att jag försöker flasha.. inte lätt med stora bröst!

Dessutom praktiskt nu när jag ammar med mer urringat, då slipper man dra upp tröjan, behöver bara stoppa ner under tutten!

• honkie
    Anonym (Bystig) skrev 2014-04-03 23:09:24 följande:
    Har hon på fb urringningar eller är det andras urringningar du menar när du skriver "samtidigt ser jag alla urringningar"? Hon kanske inte vill bli tittad på, men de med urringningar kanske vill bli tittade på. Men är det hon som går i urringat förstår jag att du tycker hennes budskap är aningen förvirrat... Jag har som kvinna svårt att bortse från en uppenbar urringning mitt i nyllet, då förstår jag att andra också har det

Sedan har jag alltid tyckt det är lite charmigt med vår i luften, man börjar titta på varandra på ett sätt man inte gör på vintern. Det är väl inget obehagligt i det? Så där har jag svårt att förstå din fb-vän. Men det var kanske bara ett sätt för henne att basunera ut för bekantskapskretsen att hon minsann får uppmärksamhet (och därmed få ännu mer uppmärksamhet, tadaa!).

Precis, man tittar på varandra och däri ligger inget obehag. Men! Sen helt plötsligt läser vi att det är ytterst obehagligt och det är då man måste minnas individualitet. Alla kvinnor lever inte efter feministiska riktlinjer och det är inge konstigt i det. Problemet är att hatet riktas 100% mot män, och inget mot "förrädarna" eftersom det vore helt helt bakåt i tänket, eftersom kvinnor är fria att göra som de vill, och i den friheten så får hon vilja att män kollar hennes byst, men då är män kräk.

Men jag håller med dig, våren är på intåg och jag gillar hur folk börjar skippa de stora kläderna. Själv älskar jag att slänga på mig en lite åtsittande t-shirt i en ljus färg. Jag har en speciell som jag bara älskar, den ligger sjukt snyggt över axlar, övre rygg och bröst. Varenda liten linje kan skådas igenom och när jag tar på mig den så vill jag att folk ska kolla. Varje gång jag tar på mig den så märker jag hur allt ändras på på jobbet; tjejerna låter sin blick hänga kvar nån sekund extra, det blir lite svårare att skapa ögonkontakt och männen vill gärna komma förbi och klappa en på axeln (ni vet så som män gör). Det är en dubbelklapp men den andra klappen åker liksom inte tillbaka direkt utan handen ligger kvar i någon bråkdels sekund och liksom stryker en över axeln. Den scannar av lite hastigt. Jag känner mig enormt uttittad och jag fullständigt älskar det. Folk börjar bete sig helt annorlunda runt mig och de söker kontakt mer frekvent. Lovin it.

Detta händer dock nån gång varannan vecka. Det kommer hända mer nu när det är varmt ute, självklart, men hade jag inte velat att de ska kolla så hade jag valt något helt annat. En skjorta är jag snygg i, men inte lika sexig. En skjorta ger inte samma beteende hos omgivningen.
  • Anonym (Bystig)
    honkie skrev 2014-04-04 08:37:41 följande:

Precis, man tittar på varandra och däri ligger inget obehag. Men! Sen helt plötsligt läser vi att det är ytterst obehagligt och det är då man måste minnas individualitet. Alla kvinnor lever inte efter feministiska riktlinjer och det är inge konstigt i det. Problemet är att hatet riktas 100% mot män, och inget mot "förrädarna" eftersom det vore helt helt bakåt i tänket, eftersom kvinnor är fria att göra som de vill, och i den friheten så får hon vilja att män kollar hennes byst, men då är män kräk.

Men jag håller med dig, våren är på intåg och jag gillar hur folk börjar skippa de stora kläderna. Själv älskar jag att slänga på mig en lite åtsittande t-shirt i en ljus färg. Jag har en speciell som jag bara älskar, den ligger sjukt snyggt över axlar, övre rygg och bröst. Varenda liten linje kan skådas igenom och när jag tar på mig den så vill jag att folk ska kolla. Varje gång jag tar på mig den så märker jag hur allt ändras på på jobbet; tjejerna låter sin blick hänga kvar nån sekund extra, det blir lite svårare att skapa ögonkontakt och männen vill gärna komma förbi och klappa en på axeln (ni vet så som män gör). Det är en dubbelklapp men den andra klappen åker liksom inte tillbaka direkt utan handen ligger kvar i någon bråkdels sekund och liksom stryker en över axeln. Den scannar av lite hastigt. Jag känner mig enormt uttittad och jag fullständigt älskar det. Folk börjar bete sig helt annorlunda runt mig och de söker kontakt mer frekvent. Lovin it.

Detta händer dock nån gång varannan vecka. Det kommer hända mer nu när det är varmt ute, självklart, men hade jag inte velat att de ska kolla så hade jag valt något helt annat. En skjorta är jag snygg i, men inte lika sexig. En skjorta ger inte samma beteende hos omgivningen.
    Både kvinnor och män är fria att göra vad de vill. Jag är varken feminist eller anti-, och verkligen ingen manshatare (tvärtom Flört), och tycker att alla får klä sig som de vill. Men har sjukt svårt att förstå dem som klär sig utmanande och sedan klagar på om folk tittar!? Även sjukt svårt att förstå dem som tar illa upp om någon tittar! Det är ju en komplimang...

