Anonym (Bystig) skrev 2014-04-03 23:09:24 följande:
Har hon på fb urringningar eller är det andras urringningar du menar när du skriver "samtidigt ser jag alla urringningar"? Hon kanske inte vill bli tittad på, men de med urringningar kanske vill bli tittade på. Men är det hon som går i urringat förstår jag att du tycker hennes budskap är aningen förvirrat... Jag har som kvinna svårt att bortse från en uppenbar urringning mitt i nyllet, då förstår jag att andra också har det
Sedan har jag alltid tyckt det är lite charmigt med vår i luften, man börjar titta på varandra på ett sätt man inte gör på vintern. Det är väl inget obehagligt i det? Så där har jag svårt att förstå din fb-vän. Men det var kanske bara ett sätt för henne att basunera ut för bekantskapskretsen att hon minsann får uppmärksamhet (och därmed få ännu mer uppmärksamhet, tadaa!).
Precis, man tittar på varandra och däri ligger inget obehag. Men! Sen helt plötsligt läser vi att det är ytterst obehagligt och det är då man måste minnas individualitet. Alla kvinnor lever inte efter feministiska riktlinjer och det är inge konstigt i det. Problemet är att hatet riktas 100% mot män, och inget mot "förrädarna" eftersom det vore helt helt bakåt i tänket, eftersom kvinnor är fria att göra som de vill, och i den friheten så får hon vilja att män kollar hennes byst, men då är män kräk.
Men jag håller med dig, våren är på intåg och jag gillar hur folk börjar skippa de stora kläderna. Själv älskar jag att slänga på mig en lite åtsittande t-shirt i en ljus färg. Jag har en speciell som jag bara älskar, den ligger sjukt snyggt över axlar, övre rygg och bröst. Varenda liten linje kan skådas igenom och när jag tar på mig den så vill jag att folk ska kolla. Varje gång jag tar på mig den så märker jag hur allt ändras på på jobbet; tjejerna låter sin blick hänga kvar nån sekund extra, det blir lite svårare att skapa ögonkontakt och männen vill gärna komma förbi och klappa en på axeln (ni vet så som män gör). Det är en dubbelklapp men den andra klappen åker liksom inte tillbaka direkt utan handen ligger kvar i någon bråkdels sekund och liksom stryker en över axeln. Den scannar av lite hastigt. Jag känner mig enormt uttittad och jag fullständigt älskar det. Folk börjar bete sig helt annorlunda runt mig och de söker kontakt mer frekvent. Lovin it.
Detta händer dock nån gång varannan vecka. Det kommer hända mer nu när det är varmt ute, självklart, men hade jag inte velat att de ska kolla så hade jag valt något helt annat. En skjorta är jag snygg i, men inte lika sexig. En skjorta ger inte samma beteende hos omgivningen.