Anonym (hmm) skrev 2014-04-19 09:54:24 följande:
Hmm.. Hänger inte riktigt med. Du har alltså rökt en hel cigg maja? Känner man inte att det är det då?
Det låter himla konstigt, först var det för att nån i familjen gått bort, sen var det depression på grund av ditt ex, varför? samtidigt som det är din kompis fel att du åkt dit?
Har det varit i tingsrätten så är man dömd, alltså har man rökt på med uppsåt. Så jag förstår inte varför du envisas med att det inte var meningen. Det är ju uteslutet antar jag.
I ett inlägg skriver du att du inte kommer våga gå ut på pubben och ta en öl igen, sen något inlägg senare skriver du att du var ute häromdagen. Ljuger du?
Är man städad så blir man inte gripen av polisen, det finns ingen anledning för det. Punkt slut.
Okej ska försöka svara så klart som möjligt.
Ja jag rökte tydligen en hel cigg med cannabis. Jag kände varken något rus eller lukt. Varför? Jag tar inte droger och har inge egna erfarenheter av det. Vi satt ute, kanske vinden tog bort lukten? Jag vet inte. Eller kan det vart så att jag var full, hade huvudet fullt av tankar på han som dog och tog såklart förgivet att det var en cigg jag fick och hade då ingen anledning att misstänka nåt annat.
Ja jag hade precis utvecklat en depression pga mitt ex. Han behandlade mig väldigt illa och det hade tagit slut ganska så nyligen. Jag har inte sagt att det var min väns fel, MEN han gav mig cannabis trots att han vet att jag inte använder detta eller öht vill använda mig av det. Anledningen till detta visste han klart och tydligt.
Varför jag envisas med att det inte var med meningen? Ja för det var inte med meningen. Ska jag erkänna något som inte är sant?
Jag skriver otydligt märker jag. Jag vågar inte gå ut på pubben där vi var, för där cirkulerar det mycket poliser. Jag och min bästa vän var ute på ett helt annat ställe, ett dansställe. Plus att jag var till och med rädd då med, för hela den händelsen sitter hårt i mig. Men jag var med henne som inte har något med droger att göra så situationen kändes trygg. Jag umgås inte med dom personerna som jag var med den kvällen något mer. Just för att jag inte vill hamna i liknande sits igen och för att det är fruktansvärt respektlöst att ge någon droger utan att informera denna om det.
Och jo polisen tar visst folk även om dom inte är städade. Ser dom att någon sitter och röker cannabis, oavsett om personen är lugn eller inte så klart dom griper dom. Vi satt dessutom på ett ställe där det är många som röker sitter och detta vet polisen. Dom var civilklädda, som joggare typ om jag minns rätt. Stod och pratade med oss nån minut innan dom presenterade sig som poliser. SEN började dom andra säga fula ord till polisen och kräva se polisens brickor osv osv osv. Dom skrek ut till andra som satt där att detta var civila poliser, för tydligen var det ett par andra människor där som sålde droger som gick förbi och "vännerna" ville varna dessa. Usch aldrig mer ska jag träffa dessa!!!!