"Problemet är att hatet riktas 100% mot män, och inget mot "förrädarna" eftersom det vore helt helt bakåt i tänket, eftersom kvinnor är fria att göra som de vill, och i den friheten så får hon vilja att män kollar hennes byst, men då är män kräk." - Problemet jag ser med det uttalandet är att den gruppen du talar om är en liten grupp av alla kvinnor. Har svårt att tro att de flesta kvinnor har något emot att bli just tittade på. (Det enda jag har haft problem med själv är kommentarer som "schyssta lökar", eller en hand på rumpan, när jag inte varit utmanande klädd alls (jobbkostym med byxor typ).)

Jag tycker den lilla gruppen som hatar män "bara för att" är mer jämförbar med den lilla gruppen män som hatar kvinnor "bara för att", än med andra kvinnor. Det är så sjukt ologiskt att dra ett helt kön över en kam, bara för att några beter sig illa. Så fortsätt du titta (och flirta! - fan vad trist samhället, pendlingen och vardagen skulle bli om folk slutade flirta!), och när du hör någon som dels klär sig utmanande och dels klagar över att folk tittar, då kan du ju försiktigt påpeka inkonsekvensen i detta. Det är inget olagligt eller kränkande i att titta, och vill man till varje pris undvika att bli tittad på ändå, för att man tycker det är obehagligt, då kan man ju tänka över hur man klär sig. Flört
  • Anonym (kvinna)

Inte lätt att klä sig som kvinna har man urringning fel har man inte fel , höga klackar fel låga fel .klär jag mig kvinligt raggar jag klär jag mig i fotriktiga skor och vanliga skjortor ska jag klä mig kvinligare . Så vi tjejer inget är bra som klä er som ni gillar.

• Anonym (Bystig)
    Miss Skywalker skrev 2014-04-03 23:20:37 följande:
    Jag tycker urringat är snyggare skärning på plagget. Men tycker inte det sitter snyggt på stora bröst som väller över, det ser vulgärt ut. Jag skulle bli irriterad om ngn tittade nedåt istället för mig i ögonen när jag pratar med ngn..
    Jag vill påstå att det ibland är mer eller mindre ofrivilligt man tittar. På en klubb en gång t.ex., en ganska STOR tjej öht (lång, ganska kraftig, väldigt bystig) hade tryckt upp bysten i push-up och hade super-urringad tröja. Jag vände mig om, mitt i hennes byst typ. Är ju som sagt ganska kort själv, så hennes byst var i min ansiktshöjd. Helt omöjligt att se något annat än brösten då! Typ som när någon har en klick ketchup på kinden och man inte kan titta bort.

Men jag förstår att du menar att man kan avstyra det (som bärare av plagget) genom att inte klä sig för utmanande. Så gör jag, men det är ändå vissa som inte kan låta bli att titta. Då blir jag faktiskt inte irriterad, om de åtminstone försöker hålla sig till ansiktet. (Det hade givetvis varit en annan femma om personen inte ens försökte titta på ansiktet!)
  • Orcha
    Anonym (kvinna) skrev 2014-04-04 15:32:57 följande:
    Inte lätt att klä sig som kvinna har man urringning fel har man inte fel , höga klackar fel låga fel .klär jag mig kvinligt raggar jag klär jag mig i fotriktiga skor och vanliga skjortor ska jag klä mig kvinligare . Så vi tjejer inget är bra som klä er som ni gillar.
    Lätt.
    Vill man klä sig efter andras tycke så kan man lika gärna skita i att kliva upp på morgonen.

Ännu lättare.
    Vill man skita i andras tycke så klär man sig som man vill.

Lättast.
    Finns alltid en person att gilla, en person som gillar en.
    Varför öda tid på den som orkar kritisera nåt så banalt som en klyfta, eller vilka skor man har?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • Oleanna

Ts varför  känner du att det är kolla på mina bröst? Känner du likdanat med korta  kjolar?
    Oavsett så hoppas jag att kvinnor klär sig för sin egen skull och inte för hur andra tycker att man ska vara.

• Shades

För även om hon inte aktivt letar vill hon ändå skylta med de attribut hon har för att locka presumtiva hannar med bättre genetiskt material alternativt överlägsen förmåga att försörja familj (än den hon eventuellt redan har).

Det är inget direkt komplicerat när du väl inser att allt runtom de basala instinkterna är sociala konstruktioner.

• Anonym (kvinna)
    Orcha skrev 2014-04-04 17:51:00 följande:
    Lätt. Vill man klä sig efter andras tycke så kan man lika gärna skita i att kliva upp på morgonen. Ännu lättare. Vill man skita i andras tycke så klär man sig som man vill. Lättast. Finns alltid en person att gilla, en person som gillar en. Varför öda tid på den som orkar kritisera nåt så banalt som en klyfta, eller vilka skor man har?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.

Bästa hittills.
  • Godnatt
    Anonym (Jo) skrev 2014-04-03 20:51:05 följande:
    Nu är det inte så att jag tror att man blir förkyld av att frysa, MEN... Eftersom jag blivit förkyld alla gånger jag frusit men blir förkyld ytterst få gånger när jag inte fryser, så tror jag att immunförsvaret på mig försämras kraftigt när jag fryser. Jag vet inte alls hur det går ihop men jag vet i alla fall att jag blir förkyld när jag fryser om halsen/bröstkorgen så jag antar att det beror på att mitt immunförsvar försämras och jag blir sjuk pang bom.
    När näsan är kall blir näsan torrare och fångar inte upp lika många virus = fler attacker. Jag har svårt att tro att immunförsvaret skulle försämras bara för att man fryser litet. Först när man kommer ned i farlig kroppstemperatur som immunförsvaret skiter sig.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
Svar på tråden Varför urringning?